حقوق ماهیانه کارکنان ایرانخودرو و سایپا لو رفت
حقوق متوسط ماهیانه کارکنان ایران خودرو و سایپا ۵۵تا۶۰ میلیون تومان است!
روزنامه دنیای اقتصاد: حقوق متوسط ماهیانه کارکنان ایران خودرو و سایپا ۵۵تا۶۰ میلیون تومان است!
طبق آمار رسمی اعلامی از سوی دو خودروساز بزرگ کشور (آمار ارائهشده در صورتهای مالی ۹ ماه امسال) آنها رویهمرفته کمی بیش از ۳۳هزار نفر پرسنل (اعم از تولیدی و ستادی) دارند.
این آمار بدون در نظر گرفتن نیروی انسانی شاغل در پارسخودرو (زیرمجموعه سایپا)، خودروسازان بخش خصوصی و البته قطعهسازان است.
بر اساس آنچه ایرانخودرو و سایپا به بورس اعلام کردهاند، آنها در ۹ ماه امسال در مجموع بالغ بر ۱۴هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان حقوق و دستمزد به ۳۳هزار نفر نیروی انسانی خود اعم از کارگران بخش تولید و پرسنل ستادی پرداخت کردهاند. با احتساب رقمی که در تنها فصل باقیمانده از سال پرداخت خواهد شد (بیش از ۶هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان)، کل حقوق و دستمزد پرداختی ایرانخودرو و سایپا به کارگران و کارکنانشان در سالجاری به حدود ۲۱هزار میلیارد تومان میرسد.
در مقایسه با هزینه حقوق و دستمزد پرسنل دو خودروساز بزرگ کشور در سال گذشته (حدود 15هزار و 400 میلیارد تومان) هزینه آنها در این بخش حدود 37 درصد رشد خواهد کرد. این دو خودروساز همچنین در مجموع حدود 17هزار و 200 میلیارد تومان صرف هزینههای سربار خود تا پایان آذر امسال کردهاند. طبق برآورد ایرانخودرو و سایپا، آنها در کل سالجاری (با احتساب هزینه فصل انتهایی سال) بالغ بر 25هزار میلیارد تومان هزینه سربار خواهند داشت. همچنین جمع هزینه دو خودروساز بزرگ کشور در بخش اداری، عمومی و فروش نیز به نزدیکیهای 17هزار میلیارد تومان میرسد. در مقایسه با سال گذشته، هزینه اداری، عمومی و فروش دو خودروساز بزرگ کشور بالغ بر 100 درصد بالاتر خواهد رفت. اما با در نظر گرفتن آمار 33هزار نفری مربوط به پرسنل دو خودروساز بزرگ کشور، در کل سالجاری به طور متوسط حدود 637 میلیون تومان به هر یک نفر نیروی انسانی ایرانخودرو و سایپا پرداخت میشود. همچنین متوسط حقوق پرداختی ماهانه به پرسنل دو خودروساز بزرگ کشور در سالجاری، حدود 53 میلیون تومان است.
این ارقام البته نسبی و میانگین به شمار میروند، چه آنکه میزان حقوق پرداختی به پرسنل بخش اصلی صنعت خودروی کشور بسته به اینکه جزو ایرانخودرو باشند یا سایپا و همچنین در چه سطحی و با چه مدرک و سابقهای مشغول فعالیت هستند، متفاوت است. متوسط حقوقی که به کارگران و کارمندان خودروسازی ایران پرداخت میشود، در مقایسه با بسیاری از خودروسازان دنیا کمتر است. در واقع نیروی کار نسبتا ارزان یکی از مزیتهای خودروسازی کشور به شمار میرود، اما این نکته را نیز نباید فراموش کرد که برخی کارشناسان و فعالان صنعت خودرو میگویند دو خودروساز بزرگ کشور با مازاد نیروی انسانی مواجه هستند.
آمار ارائهشده بورس نشان میدهد بیشترین حقوق پرداختی (از جنبه کل هزینهای که صرف پرداخت حقوق و دستمزد میشود) به ایرانخودرو تعلق دارد، زیرا این شرکت بیش از دو برابر سایپا نیروی انسانی دارد. پرسنل ایرانخودرو به طور متوسط سالانه حدودد 655 میلیون تومان و ماهانه نزدیک به 55 میلیون تومان دریافتی دارند. در سایپا اما متوسط حقوق و دستمزد سالانه و ماهانه برای هر نفر نیروی انسانی، متفاوت است. طبق آمار و ارقامی که سایپا به بورس ارائه داده، نیروی انسانی این شرکت به طور متوسط سالانه بیش از 715 میلیون تومان و ماهانه حدود 60 میلیون تومان دریافتی دارند.
نظر کاربران
لعنت به این دو مافیای فرغون ساز عوامل پشت سرشون
اونم با این آشغالایی که تولید می کنند!
وقتی ماشین اشغال رو گرون میکنند باید هم به کارکنانش نجومی حقوق بده
پاسخ ها
دراصل حقوق واقعی همین هست چیزی که به ما میدن حقوق نیست صدقه هست
حالا حقوق های کرمان موتور ب زور به 16تومن اونم به کارشناسای تولید و مدیریت میرسه
خیلی محصول خوب و حلالی میدن دست مردم حقوق بالا هم میگیرن
گل بگیرن مملکت رو
ب والله ک واسه ماهایی ک تو پارس خودرو کار میکنیم
تقریبا یک پنجم این هستش
مثلاً زیر گروه سایپا هستیم
اما تقریبا از همه حقوق و مزایای سایپا
بی نضیب
این انصاف نیست
همه اش حرومه .پول مردم رابابت لگنا شون مفت بجیب میزنند.
شدن شاخ دزدا
داداش برو تو خط کارگری کار کن میفهمی کار یعنی چی چرا مفت خورهای دیگه دولت رو نمیگی میخواین ماهی ۱۰۰ میلیون میگیرن
حااا فهمیدبد چرا پول قطعه ساز را نمیدهندو از ملت یکسال جلوتر. وپول ماشین رامیگیرند. و بدهکار هم هستند خرج خودشان میشه. امار پرسنل رابا پژو فرانسه که به کل جهان خودرومیدهد را مقایسه کنید
مفت،خورهای ایران خودرو وسایپا،که باپارتی نماینده هاواردشدن!!!اخراج وتعدیل کنید!!!
چرا واردات خودرو را آزاد نمی کنند؟ تا کی باید این فرغون سازها شیره ملت را بمکند؟
خدایا
لعنت بر هر دوتاشون
مدیریت عالی کشور 👌👌👌👌
حرام است و حرام است
اینو اقای رئیسی باید پیگیری بکنه که انقدر گیر ،نده به بازنشسته لشگری وکشوری اقای رئیسی حقوق بالا که هر پرسنل ایران خودرو وسایپا میگیره یا شرکت نفت یابانک میدونی چه همه اون خانواده ها رشد میکنند ولی پرسنل کشوری ولشگری وبازنشسته به گدایی میافتند یعنی همینی که گفتم.
خب ما که بیشتر اشغال تولید میکنیم باید حقوق ما بیشتر باشه تا کارکنان این دو شرکت آفتابه ساز .خودمون کردیم که لعنت به خودمون باد .به درک وقتی توی صف ثبت نام همدیگه را میکشیم همسن میشه دیگه .واقعا متاسفم برای افکار ایرانی
معلومه این همه پول که از بابت حیله گری و گرون کردن ارابه ها بدست میارن باید هم بدن آنوقت میگن ضر کردیم اگه خدایی هست ایشالله مدیران این دو شرکت و مسوولاتش این دنیا تغاص پس بدن
وقتی حداقل حقوق یک کارگر در بخش خصوصی تقریبا دو برابر و حداکثر سه برابر ولی در بخش دولتی و وابسته به دولت انچنانی انوقت دولت حقوق کارگران بازنشستگان تامین اجتماعی را تورم زا می داند و برابر تورم اضافه نمی کند
کاش درش تخته بشه.پول مردمبلوکه میکنند و حقوق انچنانی میگیرند
انوقت می گویند زیان ده هستیم و افزایش قیمت می دهند هزینه سربار زیاد می شود
اونوقت میگن خودروسازان زیان ده شدن. بله بااین همه نجومی بگیر مفت خور بی خاصیت ،شرکتهای بزرگ خودوساز دنیاهم تاحالا نابود شده بودن، اینا چون ازجیب مردم
می دزدن تا حالا دوام اوردن.
چرا کارگران شرکتهای شخصی بااین آقایان دوشرکت به درد نخور پنج برابر بیشتر بگیرن و تازه رآندمان بخش خصوصی از اینها بالاتر هم هست
کارگران پارس خودرو با این ک زیر گروه سایپا هستن و همین محصولات رو تولید میکنن
اما دستمزدشون اینقدر پایینه( حدودا یک، چهارم)
ک اگه قرار بود تو این میانگین گیری ب حساب بیان
خیلی پایین میومد
اسم شرکت خودروسازی
امااااااااااا
حدود دریافتی کارگر
از ۱۰ _۱۱ تومان تا ۱۵_۱۶ تومان
لعنت ب این تبعیض
زیان انباشته که فرغون سازها میگن همین کارمنداشون هستن
خب آقا این دو کارخوته که فرغون میسازه درشو گل بگیرید ..ب قیمت جون مردم ماشین آشغال غیره استاندارد تولید کنی که با قیمت گزاف غیره واقعی بفروشی انوقت هم جیب تولید کنند پر پول بشه هم حقوق های نجومی بدی که فرغون بسازند ..چطور این پول از گلوتون میره پایین آقای تولید کننده ..یه سر هم از کشته شدن تصادفات با خودروی تولید خودتون بگیرید ب دلیل نداشتن امنیت جانی روزانه چند خانواده داغدار میشن ..خدا نگذره ازتون با این ارابه مرگ که تولید میکنید ..واقعا خجالت آوره ...
میانگین حقوق این پرسنل رو من حساب کردم، شد هر نفر 43 میلیون تومان !!!!
من با 27 سال سابقه کار، متأهل، دارای دو فرزند در بندرعباس 15 میلیون دریافت میکنم !!
اولا که همچین خبرایی نیست .صدای دهل از دور خوشه.دوما کدوم یک از شما میتونید ۳ شیفت تو خط های تولید کار کنید.
فقط قسمت مونتاژ رو نگاه نکنید.برید تو قسمت مجموعه سازی بدنه تا با آتش نقطه جوش بسوزید.ببینیم کدومتون طاقت میارید.
همکارهای عزیز خودرو ساز پولی که شما میگیرید پول جون و سلامتی تون هست.از شیر مادر حلال تره نوش جونتون
پاسخ ها
پول جون و سلامتی!؟؟ ساخت این ماشینها خیانت به ملته دشمن جون ایرانی هاست و کارکنانش هم شریک در این خیانت چی میگی شما ...
استاد عزیز، خروجی این همه سختی کشیدن چیه، خودروهای بی کیفیت و آشغال و گرون که نفرین میلیون ها نفر پشت سر سازنده هاش و کارکنانش هست، پس این نونی که میبرن سر سفره ی زن و بچشون حلال نیست چه کم باشه چه زیاد
این آشغال هایی که میسازید در هیچ زمینه ای توان رقابت با خودروهای اقتصادی دنیا رو هم ندارن . فقط تو پول گرفتن حرفه ای شدید . این کارنامه افتضاح جای هیچ دفاعی نداره ، سود ایران خودرو و سایپا با این آشغالها از بنز و BMW بیشتره .
اگه مرفهین تو معادن تو عمق ۶۰۰متری زمین کار میکردین وهر چند وقت یکبار زیر زمین حبس میشدین اون موقع معنی سختی کاررو میفهمیدین خیلی از همین کارگران برای تهیه مواد اولیه ی لگن های تولیدی شما جون خودشونو با حقوق پایین از دست میدن
حقوق یک کارگر شان با مدرک دیپلم چهار برابر یک دبیر یا معلم با مدرک دکتری و سی سال سابقه است.
سلام اقامهدی ما هم داریم سه شيفت توبیمارستان کار می کنيم با اون سختي هایی که خودتان می دونيد يک ششم اين حقوق می گیریم
بنده بازنشسته بانک ملی هستم حقوق ام ده میلیون تومان است لعنت به این طبقه بندی
گارگران مجتمع گاز پارس جنوبی عسلویه ،با سابقه ۱۵ سال به بالا در بدترین و آلودهترین آب و هوای کشور با حقوق های ۲۰ میلیونی بدون هیچ گونه مزایایی کار میکنن خطر گاز گرفتگی ،خطر گرمازدگی ،خطر انفجار و آتش سوزی و خطر افتادن از ارتفاع و دوری از خانواده و گرمای طاقت فرسا
اینها که مدام میگفتن سیصد هزار نیروی کار دارن و اونا بیکار میشن عجب لعنت بر شما برنامه یوتیوب یا اینیستا چند ده برابر این در کشور شاغل دارند
من پرستار با ۳۰ سال خدمت هنوز دریافتی ام به ۱۵ میلیون نمیرسه اونوقت اینا با محصولات آشغال و بی کیفیت باید ۶۰ میلیون حقوق دریافت کنن کجاش عدالته دزدیه دزدی
البته این مبالغی که فرمودید در سطح مهندسان و مسئولین شرکت هست نه کارگران ساده که اکثریت کارکنان را تشکیل میدن .
ضمنا کارشناسان و کارگران ماهر این شرکت هارو خودروسازهای کشورهای غربی با حقوق خیلی خیلی بالاتر از اینجا جذب میکنن .
اخبار ناقص به مردم ندید .
پاسخ ها
پروفسور این مبلغ ۵۵ ملیون میانگین حقوقه. یعنی ممکنه بعضی ها ۸۰ و ۱۰۰ ملیون بگیرن بعضی هم مثلا ۲۵ و ۳۰ ملیون که بازهم واقعا حیف پول بیت المال اکثریت که صرف حقوق اقلیت میشه
آقایان دوستان عزیز سلام بنده بیست سال سابقه کار در شرکت سایپا دارم و الان در آستانه بازنشستگی هستم (مشاغل سخت و زیان اور) میتونم تمام فیش حقوقی های سال جاری البته با صد ساعت اضافه کارخدمت هر کسی تمایل داشت ارائه بدم .
عرض کردم با بیست سال سابقه و صد ساعت اضافه کاری شده بیست بیست و پنج میلیون.
این اعدادی که گفتند انار دزدی اختلاصها سوم هستش که میخوان جای حقوق کارگر جا بزنن و غضیه ماست مالی ماله کشی کنند بره وگر نه این عدد میانگین که گفتند حقوق در سطح رئیس مدیریت کارخانه سایپا هستش نه کارگر ها الان یه نفر جدیدالورود به شرکت با متوسط ۸۰ ساعت اضافه کاری دوازده میلیون میشه
میانگین حقوقه یعنی مدیر ۱۵۰ میلیون می گیره کارشناسا ۱۰۰کارگر ۲۵ تا ۳۰ اونم با روزی ۱۲ ساعت کار با احتساب زمان تردد حدوده ۱۵ ساعت
حالا که نوبت به حقوق کارگران میرسه میگن که 20 زیاده ولی برای کارکنان شرکتهای خودروسازی 50 تا 60 ملیون؟؟؟ بخاطر همینه که خودروساز همیشه بدنبال گران کردن خودرو هست و ضررش هم فقط برای مصرف کننده....
آقا کیفیت رو بالا ببرید قیمترو بیارید پایین به ده سال قبل اون وقت حقوقتون نوش جونتون
من کارگر خودروساز 16سال سابقه کل ماه فقط دو روز نرفتم سر کار دریافتیم با اضافه کارو حق شیفت شده زیر بیست تومان اگه عادی برم سر کار بدون حق شیفت و اضافه کار ده یازده تومان به زور میگیرم این اعداد و ارقام به پای کارگر ننویسین
دوستان همچنین خبری نیست والاباصدساعت اضافه حمالی با20سال سابقه توخط تولید سایپا20میلیونم نمیگیرم
همه باهم #نه به خودروی ایرانی
شمادرحدی نیستید که خودرویی داخلی را با خارجی مقایسه کنید اگرحقوق آنهابیشتره نیروی کمتری دارن و ۹۰درصدتولیدبصورت مکانیزه و رباتیک انجام میشه بعدشم محصول تحویلیشون هم قابل مقایسه نیست.یک سری کارگر حقوق اداره کاری ۷ میلیون در شرکتهای خصوصی با ساعات کاری بیشتر دریافت میکنن که این هم قابل مقایسه با حقوق کارکنان دو خردو ساز نیست.دقت کنید خردوساز.
حق دارن
به هرحال کار کردن با زباله جزو مشاغل سخت و زیان آور حساب میشه
من کارشناس تعلیق خط تولید ایران خودروام....نوش جونمون....کارمون سخته حقوقمون بالا....مشکل کجاست؟
فوق لیسانس تغذیه....با بیست و شش سال سابقه دریافتیم دوازده و صده....خیلی نامردیه وجدانا
روزنامه دنیای اقتصاد با چه مدارکی این حرفش رو ثابت کرده ، به اساتید دانشگاه هم ماهیانه اینقدر حقوق نمیدهند ، بنظرم معقول نیست.
این حقوقا تو ایران زیاد به نظر میاد وگرنه همه جای دنیا حقوق کارگر بالای 100میلیونه
کارگر خودروسازی زیاد نمی گیرد بقیه کم می گیرن
تازه برای همین لگنا هم ما صف می بندیم
باسلام و احترام وقتی قیمت پراید ۳۰برابر شده وهیچ مردی پیدا نمی شود که شهامت نظارت دراین کشور بی در و پاشنه داشته باشد حقوق افرادی هم چند برابر می شود از جیب مردم.
همه فحش میدن و نفرین می کنند اما میلیون میلیون از شب میرن توی صیف تا برای خرید این ابو طیاره ها ثبت نام کنند !! بعدش انتظار دارن تا کیفیت این ابوطیاره ها خوب بشه !!
واقعا که از ماست که بر ماست !!
با این دزد و کلک های اینها احتیاج به لو رفتن نداشت
این دولت میخواد چهارریال به بازنشستگان اضافه کنه میگه بار مالی داره اما برا این شرکتهای ارابه ساز قاتل ملت بارمالی نداره یا این بی سواد ریس برنامه بودجه شده اقای منظور انگار مال باباشه حقوق قانونی ملت
من تا حالا فکر میکردم حقوق پرسنل سایپا و ایران خودروپایینه،واقعا اگه این حقوق میگیرن نوش جانشون ،دم مدیر هاشون گرم،ماکه توبدترین شرایط اب و هوایی شرجی وگرما عسلویه با اضافه کاری ۲۵تومن میگیریم باتخصص وهزاردردسروخطرات کاری ،وچندسال دولت فقط وعده یکسان سازی حقوق میده ومدیران بی عرضه هیچ کاری انجام نمیدن وکارگران ازنظرمعیشت روزبروز گرفتارترمبشن
کارگر ایرانخودرو ام ، اولا ما کارگریم و دخالتی توی کیفیت نداریم ماهم از خدامونه ورق و قطعه با کیفیت بدن بزنیم ک وقتی زنو بچرو سوار میکنیم خیالمون راحت باشه
جزو مشاغل سخت هم هستیم سه شیفت کار بدون پنجشنبه جمعه
هوای آلوده سالن ، دود ، پاشش جوش و پلیسه ک همه جامون سوخته
به ولله ب خدای بالاسر قسم که اگه انقد حقوقمون باشه!!!! با سه شیفت و اضافه کاری و پنجشنبه جمعه ۱۳ الی ۱۴ ، فیش حقوقی یک سال هم هست نشون میدم ، این ارقام برای ستادی ها کارشناسا و مدیرا هست به ولله کارگر حقوقش به ۲۰ هم نمیرسه سختی و شب بیداری و بدو بدو کردن برا ماست و حقوق بالای ۵۰ تومن برای پشت میز نشین ها
هرکسی وجود داره بیاد تو خط تولید تو خودرو سازی کار کنه نشستین قضاوت میکنید . من پارس خودرو کار میکنم تو خط تولید بعد سه سال کار کردن دیسک کمر گرفتم تو اوج جوانی خیلی از همکارام بیماری روانی و شغلی و حادثه و... گرفتن . کسی وجود داره بیاد سه شیفت تو خط تولید اونم تو شیفت سه ساعت سه شب به بعد تو اوج خواب آلودگی وایسه با سرعت سی و پنج دستگاه در ساعت قطعه ببنده اونم بصورت یدی و بدون استاندارد . یا علی بفرمایید استخدامم که دارن کمبود نیرو داریم بیایین بسمه ا... این گوی و این میدون . بدتر از همه کارگران پارس خودرو که همون کار سایپا و ایران خودرو رو انجام میدن بلکه بیشتر چون تعداد نیروی کم و تولید بالا داریم اما در اوج بی عدالتی و تبعیض داریم دوازده میلیون میگیریم آیا درسته تو سایپا شصت میلیون بگیرن من پارس خودرویی دوازده میلیون بگیریم . تو خرج زندگی موندیم الآنم سنمون رفته بالا و الا میومدیم بیرون . پارس خودرویی که لوکس ترین و با کیفیت ترین خودرو هارو تولید میکنه و همه تو بازار دنبال ماشین تولید پارس خودرو هستن اما داریم یک پنجم یه کارگر سایپا میگیریم . تورو قرآن تو رو خدا یکی پیگیری کنه . چند بار اعتراض کردیم اومدن اخراجمون کردن . خدایا خودت کمک کن
پاسخ ها
چرت میگن عزیز من سایپا هستم به دوستان و اقوام پارس خودرویی فیش حقوقم رو نشون دادم ۲۳ سال سابقه لیسانس گروه ۱۴ دریافتی من اگه از ۲۳ بیشتر بود مال شما
دستمزد و حقوق کارگران در بخش خصوصی اصلا دو سه برابر بخش دولتی نیست. و این چرندیاتی که نوشته در مورد حقوق زحمتکشان بخش خودرو سازی توهمی بیش نبوده و این ارقام فقط و فقط در رده مدیر و سرپرست به بالا مباشد.
تقاضایی که دارم این هستش که بدون تحقیق و تفحص رای صادر نکنیم. قسم جلاله میخورم که در بخش کارگری و آنهم در واحد تولید و بهره برداری شرکت نفت تنها و تنها نیروهای بالای بیست سی سال این ارقام را حقوق را دریافت میکنن. سالیان سال است که بصورت مستقیم در ار تباط هستم. و با ذره ای کم یا زیاد عرایضم را عنوان نمودم.
پاسخ ها
کمتر کسی مثل شما،،فهمیده و عاقل پیدا میشه. دمتون گرم که منطقی هستید.🌹🌹
بنده با مدرک دکتری برق در ایرانخودرو کار میکنم ماهی ۸۰ میلیون میگیرم ولی خوب افراد کار بلد و مومن و بسیجی کم گیر میاد
چرا نهادهای نظارتی وارد نمیشن تا با این حقوقهای نجومی برخورد کنن ؟و قیمت خودرو هر روز بالاتر نره حالا مشخص شد دلیل بالا رفتن قیمتها چیه . مگه کارگر با کارگر فرق داره .!؟
کذب محضه باور نکنید
اگر اینطور بود که کارگرا همه برج نشین بودن