سن معافیت معاینه فنی خودروها کاهش یافت
چند وقتی است که بحث تاثیر نقص فنی خودروها در تصادفات مطرح شده است و حالا احتمالا به همین دلیل، سن معافیت معاینه فنی خودروها به ۲ سال کاهش مییابد.
گجت نیوز: چند وقتی است که بحث تاثیر نقص فنی خودروها در تصادفات مطرح شده است و حالا احتمالا به همین دلیل، سن معافیت معاینه فنی خودروها به ۲ سال کاهش مییابد.
بر اساس جدیدترین اخبار خودرو، قرار است سن معافیت معاینه فنی خودروها کاهش پیدا کند. سردار تیمور حسینی در بازدید از مجتمع بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بهمناسبت روز ملی هوای پاک گفت موضوع ترافیک یک مورد خاص است و از دیدگاههای متنوع، فعالیت و کیفیت این سیستم روی حیات همه انسانها تاثیرگذار خواهد بود؛ زیرا مخاطب این سیستم، تمامی افراد جامعه است و همه موظفند در قبال بالا رفتن کیفیت و استاندارد این سیستم کمک و احساس مسئولیت کنند.
وی در ادامه توضیحات خود درباره نقش خودرو در مورد ترافیک اظهار کرد در کنار موضوع راه و عامل انسانی، خودرو نقش مهمی را در سیستم ترافیک ایفا میکند و در دو موضوع بسیار مهم یعنی زیست محیطی و حفظ جان انسانها آثار بسیار بدی نشان داده و باید در طراحی خودرو نیز این موضوعها قابل توجه باشند. سردار حسینی همچنین بیان کرد در دنیای امروز و با پیشرفت فناوری، نگاه جامعی نسبت به خودرو وجود دارد که با کمترین مقدار آلایندگی و بیشترین مقدار ایمنی در حال تولید است.
در کشورهایی که توسعه یافته هستند، به اینکه انسان ممکن است در رانندگی و در هر لحظه دچار اشتباه شود، توجه زیادی میکنند. بنابراین در طراحی جاده و خودرو باید پیشبینیهایی از لحاظ فنی و ایمنی در نظر گرفت که با آنها بتوان اشتباهات انسان را در این زمینه جبران کرد که در مورد راه، شامل اصطلاح (راه بخشنده) و در مورد خودرو شامل موضوع (بالا بردن کیفیت سیستمهای ایمنی خودرو) میشود.
خسارت تصادفات ترافیکی هفت درصد تولید ناخالص ملی است
سردار حسینی، رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد انتظار ما از یک خودرو این است که در مورد ایمنی دو موضوع مهم را در بر بگیرد که شامل سیستم فعال برای جلوگیری از تصادفات و سیستم غیر فعال که در صورت تصادف قادر به حفظ جان سرنشینان باشد، میشود.
وی در مورد خسارتهای سنگین تصادفات به کشور گفت جدا از خسارات روحی روانی جانباختگان حوادث ترافیکی که جبرانناپذیر است، طبق محاسباتی که کردیم آسیبی که از تصادفات ترافیکی به کشور وارد میشود، برابر با ۷ درصد تولید ناخالص ملی است. این مورد در موضوع مادیات بررسی شده است. رئیس پلیس راهور حمایت کامل پلیس از مرکز آزمون تصادفات را اعلام کرد و ابراز امیدواری کرد که با توجه جدی به حوزه تصادفات توسط همه دستگاههای مرتبط، مرکز آزمون تصادفات بهزودی افتتاح شود و بتوانیم شاهد کاهش خسارات تصادفات به کشور و مردم باشیم.
لزوم کاهش سن معافیت معاینه فنی خودروها
سردار حسینی با اشاره به اهمیت داشتن معاینه فنی وسایل نقلیه اظهار کرد به استاندارد رسیدن مرکزهای معاینه فنی و پیشرفت در تجهیزات این مراکز، از آن دسته مواردی است که نیاز به توجه دارد و از صاحبان رسانهها و شبکههای اجتماعی میخواهیم اطلاعرسانیهای لازم در راستای آگاه کردن مردم در مورد پیگیری تعویض دورهای کاتالیست و کنیستر و نقش موارد نام برده شده در ایمنی و کاهش آلایندگی خودرو را بهخوبی انجام دهند.
او در صحبتهای پایانی خود عنوان کرد معافیت ۴ ساله معاینه فنی خودرو پس از تولید باید لغو شود و لازم است سن معافیت فنی خودروها به ۲ سال کاهش یابد. رئیس پلیس راهور در خصوص کیفیت خودروهای تولیدی نیز گفت همه ما موظف هستیم که از تولید ملی حمایت کنیم و کسی مخالف تولید داخلی نیست؛ اما باید توجه ویژهای به کیفیت و ایمنی خودرو شود. در واقع هر چه در زمینه ترافیک و تصادفات هزینه کنیم، در واقع سرمایهگذاری کردهایم.
نظر کاربران
کاسبی جدید
وباز پول زور گرفتن از ملت بی بخار
سر گردنست
دیگه کلا دارند در جیب ملت زندگی میکنن و بفکر تعامل و دوستی با دنیا نیستن و هر روز فشار رو بر مردم بیشتر میکنن
همش درد پول هست همین
اشتباه گفته شش ماه بعد تولید شایدم یک ما بعد تولید خخخخ
منبع درآمد جدید
خیلی جالبین
تولید خودرو بی کیفیت رو متوقف نمیکنید
ولی معاینه فنی پولکی رو میارین دو سال
😂😂😂😂
معاینه فنی بهانه است همه دکان باز کردن واسه غارت جیب مردم بدبخت ایران
مشکل تصادفات مشکل معاینه فنی نیست مشکل فرهنگ و فهم و شعور رانندگی بنده راننده تاکسی برون شهری هستم و با ظلمی که به امثال ماشده باید سه ماه یکبار معاینه فنی بگیریم جدا از آلاینگی میگن باید کپسول گاز در بیارید و هزارتا چیز دیگه توی جاده که میرم ۱۱۰ سرعت میرم بعد بقیه خودروها از سرعت ۱۶۰ به بالا رانندگی میکنن این چه ربطی به معاینه فنی داره
لطفا بجای معاینه فنی استاندارهای خودروسازها را از لحاظ کیفیت وایمنی بالا ببرید نه اینکه هزینه های ندانم کاری هارا مردم پرداخت کنند واقعا جای تاسف داره
خودرو ساز بی کیفیت می سازد
پلیس با آنها همکار می کند و ...
ولی هزینه کیفبت را از مردم می گیرد
پلیس دست در دست خودرو ساز علیه ملت بیچاره
وقتی توانایی جلو گیری از شماره گذاری خودروهای بی کیفیت را ندارید کمتر به این مسئله ورود کنید
کاشکی بجایی اینکه فشار به مردم بیارید برای بردنشون تو صف ماشینا رو با کیفیت درست میکردید
جلوی این تولیدات آشغال را بگیرید نه اینکه آشغال بدهید دست مردم و سپس طلب
کار مردم هم بشید
گذشته از اینکه این طرح سود کلانی نصیب شهرداری ها میکنه ولی بنظرم با تولید این خودرو های بی کیفیت باید از درب کارخانه معاینه فنی الزامی بشه
شده کاسبی معاینه فنی کجا بود پول و بده برو بیرون یه معاینه فنی مال کارخونه هاتون بزارین
بیکار پولداریم هی دم به دقیقه در معاینه فنی باشیم . کیفیت خودروهاتون ببرین بالا که آدم ده سال یبار بره معاینه فنی گناه ما مردم چیه باید ماشین بی کیفیت شما بخریم
زورشون به خودروسازها نمیرسه میخوان سر مردم بدبخت بی پول خالیش کنن
مطمئن باشم بخاطر هوای پاک 😁
کفگیر به ته دیگ خورده یک مرتبه ماشین های جدید هم معاینه فنی کنید
اینا حتی خودشونم میدونن که چه آشغالایی تولید میکنن که حالا سن معاینه فنی رو اوردن ۲سال
سلام از ورود قطعات چینی بدرد نخور جلوگیری کنید مانند قطعه مهم سنسور. اکسیژن که امروز. تعویض. میکنیم. یک. ماه دیگر خراب میشه. میکن یک سوزن به. خودتان. بزنید. یک جوالدوز به مردم