تغییر مدل آلودگی هوای تهران
مدیرکل محیط زیست استان تهران با اشاره به طوفان اخیر تهران گفت: بافت خاک در استان تهران تخریب شده و بر همین اساس با هر وزش بادی، خاک حرکت کرده و باعث آلودگی شدید هوا میشود.
محمد هادی حیدرزاده در جلسه کارگروه بررسی آلودگی محیط زیست و مخاطرات زیست محیطی پایتخت با بیان اینکه این کارگروه بسیاری از مصوبات هیات وزیران را پیگیری کرده و به صورت ماهانه جلساتی تشکیل میدادند که نتایج بسیار خوبی در زمینه کمک به کاهش آلودگی هوای تهران داشته است، افزود: در بحث سوخت و خودرو در شهر تهران تصمیمات خوبی اتخاذ شده است.
وی با بیان اینکه از خرداد امسال همه خودروسازان باید تولیدات خود را مطابق با استاندارد یورو ۴ به بازار عرضه کنند که آنها نیز به وعده خود عمل کردند، افزود: در بحث سوخت نیز کارگروههای استانی تشکیل شده و داشتن استاندارد یورو ۴ خودروها نیز از سوی آنان برای توزیع در استانها پیگیری شده و بر همین اساس در حال حاضر اراک و تهران به طور کامل دارای جایگاه سوخت استاندارد یورو ۴ هستند و در شهر تبریز نیز از اول مهرماه این سوخت توزیع خواهد شد.
حیدرزاده تصریح کرد: موتورسازان نیز برای مهلتی که گرفته بودند هنوز درخواست تمدید نکردند و اکنون در تولید موتور استاندارد یورو ۴ مشکلی نداریم.
مدیر محیط زیست استان تهران با بیان اینکه مدل آلودگی هوای تهران تغییر یافته است، افزود: گرد و غبار اکنون بیش از سوخت در آلودگی تهران نقش دارد چرا که تهران به شهری بیابانی تبدیل شده است و بر همین اساس مصوباتی برای ایجاد فضای سبز در حاشیه شهر پیشبینی شده است.
وی با اشاره به کمبود بارش در ماههای آینده شهر تهران اظهار کرد: تنها ۲ روز بارانی تا آبان ماه خواهیم داشت و جدای از تامین منابع آب، این کاهش بارندگی میتواند در آلایندگی هوای شهر تاثیر زیادی داشته باشد چرا که زمینهای خشک، خود منشاء و کانون گرد و غبار هستند و در صورتی که باران نبارد خاک این زمینها تثبیت نمیشود.
حیدرزاده طوفان اخیری که در تهران آمد را بسیار مخرب دانست و گفت: بر اثر این طوفان عظیم، بافت خاک در استان تهران تخریب شد و بر همین اساس با کوچکترین وزشی خاک حرکت کرده و باعث آلودگی شدید هوا میشود.
وی با بیان اینکه آلودگی هوا در کشور و در شهر تهران جاری خواهد بود اما افزایش کیفیت سوخت نقش موثری در کاهش آلودگی هوا داشته است، افزود: این در حالی است که انکار نمیکنیم منابع آلایندهای مانند صنایع و خودروها که همان منابع متحرک میشوند و به خصوص معاینه فنی که هنوز نتوانستهایم مدت آن را از ۵ سال کمتر کنیم از منابع آلایندگی هوای تهران هستند.
نظر کاربران
يعنى وقتى مرديم مديونه هر كى بخواد دوباره سيب بخوره ما دوباره برگرديم تو جهنم ايران زندگى كنيم..... هر روز يه خبر در مورد غذا و هوا و آب و كوفت و زهرمار و....ميشنويم