اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۱۴۱۸۲۹۴
۵ نظر
۹۰۰
۵ نظر
۹۰۰
پ

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره

در پی بارش‌های اخیر سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد به‌طور کامل پُر شدند.

خبرگزاری تسنیم: در ۲۱۸ روز ابتدایی سال آبی جاری (از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳) در مجموع ۲۶ میلیارد و ۵۷۰ میلیون مترمکعب آب وارد سدهای ایران شده که نسبت به ورودی ۲۹ میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعبی آب به سدها در مدت مشابه سال آبی گذشته، کاهشی ۸درصدی داشته است.

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره

همچنین در این مدت، به‌منظور تأمین آب شرب، کشاورزی، صنعت و مباحث زیست‌محیطی، 16 میلیارد و 690 میلیون مترمکعب آب از سدهای کشور رهاسازی شده است که نسبت به خروجی 16 میلیارد و 520 میلیون مترمکعبی آب در مدت مشابه سال آبی قبل از سدها، رشدی یک‌درصدی را نشان می‌دهد.

در زمان حاضر با وجود 31 میلیارد و 560 میلیون مترمکعب آب ذخیره‌شده در سدهای کشور، 64 درصد ظرفیت مخازن سدها پُر و 36 درصد این ظرفیت خالی است.

میزان ذخایر آبی سدها در روز هشتم اردیبهشت 1402 بالغ بر 31 میلیارد و 600 میلیون مترمکعب بود، که مقایسه این رقم با حجم فعلی ذخایر آبی سدها، نشان‌دهنده برابری میزان ذخایر سدها با روز مشابه سال قبل است.

وضعیت سدهای مهم کشور در تأمین آب شرب و کشاورزی در جدول زیر آورده شده است.

پرشدگی کامل ۱۱ سد کشور در پی بارش‌های بهاره

همانطور که در جدول بالا مشخص است، سد شهید قنبری آذربایجان غربی، سد جگین در هرمزگان، سد ایلام، سدهای ماشکید علیا، خیرآباد، زیردان و پیشین در سیستان‌وبلوچستان، سدهای آزاد و قشلاق در کردستان، سد رودبار لرستان و سد کوثر در کهگیلویه و بویراحمد پرشدگی 100درصدی دارند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد

      زنجان پاییز و زمستان 1402 بارندگی درست و حسابی نداشت سدهاش خالیه.اما کل سطح شهر فوواره ها در حال آبیاری چمن ها و فضای سبز هستند.هیچ مسئولی در این شهر نمیفهمه وقتی آب واسه خوردن نیست چه لزومی داره که چمن ها به این شکل آبیاری بشه.بخاطر نبود نظارت بر آبیاری، بجای چمن سمت خیابون ها گرایش پیدا میکنه و خیابون ها کلا پر از آب میشند.انشا... مسئولی این خبر رو بخونه و کمی تفکر کنه

    • ناشناس

      چند روز دیگه اعلام میکنن آب نیست .. صرف جویی کنید بقیه آب کجا نیره به کشورهای همسایه فروخته میشه..هیچ کس هم خبردار نمیشه..حالا دو ماه دیگه اعلام خواهند کرد به علت خالی شدن اب سدها آب نیست

    • ناشناس

      خدامحبت میکنه و ما گناه

    • ناشناس

      داداش،با آب چاه پارکهارو آبیاری میکنن

    • ناشناس

      چه فایده ای برای مردم داره ؟باتمام این پرآبی دوروزدیگه هواگرم بشه دولت اعلام میکنه بی آبی تمام کشورروفراگرفته.وقتی مدیریت نیست یعنی همین.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج