adexo3
۱۴۱۶۲۱۷
۴۱ نظر
۸۸۶۷۳
۴۱ نظر
۸۸۶۷۳
پ

پنج برنامه محبوب و پرطرفدار که صداوسیما تحملشان نکرد

تازه‌ترین قسمت برنامه برمودا با اجرای کامران نجف‌زاده با حضور مجید قناد (عمو قناد) مجری و تهیه کننده برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» همراه بود. او در این برنامه ماجرای تعطیل شدن فیتیله را پس از سال‌ها تعریف می‌کند.

برترین‌ها: تازه‌ترین قسمت برنامه برمودا با اجرای کامران نجف‌زاده با حضور مجید قناد (عمو قناد) مجری و تهیه کننده برنامه «فیتیله جمعه تعطیله» همراه بود. او در این برنامه ماجرای تعطیل شدن فیتیله را پس از سال‌ها تعریف می‌کند. او ظاهرا با عوامل برنامه مشکلاتی داشته و کششی هم برای ادامه همکاری از سوی طرفین نبوده.

اما در تاریخ سیما این نخستین بار نیست که یک برنامه به ناگاه متوقف می‌شود. در این مطلب به سراغ چند چهره شاخص تلویزیون خواهیم رفت که ناگهان از قاب جادویی کنار رفتند. با ما همراه باشید.

رضا رشیدپور / مثلث شیشه‌ای

پنج برنامه محبوب و پرطرفدار که صداوسیما تحملشان نکرد

مثلث شیشه‌ای تاک‌شوی جنجالی‌ای بود که از اردیبهشت ۱۳۸۷ از شبکه تهران با اجرای رضا رشیدپور پخش شد. این برنامه ادامه برنامه‌های شب شیشه‌ای و عبور شیشه‌ای بود که از همین شبکه پخش شده بود. در هر یک از بخش‌های این برنامه با یکی از شخصیت‌های مهم اجتماعی، سیاسی یا ورزشی مصاحبه می‌شد. نهایتاً پس از پخش ۳۵ قسمت از این سری برنامه، پخش آن به ناگاه متوقف شد. در حالیکه بنا به اعلام مدیران صداوسیما قرار بود تا پایان تابستان ادامه یابد.

دولت نخست احمدی‌نژاد آغاز مسیر کوچ چهره‌های شاخص در تلویزیون بود و از رضا رشیدپور می‌توان به عنوان یکی از قربانیان این مسیر نام برد. او پس از اتمام ناخواسته برنامه‌اش تا شش سال ممنوع‌التصویر بود و سپس با اجرای عینک آفتابی به تلویزیون بازگشت.


محمدرضا شهیدی‌فر / پارک ملت

پنج برنامه محبوب و پرطرفدار که صداوسیما تحملشان نکرد

محمدرضا شهیدی‌فرد در تابستان سال ۱۳۹۰ با برنامه پرمخاطب «پارک ملت» روی آنتن تلویزیون حضور داشت و اعلام هم کرده بود که این برنامه قرار است تا ۱۸۰ قسمت ادامه داشته باشد. در شب صدوسی‌ودوم، اما پرونده‌اش بسته شد و دیگر ادامه پیدا نکرد.

با اینکه تعطیلی پارک ملت به یکباره و در روزهای اوجش، کمی عجیب و غریب به نظر می رسید اما این نخستین بار نبود که چنین اتفاقی برای یک برنامه می افتد. خیلی‌ها سخنان محسن رضایی و عماد افروغ در این برنامه را موجب تعطیلی ناگهانی برنامه می‌دانند. البته این‌ها حدس و گمان است و ما نیز چیز بیشتری نمی‌دانیم.


کوله‌پشتی / فرزاد حسنی

پنج برنامه محبوب و پرطرفدار که صداوسیما تحملشان نکرد

برنامه تلویزیونی کوله پشتی یکی از پرطرفدارترین مجموعه های تلویزیونی ایران بود که از تابستان ۱۳۸۳ تا تابستان ۱۳۸۶، از شبکه سه پخش شد. کارشناسان موفقیت این مصاحبه تلویزیونی را در عوامل متعددی همچون مجری این برنامه، ریتم تند موسیقی و تیتراژ این برنامه و موضوعات و افراد دعوت شده در این برنامه می‌دانند.

فرزاد حسنی در یکی از برنامه‌هایی که با سردار رادان، فرمانده انتظامی تهران داشت به عملکرد پلیس در جریان طرح ارتقای امنیت اجتماعی اعتراض کرد و همین امر باعث جدایی موقت او از سیما و جایگزینی او با امیر حسین مدرس و نهایتاً تعطیلی برنامه پس از چند قسمت شد.


نود / عادل فردوسی‌پور

پنج برنامه محبوب و پرطرفدار که صداوسیما تحملشان نکرد

پس از اینکه علی فروغی به ریاست شبکه سه منصوب شد خبرهایی مبنی بر مخالفت وی با عادل فردوسی‌پور منتشر شد. رسانه‌ها خبر از عدم پخش برنامه ۹۰ در تاریخ ۲۳ مهرماه ۱۳۹۷ به دلیل پخش مستقیم بازی ملی اسپانیا و انگلستان دادند اما برخی از رسانه‌ها نسبت به اختلاف عادل فردوسی‌پور و مدیریت شبکه ۳ سازمان صدا و سیما گمانه زنی‌هایی را پیش بردند.

شواهد و قرائن حاکی از پخش شدن این برنامه در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۷ بود و همگان انتظار داشتند که این برنامه در ساعت مناسب خود پخش شود اما صدور اطلاعیه‌ای از سوی سرپرست روابط عمومی شبکه ۳ سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با این شرح «با عنایت به رفتار غیر حرفه‌ای تهیه‌کننده و مجری برنامه ۹۰ در عدم پخش این برنامه بعد از بازی انگلیس-اسپانیا در دوشنبه گذشته و همچنین استمرار رفتار خارج از عرف ایشان در مصاحبه خلاف ابلاغ گروه ورزش، برنامه مذکور این هفته پخش نخواهد شد.» دلالت بر این موضوع داشت که این برنامه در تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۳۹۷ نیز پخش نخواهد شد. بعد از آن درگیری علی فروغی با عادل فردوسی‌پور قطعی شد. سرانجام در روزهای پایانی سال 97 بود که خبر تعطیلی همیشگی برنامه نود با اجرای عادل فردوسی‌پور، تلویزیون را به شوک عمیقی فرو برد.


کتاب باز/ سروش صحت

پنج برنامه محبوب و پرطرفدار که صداوسیما تحملشان نکرد

صداوسیما در سال‌های گذشته برنامه‌های متعددی با موضوع کتاب روی آنتن رادیو یا تلویزیون برده است که یکی از پربیننده‌ترین آن‌ها «کتاب‌باز» با اجرای سروش صحت بود؛ برنامه‌ای که البته از سوی اغلب اهالی ادبیات و کارشناسان بیش از آنکه مجموعه‌ای تخصصی در حوزه کتاب باشد، برنامه‌ای از نوع انگیزشی و انرژی مثبت تلقی می‌شد.

با این همه «کتاب باز» پس از چند دوره پرفروغ، به صورت ناگهانی تعطیل شد و هیچ وقت پاسخ درستی درباره چرایی آن داده نشد. اتفاقات جالب در این برنامه، حضور مهمانانی از همه طیف‌های فکری در آن بود که از محمدحسن روزی‌طلب، حسین قرایی، وحید یامین‌پور و علیرضا قزوه گرفته تا میلاد دخانچی، شهاب مرادی و حبیب احمدزاده را شامل می‌شد. چهره‌های مطرحی مانند عادل فردوسی‌پور، مهران مدیری، مجتبی جباری و پژمان جمشیدی نیز که به ندرت دعوت برنامه‌های گفت‌وگومحور را می‌پذیرفتند، در این برنامه حضور یافتند تا درباره کتاب حرف بزنند و نظر مخاطب عام را به آن جلب کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      دشمن آگاهی ولی نمیشه به زور جلوی کتاب خوندن و آگاهی رو گرفت

    • محمد

      مهم نیست ،خدا رو شکر مختار و جومونگ نگاه میکنیم

    • ناشناس

      چقدربزرگش کردین..قطع شده که شده.
      اونقدر برنامه هست که وقت نمیکنیم نگاه کنیم....هرچه برنامه خوب کم باشه بهتره..چون...وقت مردم کمتر گرفته میشه.!!!؟؟؟

    • احمد

      البته برنامه های زیاد آری و مجری های توانمند بیشتری بود که در این گزارش به آنها اشاره نشده. ولی مهم نیست بحاش آقای رجبی و سید خندان داریم.خخخ

      پاسخ ها

      • 007008

        وجدی می‌فرمایید

      • ناشناس

        شما سیدخندان را با برنامه های قطع شده یکی می دونید زمین تااسمان فرق دارند سید خندان عالیه .
        خوشحالم که برنامه های رشید پور ونود قطع شد

    • اکبری

      چرا مدیر شبکه 3 عوض نمشه

    • ناشناس

      برا شما تازه بود قبلا گفته بود خخخ

    • ناشناس

      رادیو و تلویزیون ملی را یک عده نوکر اجنبی تصرف کرده اند تا بودجه و اخلاق جامعه را به نابودی بکشند.



    • ناشناس

      تا انجا که یادم هست برنامه فرزاد حسنی به دلیل توهین ایشون به سردار رادان عزیز وتند خویی این مجری کنار گذاشته شد الکی جو ندید.... بعضی ها خیلی غرورشون دور برداشته... ادم های کوچیک وقتی بزرگشون کنید خودشون می ترکند کسی کارشون نداره.

    • ناشناس

      .... خوردی فروغی . دلخوشی مان
      به یک برنامه نود بود که آن را هم از ملت دریغ کردی .

    • یاسین

      صدا وسیما دیگه مرد...

    • ناشناس همیشگی

      اولا که همه این برنامه هارو میدیدم . هیچ کدوم انقدر جذاب نبودن که از ندیدنشون حسرت بخورم . بعضی از این مجریها هم چهارروز میان تلویزیون برنامه اجرا میکنند ،دیگه خدارو بنده نیستن . گستاخ و از خود راضی میشن ،فکر میکنند تلویزیون ارث پدریشون هست . باید برنامه شون تعطیل بشه .

    • ناشناس

      خدا از سز فروغی نگذره

    • ناشناس

      عوضش برنامه وزین پاورقی پخش میشه!!!!!

    • پارسا

      همون بهتر که قطع شدن همشون برنامه های کسل کننده وآزار دهنده بودن ، همین الان هم بیشتر برنامه های سیما بیخود و بیت المال حرام کن هستن هر بازیگری شده مجری یه برنامه که آزار دهنده ست هیچکدومش هم خوب نیست برنامه ها باید آموزندگی داشته باشن باز برنامه گوی طلایی و پانتومیم خوبه بقیه مزخرفن

    • حسین

      واقعا برنامه نمونه بودن

    • ناشناس

      بروزترین ،توانمند ترین وپر افتخار ترین،مدیریت فقط اقا پیمان هست با ارزوی موفقیت برای این مدیر مقتدر ومدیران تحت امر ،

    • تورج

      فکر کنم آخرین برنامه هم که تعطیل شد "شیوه " است. دلیلش هم آنستکه مجری لااقل در ظاهر سعی میکند بیطرف باشد . فکر کنم مهمان ها هم از دید اصولگرایان افراطی غیر قابل قبول هستند

    • پارسا

      یادم رفت بگم برنامه محفل عالی‌ترین برنامه سیما بود چند بار هم ببینی قشنگه برنامه پس از زندگی هم خوب بود

    • ناشناس

      بهترین برنامه ای که دیده بودم همون "کتاب باز" بود. وقتی قطع شد متوجه شدم صدا و سیمای ما خیلی داغونه

    • آقای کابوس

      حذف این برنامه ها از صدا و سیما، مثل زدن زخمیه که جای بخیه اش تا ابد میمونه.

    • مهرداد

      مولف عزیز باسلام لطفا برنامه هزاره شعر رو هم اضافه کنید درسته مخاطب خاص داشت اما به یکباره و غافلگیرانه متوقف شد.من تمام قسمتهاش رو دیدم تو آخرین برنامه ها هیچ بحثی در مورد پایان وجود نداشت و هیچداطلاع رسانی هم تاکنون نشده و ظاهرا دکتر کاکاوند هم ممنوع التصویر شده؟!

    • مهرداد

      بیش از یکساله دکتر کاکاوند تو هیچ برنامه تصویری یا شنیداری حضور نداشته و عجیب اینه هر چقدر جستجو کردم متاسفانه از طرف عزیزان رسانه ای هم هیچ مطلبی کار نشده.ایشون تو یوتیوب برنامه خودشون رو دارن و احتمال میدم با صداوسيما به مشکل خورده.اگر میشه یه مطلبی کار کنید

    • علی اصغر رضایی

      درود بر همگی و یادی کنیم از برنامه رادیو هفت با اجرای منصور ظابطیان

    • ناشناس

      بهترین برنامه کتاب باز و بدون جنجال بقیه دنبال تبلیغات و پول ... کمی تفکر و بیام دلیل اصلی را بدانیم و پول و پول و خود شیفتگی از سر جهالت و همین

    • ایرانی آباد و آزاد

      صدا و سیما آنچه باب میل اکثریت و مورد رضایت مردم باشد را تحمل نمی کند چون بلندگوی و رسانه دولت است نه مردم .

    • حمید رضا

      تو خونه مون فقط تلویزیون هست دریغ از یه سریال و برنامه خوب و شاد بخدا اصلا تلویزیون نمیبینم همش شده اخبار و سیاسی و جنگ و بدبختی و مجریان اخمو

    • ناشناس

      هیچکدوم طرفدار نداشت .بخصوص حسنی مزخرف و‌صخت

    • محمد

      چرا کسی از مشکلات کارگران قراردادی که به راحتی فسخ قرارداد می شوند حرفی نمی زند آقایان قناد ونجف زاده و ... که سالهاست بارشون بستن مگه تا کی باید کار بکنند اجازه بدن چهارتا جوان بیاد سر کار

    • مریم اسماعیل پور

      خیلی هم عالی

    • رضا

      هربرنامه تلویزیونی که مردم باهاش خوش بودن ونگاهش میکردن وچندقیقه ای مشکلات زندگی از ذهنشون میرفت تعطیل شد.خداخیرت نده رئیس

    • ناشناس

      اول اینکه صداسیما هر کاری کرده دوست داشته و برنامه دیگه تموم شده بعدم نمیدونم شما مشکلتون با صداسیما چیه که دارین بد جلوش میدین.
      صداسیما پر بیننده ترین رسانه هست والسلام

      پاسخ ها

      • ناشناس

        مشکل ما با صدا سیما اینه که بجای فرهنگ سازی داره فرهنگ سوزی میکنه.یه برنامه ای که مخالف میل آقایون حرف بزنه قطع میکنه و بجاش دلقک هایی رو میاره که پاورقی بسازن و اجرا کنن.خدارا شکر بیننده هم که ندارین

    • ناشناس

      اضافه کنید: شاهین شرافتی - حال خوب

    • نعمت

      کتاب باز خیلی سطح بالایی داشت.

    • مهدی

      من متوجه نشدم دلیل ادامه دادن ابدی این برنامه چیست یااگر ادامه میدادند تاابد مخاطب میداشتند؟منکه خودم از نود حالم داشت بهم میخورد آخع چقدر دیگه

    • عبدالله زارع

      خوب شد، تلویزیون را قبضه کرده بودند، مثل اینکه تلویزیون ملک ارثی پدرشان بود، خسته شده بودیم، از دستشان راحت شدیم، جا برای بقیه مجریان مستعد باز شد

    • افسانه

      هر کی از صداسیما بره میگن وای چقد عالی بود! ولی تا وقتی که هست همونا میگن کی اینا رو نگاه میکرد؟! همینقدر نخ نما و مضحک 😆صداسیما چند ماهی هست که عالی کار میکنه ، شما نگران خودتون باشید با این تفکرات قدیمی و داغون و لو رفته!!!!!!

      پاسخ ها

      • ناشناس

        واقعا این برنامه هارو که تو چن ماه اخیر از صدا سیما پخش شده نگاه میکنی؟فک کنم فقط برا تو میسازن😂

    • دل آرام

      من که خیلی وقت دیگه تلویزیون نمی‌بینم از موقعی که علی ضیاء بر کنار شد خغیلی از مجریان خوبمون مثل رضا رشیدپور و باربد بابایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج