adexo3
۱۴۰۴۲۲۰
۱۷ نظر
۸۹۶۹
۱۷ نظر
۸۹۶۹
پ

ماجرای ویدیویی که دیروز از یک درمانگاه در قم منتشر شد

از بعدازظهر روز گذشته ویدیوی دست به دست می‌شود که در آن زنی با فرزند خردسالش در یک درمانگاه در قم با یک روحانی وارد بحث و جدل می‌شود.

برترین‌ها: از بعدازظهر روز گذشته ویدیوی دست به دست می‌شود که در آن زنی با فرزند خردسالش در یک درمانگاه در قم با یک روحانی وارد بحث و جدل می‌شود، برخی ادعا کرده‌اند که روحانی ویدئوی مورد نظر به خاطر آن که لحظاتی شال آن خانم از سرش می‌افتد از او فیلم می‌گیرد و همین سبب‌سازی بحث میان این دو نفر و مداخله دیگران می‌شود. پس از انتشار این ویدیو ادعاهای زیادی مطرح شد که البته هیچ کدام قابل تایید نیست در این مطلب مروری داشتیم در حد مقدور البته.

خبرگزاری فارس به نقل از  دادستان قم خبر داد که در پرونده درگیری یک خانم با فرد روحانی تاکنون کسی دستگیر نشده است.

دادستان قم در رابطه با ویدیو منتشر شده در فضای مجازی در مورد بین یک خانم و یک فرد روحانی در یک درمانگاه گفت: در این رابطه دستورات قضایی لازم صادر و پرونده قضایی تشکیل شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن غریب در گفت‌وگویی، به بیان جزییاتی در مورد فیلم پخش شده در فضای مجازی، بین یک خانم و یک فرد روحانی در درمانگاه گفت: در رابطه با این موضوع تاکنون فردی دستگیر نشده است و تحقیقات ادامه دارد.وی اضافه کرد: شایعات در مورد پلمب درمانگاه و یا ابطال مجوز آن صحت ندارد و هیچ‌گونه اقدام محدودکننده‌ای انجام نشده است.

ماجرای ویدیویی که دیروز از یک درمانگاه در قم منتشر شد

چند روز پیش روزنامه شرق در شماره دوازدهم اسفندماه خود در یادداشتی تحت عنوان «تأملاتی درباره دوجامعه‌ای‌ شدن ایران» به قلم محمدرضا جوادی یگانه، تحلیلگر اجتماعی نوشته بود:

* اما اگر جامعه در حالت نرمال قرار نداشته باشد، توزیع ارزش‌ها حالت‌های دیگری خواهد داشت. در جامعه‌ در حال تغییر، توزیع ارزش‌ها می‌تواند چوله یا دوقطبی باشد. در حالت دوقطبی نظر دو طرف در‌باره یک ارزش تقریبا هم‌وزن است و در حالت چوله بیشتر افراد به یک طرف تمایل دارند.

ماجرای ویدیویی که دیروز از یک درمانگاه در قم منتشر شد

* قطبی‌شدن هنجاری یا فشار هنجاری دوکوهانه، تضاد هنجاری، تناقض منطقی هنجاری، ضعف هنجاری و بی‌هنجاری یا آنومی. قطبی‌شدن هنجاری زمانی است که وفاق بر سر یک ارزش به کمترین حد خود برسد و توزیعی U‌شکل به خود بگیرد؛ به این معنا که جامعه بر سر یک یا چند ارزش در نهایت تضاد قرار داشته باشد.

* موافقان و مخالفان، آن‌چنان در دو قطب خود را سازمان می‌دهند که افراد میانه و بی‌طرف به مرور درصد ناچیزی را تشکیل خواهند داد. زمانی که افرادی که در میانه ایستاده‌اند به صفر برسد، با تضاد هنجاری روبه‌رو خواهیم شد.

* به گمانم، ایران امروز، یک جامعه دو‌جامعه‌ای‌شده است. این دو زیرجامعه یکی جامعه اصلی است که دولت هم با اوست و دیگری جامعه بدون دولتی است که اخیرا سر بلند کرده.

ماجرای ویدیویی که دیروز از یک درمانگاه در قم منتشر شد

کامبیز نوروزی، حقوقدان، هم اخیرا یادداشتی کوتاه با عنوان «مردم را بجان هم نیاندازید» منتشر کرد و به نقد فضای دوقطبی موجود در جامعه ایران پرداخت:

فیلم درگیری یک طلبه جوان با زن جوانی که فرزند بیمارش را به بیمارستان برده است، دردناک و نگران کننده است. نزاع بر سر عکس یا فیلمی است که گویا آن طلبه از ظاهر مادر جوان گرفته است و زنان جوان دیگری هم به حمایت از مادر جوان می‌پردازد. در این ماجرا مهم نیست کدام طرف مقصر است. چه بسا که در این دعوا و دعواهای مشابه تقصیر اصلی گردن هیچ‌یک از دو طرف نیست. مهمتر، چیز دیگری است. تقصیر اصلی بر عهده سیاست‌های دولت و قانونگذاری‌های غلط و رفتارهایی است که زمینه را برای به جان هم افتادن مردم آماده کرده‌اند. این نوع دعواها در مساله زنان کم نیستند. این شیوه چندان منطقی نیست.

خبری که ترند شبکه‌های اجتماعی شد

محمد رهبری، جامعه شناس و فعال اجتماعی با انتشار دو نمودار به تحلیل واکنش کاربران فضای مجازی  در این خصوص پرداخت:

توجه کاربران توئیتر به خبر نزاع یک خانم با یک روحانی در قم بر سر حجاب قابل توجه بود. این نمودار روند انتشار توئیت‌هایی را نشون می‌دهد که توأمان حاوی کلیدواژه‌های «زن یا مادر» و قم یا روحانی هست که همون‌طور که مشخص است ناگهان افزایش پیدا کرده.

ماجرای ویدیویی که دیروز از یک درمانگاه در قم منتشر شد

در ساعات پایانی شب گذشته، روند افزایشی توئیت‌های مربوط به این موضوع ادامه داشت. هر ساعت بیش از صد توئیت و در مجموع بیش از 1800 توئیت/ریتوئیت/کامنت.

ماجرای ویدیویی که دیروز از یک درمانگاه در قم منتشر شد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشناس

      تمام این‌ها به خاطر اینی که ذهن مردم درگیر بشود و به اقتصاد اعتراض نکنند مردم را در گیر خودشان کرده‌اند سرگرم باشند از دلار ۶۱ هزار تومانی چه خبر

    • ناشناس

      زندکی هیچ کس به دیگری ربط ندارد که در امور دیگران فضولی کند

    • ناشناس

      کاش روحانیت برای اینهمه فساد و اختلاس مانند چای دبش و فولاد مبارکه و........حساسیت نشان میدادند

    • ناشناس

      واقعا جای تاسفه چرا یه روحانی باید همه چیز دخالت کنه مگه به زور میشه کسی را باحجاب کرد

    • پرسپولیس

      دقیقا منم خواستم همین رو بیان کنم که شما زحمت کشیدید و گفتید.
      و بدبخت ما مردم هستیم که دارم با کلی استرس به قیمت بالا رفتن دلار نگاه میکنیم و میسوزیم.
      من موندم چطور شیر خشک و پوشک بچه ام رو تهیه بکنم.
      و مسئولان یه ذره بفکر مردم نیستن😔🥺😔

    • هيچوقت

      درست روایت کنید، اون روحانی در هنگام شیردادن دزدکی عکس یا فیلم از آن خانم گرفت. تاسف آور ست

    • ناشناس

      بیایید حرمت لباس روحانیت را حفظ کنید کاری به اصل قضایا نیست ولی عکاس بودن یک روحانی جای سوال است که انهم در درمانگاه که اکثرا پریشانحال هستند ۰شاید سواد کافی نبود که این عمل انجام گرفت وزیر محترم کشور باید پاسخگو باشد که همه را به ارشاد نهی از منکر راهنمایی نمود ونتیجه منتها به عمل شود

    • چه دل خجسته ای داره حاج آقا تو این گرونی نفس گیر که نفس مردم رو بریده ، رفته از زن مردم فیلم گرفته چه منکری بالاتر از این ؟!
      شان روحانیت رو اینجوری میخواین حفظ کنید

    • ناشناس

      حجاب باید رعایت بشه .

    • ناشناس

      در تصویر دیدیم که این مادر در یک گوشه راهرو درمانگاه داشت بچه مریضشو شیر میداد که شالش نا خواسته افتاده واون آقا داره بدون اجازه فیلم وعکس میگیره

    • احسان

      به هیچ عنوان اجازه نداشته عکس بگیره فقط می‌توانسته امر به معروف کنه نه اینکه عکس ناموس مردم را بگیره

    • ناشناس

      مقصر صد در صد،فرد روحانی بوده که با عکسبرداری،به حریم خصوصی خانم ورود کرده.

    • ناشناس

      خانمه هر چی بهش میگفت فیلم و عکسم رو پاک کن،روحانیه پاکشون نمی‌کرد بعد که دید شلوغ شد فرار کرد اگه چیزی نبود چرا فرار کرد

    • ناشناس

      زمانی گرفتن عکس یا فیلم از کسی خصوصا خانمها بدون اجازه یک کار غیر اخلاقی وزشت بود، همان رذیلت در کشاکش دهر تبدیل به فضیلت شده وعلی برکت الله،

    • ناشناس

      من از اون به اصطلاح روحانی سوال میکنم. چرا این کار زشت رو انجام دادی.با روح واعصاب دیگران بازی میکنی. تجسس در امور دیگران از بزرگترین گناهان است

    • یه شهروند معمولی

      خیلی بیجا کرده از ناموس مردم فیلم گرفته اون هم در حال شیر دادن به نوزاد

    • ناشناس

      خارج ازموضوعات پیش آمده، یک سوال اگرکسی ازهمسرباحجاب این جناب روحانی عکس بگیردخودایشان چه عکس العملی نشان می دهد؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج