پاسخ چند عابر پیاده به سوال جذاب پیکان ۵۷ یا کوئیک ۱۴۰۲؟
شاید هیچ ماشین دیگری به اندازه «پیکان» با روح و جان ایرانی عجین نشده باشد.
برترینها: در حالی که این روزها خودروی کوئیک، علیرغم امکانات نسبتا خوب، معایب بسیارش در کنار ایمنی نه چندان مناسب و قیمت بالای آن صدای مردم را درآورده، یاد کردن از یک نمونه دیگر از ماشینهایی که زمانی لقب خودرو ملی را داشت و حالا تبدیل به یک نوستالژی ملی شده داغ است. شاید هیچ ماشین دیگری به اندازه «پیکان» با روح و جان ایرانی عجین نشده باشد.
زهرا فکرانه و امیر نعمتی، از اعضای تحریریه برترینها با حضور در محله نارمک تهران از شهروندان این سوال را پرسیدهاند: بین پیکان 57 و کوئیک 1402 کدام را انتخاب میکنید؟.
برای تماشای این گزارش ویدئویی و پاسخ شهروندان با ما همراه باشید:
نظر کاربران
پیکان یکی از بهترین ماشین های ایران خودرو بود که متاسفانه از خط تولید خارج شد
پاسخ ها
روحت شاد خيامى
قضیه دوغ یا نوشابه توی سریال نون خ
کوییک داریم واقعا آشغاله با اصطلاک زیا د فقط پیکان کم خرج
پیکان محکم تره هر چی در ایران قدیمیش بهتره
خودروهای الان همه بی کیفیت فقط گرون اند
پیکان 1346 اولین پیکان برای اون دهه اس لاستیکش می ارزه به همه تولیدات داغون ایران خودرو سایپا الان
پاسخ ها
من یک ساینامدل1402خریدم،به خداقسم یک بارتکیه دادم به گلگیرعقب سمت شاگرد،عین هوحلبی تق وتوق میکرد.
درودبرپیکان وپیکان سواران.
❤️❤️❤️
ای کاش همه خودروهای ساخت ایران به اندازه پیکان لیاقت داشتند.پیکان سلطان قلبهاست.
قطعا پیکان کوییک قیافه داره فقط
این فیلم رو وزارت خونه مسئولین ببینند خجالت بکشن
پاسخ ها
مسئولین خجالت!!!!!
پیکان 🚗
حتما پیکان
اگر پیکان تولید میشد با کیفیت پنجاه سال پیش کسی خودروی الان رو نمیخرید
همونایی که صف درست میکنن برای خرید خودروی افتضاح الان همه چی رو خراب کردن
فقط توی ایرانه دویست هزار کیلومتر رفتی ماشین خرابت رو ده میلیون خریده بودی ده سال پیش الان میفروشی ششصد میلیون خنده داره
کیفیت خشک داشبورد شکل دستگیره ش رو از نزدیک دیدین ورق زنگ زده زیر چرخ و سینی چی تازه صفره مثلا
چرا ورق بدنه رو نازک گرفتن میدونن مردم با یه تصادف جاده ای له میشن چرا نظارتی نیست این همه راهور میگه محصولات داخلی باعث مرگ ده ها هزاران نفر در سال میشه
پیکان
من پیکان انتخاب می کنم چونکه ستزندگان پیکان واسه سود بیشتر از کیفبت ماشین نمی دزدیدن برای اسایش وایمنی مردم ارزش قایل بودن کارشناسا برن صادقانه مقایسه کنند
الان همه چیز فیکه ......
ارابه های مرگ سایپا را با اصالت مقایسه نکنید ، توهین به پیکان کردید
دقیقا"هرچیزی قدیمیش خالص تروباکیفیتتره
ماپیکان صفرخریدیم ۱۸هزارتومن یادش بخیر
کلا"همه چیزتقلبی شده بخاطرهمین پولهاهم بی ارزش شدن
پیکان فقط چراچون ماشین بدبخت فقیر سادقدیم بیاد قدیم است دنیازیباست
مزخرف ترین ماشینی که تولید شده همون پیکان هست یه کولر نداره بعد همون ماشینو تا سال ۸۳ انداختن به ملت ایران
همین هایی که میگن پیکان بهتر هست الان سوار ساینا و کوییک هستن .
پاسخ ها
چرا ژست روشنفکرا رو گرفتی ، داریم پیکان رو با کوئیک ۱۴۰۲ مقایسه میکنیم . ورسته کولر نداشت اما به نظر من همون دسته دندش می ارزه به کل کارخونه سایپا...
آقایی که میگی هرکی ک پیکان تعریف میکنه. فقط از رو اجبار هست که داریم ارابه مرگ رو سوار میشیم بخاطر رره خارج شدنش ماشین های قدیمی رو جمع کردن وگرنه هیچ کسی سوار این دستشویی سحرا یی ها نمی شد
... نگو ما ماشینهای ایرانی رو بین بد بودن. مقایسه میکنیم قتعا تصادف این دوتا ماشین با هم مقایسه نکردی
فقط پیکان چون بااینکه قدیمیه ایمنی بالاتری نسبت به کوئیک داره سالارانه هاازقدیم تاحالافقط پیکان
ایول داره به تمام خودرو های جدید پیکان از نظر امنیت بدنه
قطعاً پیکان ای کاش خط تولیدش متوقف نمیشد مهندسین ایران ناسیونال میتونستن روش کار کنن و آن را به روز کنند قطعاً یکی از خودروهای مورد پسند فراگیر ایران میشد میشد با این اوصاف هنوز هم نظر من روی همون پیکان ساده با فرمون سفت و بدون کولر هست یه پیچش میارزه به کل خودروهای روز الان ایران خودرو و سایپا و شرکتهای دیگه
سپر اون پیکانها به همه تولیدات حلبی ایران خودرو و سایپا می ارزه !
پاسخ ها
😂😂😂😂😂😂
این تعداد کشته که در پراید و پژو و سایر محصولات این دو خودرو ساز بوده
والله در پیکان نبوده .
چقد ملت نمیدوننن ما الان کوئیک داریم واقعا اشغاله هر روز یه جایش خرابه مدل1402هست باور میکنید همیشه خرابه فقط پیکان فقط
ماشینای الان خیلی گرون شده خودرو داخلی چرا باید اینقد بی کیفیت باشه چرا باید گرون باشه چرا از لحاظ ایمنی صفر هست خودرو ملی
قطعا پیکان با اصالت تر وبهتر هست پیکان در زمان خودش خودروی باکلتس با اصالت وخوبی بود درحالی که کویک در زمان خودش فاجعه است ویک عقب ماندگی محسوب میشه
فقط پیکان شما ببین پراید چقدر با کولر ش کشته داده پیکان چقدر
البته که پیکان بهتر بوده . ولی اینم در نظر داشته باشید پیکان فقط تا سال 69 چون تمام قطعاتش ساخت تالبوت بود . از سال 69 به بعد که ایران ناسیونال تبدیل شد به ایران خودرو ، کیفیتش خراب شد.
اصلا ربطی به دوست داشتن چیزای قدیمی نداره ربطی به خوشگلی نداره ربطی به هیچ چیزی نداره واقعا حیف و صد و میلیاردها بار حیف که بیخودو بی جهت تولید پیکان متوقف شد خیلی ازین آتو آشغالای امروزی بهتر بود محکمتر کم اصتهلاکتر بود کیفیت قطعات موتوریش عالی بود راحت میشد با چندتا تغییر ظاهری امروزیتر و آپشنالترش میکردن کمی دیفرنسیال و خود موتورش رو تقویت میکردن و راحت تا همین امروز و آینده باید تولید داشت با یه مدل ۶۲ ازش سال ۷۵ تا تقریبا ۸۲ تا ۱۰ مرتبه نصف ایران رو باهاش دور زدیم آخ نمیگفت
مطمئنن پیکان بهتر از کوئیک هستش، چرا چون طراح و کارخونه ای که پیکان طراحی کرده بوده بر مبنا وزن بدنه و قطعاتش موتور طراحی کرده بوده ، مثل کوئیک یا هر ماشین من درآورده دیکه ای نیست که شب میخوابن صبح پا میشن مثلا یه مدل جدید میدن بیرون . ماشین نیستن که اینا همشون اوبو قراضه هستن. بدنه پیکان بعد چندین دهه هنوز بهتر از اینا آت و آشغال هستن که به زور برا مردم میندازن هستش .
در سال 1350 جاده های فرعی ایران همه خاکی بود پیکان در جاده خاکی با دوام بود آیا کوییک در آن جاده های خاکی بیشتر از چند روز دوام میآورد
پیکان با اختلاف
استحکام بیشتر،دوام وقدرت بیشتر
۲ ۳ لیتر بنزین بیشتر بخوره،نوش جونش
معلومه پیکان
اونایی که میگن پیکان بهشون پیکان بدی سوارنمیشن پیکانم شدماشین نه راحتی داره نه راه میره ارابه بود چی بود
پاسخ ها
استاد اول جوگیر نشو بعد پیکان قدیمیا هم کولر داشتن هم امنیت بعد ایرانخودرو خرابش کرد همچیشوبرداشتن
اونوقت کوئیک همه چی داره ولی ارابه ی مرگه پس اینم درنظر بگیر، پیکان با ۵۰تا سرعت بزنه به کوئیک، کوئیک تا وسط جمع میشه
سلام بنده هم پییکان وانت ۸۶ دارم هم وانت مزدا تک کابین ۸۸ ..
دو ماه پیش با وانت پیکان با ساینا خوردیم تصادف کردم ..افسر هم مقصر زد ساینا
خلاصه ...
از جلو سر چهار راه خوردیم بهم از سمت شاگرد زدم سینا سرعت گرفت چهار راه رد کنه که این اتفاق افتاد
خدا شاهد فقط دو وجب گل گیر ماشین خوردگی شد با جلو پنجره سپر
ساینا از سمت راننده تا نصف جمع شد کاپوت ش لول شد ..
اینکه خدا برکت بده ب پیکان خیلی محکم ...بدنه میمونه بدنه ماشین آمریکایی
کیفیت ش نصبت ب خودرو آلان خیلی شرف داره ..
تولید خودرو های جدید فقط ظاهر دارند ..مفت بخری گران خریدی ..ن محکم ن امنیت جانی داره
فقط شَوِرلت😂😂
پیکان زمان خودش ماشین بی نظیری بود و بهترین بود ولی الان اگر پشت پیکان بنشینید،اولا باید برید بدنسازی تا بتونید فرمونش بتابونید و مصرف سوخت بالا سه برابر کوییک ،مثل اینکه بخواید گوشی سونی اریکسون سابق رو با گوشی شیائومی الان مقایسه کنید.قطعا در حال حاضر کوییک به لحاظ کم خرج بودن و کم مصرف بودن بهتره ولی از لحاظ ایمنی ضعیفتره.من خودم پیکان رو به ایران آوردم.
خوبه خودشون هم به عجزسون اعتراف میکنن
ماشین حالای. مثل. زن ومردهای حالا یک. بارمصرف شدن
روحش شاد و یادش گرامی ،پیکان نگو سالار بگو
پیکان بهترین ما شین ایران اگر یه خورده تعغر داده شود الا مدل ۸۳ دارم عوض نمیکنم
پیکان سال ۵۷ هم نسبت ب صنعت خودرو سازی دنیا خیلی عقب بود الان ۴۵ سال گدشته چرا کوییک با ماشین های امریکایی.واروپایی الان مقابسه نمیکنید.بزون گوگل ببین صنعت خودرو دنیا کجای.ما کجایم.واقعا متاسفم
پیکان دارم عو ض نمیکنم مدل ۸۳
حق انتخاب!😂
این دوماشین دقیقا ۴۵ سال اختلاف سن دارن
ولی حقیقتا پیکان نسبت به ماشینهای هم سن و سال خودش تکنولوژی خوبی داشته همین بس که ترمز چرخ جلو دیسک بوده و بوستر ترمز داشته
و مصرفش نسبت به همسناش پایین بوده و خب کم خرج و ارزون قیمت تر بوده و البته داخلی✌️
ماشالله از جوانهای امروزی بپرسی میگن کوییک بهتره ..
بله از نظر مصرف و هزینه استحلاکآره ولی امنیت جانی زیر صفر
درسته پیکان از مد افتاده ولی نزدیک ۵۵ سال داره تو جاده آسفالت و خاکی پیشرو ...۵۵ سال داره سر هر جاده خاکی و ناهوار و حتی آسفالت حکومت میکنه ..با این سن تولیدش از ماشین جدیدها ب اندازه خودش کم نمیاره ...
الان چشم ملت ب خوشگلی امکانات و هزینه و شتاب ماشین اهمیت میدن ولی ۹۹ درصد خریداران خودرو جدید اصلا ب فکر امنیت جانی مالی خودرو در نظر نیست
ولی پیکان درسته قدیمی شده از مد افتاده برا یه بار امتحان با پا برو رو سقف پیکان و کوییک تا بدونی محکم بودن امنیت جانی حرف اول میزنه ..
پیکان دو برابر کوییک محکمتر
کوییک صفر و بنداز خاکی
پیکان مدل ۶۰ بدازه خاکی
انوقت میفهمی کدوم ماین خوبه
ب هر حال هر کس سلیقه و نظرش محترمه ..
من پیکان داشتم فرختم الانم کوییک دارم ولی خدا میدونه باز میگم پیکان بهترین تو خودرو ایرانی
پیکاگ رو حتی در مقایسه با ۲۰۷ چون ماشین دوران راستی ودرستیه
به نظرم الاغ ازهمه ماشینها بهتر نه بنزین میخواد نه گاز با یه کم علف هر جایی بخوای میری ایمنیشناسی هم عالیه
علم بهتراست یاثروت؟؟؟فقط شورلت
فقط پیکان
مقایسه این دوباهم درست نیست!چون پیکان زمان خود ش یکی از بهترین خودروهای کشور ومنطقه بود،وحتی خیلی از کشورای منطقه واسه داشتنش سرودست می شکستن،ولی الان کوییک وبقیه خودروهای بی کیفیت به اصطلاح ساخت داخل!توایران هم مشتری و خواهان ندار ه چه برسه به بقیه کشورا!اگه ام ملت باچندبرابر قیمت می خرن بخاطر انحصار واجباره...!!! البته امیدوارم نظرم حذف نشه...!🙄😏
کوییک هیچ امنیتی نداره
جنس خودروهای الان داخلی فکر کنم از فوم خشکه چون سریع میشکنه
سلام ی پیکان جوانان 54 دارم جفت کاربرات ، همین الانشم تو جاده خیلی از ماشینارو سوسک میکنه واقعا سلطانه
۹۰درصدکویک از کارخانه شاسی هاشان ترک خورده. دید پشت ندارن پیکان دید کامل داری این رو با پیکان مقایسه نکن
لیاقت بعضی ها همون پیکان
فقط چرت وپرت میگن راه باز برید پیکان بخرید
پیکان سالار ..تمام خودرو تولید ملی
کوییک نگو بلا بگو دشمن جون آدما بگو...
منم پیکان رو انتخاب میکنم. به خاطر بدنه عالیش و اصالتش. متاسفانه امروز بعضی از ماشین ها همون ایمنی خوبی ندارن. بدنه خیلی ضعیفی دارن.
کلا"بی ارزش بودن پول رامیرسونه که اینروزها بایدپول ۵۰تاپیکان قدیم بدین یک ماشین به اصطلاح جدیدبگیرین.
باید از راننده ها میپرسید نه از پیر مردها و پیرزنها
۱۰۰البته که پیکان بهتره ماشینهای الان داخلی
الان طوری شده که ماشین میخری نباید سوار بشی فقط باید نگاهش کنی .
اونم مخصوصا مخصوصا وباز مخصوصا کوئیک و ساینا و تیبا و شاهین
از مکانیک ها و صافکارها بپرسید دلیلش رو میگن.
پراید ۸۲ سوار بشی بهتر از کوئیک ۴۰۲ هست
پیکان سواری و فقط وفقط پیکان من خودم پیکان سواری تمیز درحد زیرعالی سالار هر جرعت دارد بیا مسابقه بدم
اونایی که باهوش باشن کوئیک رو انتخاب میکنن بعد میفروشنش یه پژو مدل پایین تمیز میخرن
چه کاریه کوئیک رو انتخاب کن برو بفروش 3 تا پیکان بخر😂
کشوری که عقب میمونه از فناوریهای قرن ۲۱ ملتش هم با با همان دیدگاههای قدیم دلشون رو خوش میکنند واقعا فاجعه هست کشوری که داشت برنامه ریزی میکرد برای دهه ۶۴جزو کشورهای پیشرفته وصنعتی بشه به چه روزی افتاده که مردمش هنوز دل در گرو پیکان دهه ۴۰رو دارند در صورتی در کره جنوبی زمانی خودروسازی رو با ما شروع کرد الان در کجای پیشرفت وتکنولوژی قرار گرفته تأسف تأسف تأسف برای این ملت ومملکت
به نظرم بهتره خط تولید پیکان دوباره راه بیفته البته با همون کیفیت بدنه سابق اون موقع ببینید کسی دیگه سمت باقی خودروهای داخلی میره البته خانمها بیشتر دنبال ظاهر هستن همونا پیکان را ول میکنن میرن کوییک سوار میشن
ما بعد از پیکان خودروی خوب دستمون نیومد یکی از یکی ضعیفتر
پیکان را برگردونید
پیکان صفر بدن با کله میخرم سگش شرف داره به این آشغالا...قدیما
میپریدم رو کاپوت رو صندق آخ نمیگفت...هفته پیش دو نفر به سورن پلاس صفرم تکیه دادن وقتی رفتن جاشون غور شده بود بردم صافکار گفت ۳ملیون... ...سرتون کنم با این آشغالاتوم......
فقط میگم طول عمر پیکان کجا وکوئیک کجا 50سال پیکان 5سال کوئیک
اون یارو از اون ...ا بود میگه بین این دوتا کدوم میگه
شورلت اصلن بگو از نزدیک دیدی شورلت
به خدا عمرم رفت عمر بچه هام داره میره نتونستم یه ماشین براشون بخرم خدا اگر خدای از گنهکار نگذره
یه پیکان مدل ۸۰دارم.با ماشین صفر سمند.پارس.وپراید.کوییک بخدا عوض نمیکنم..وقتی میخوای براش هزینه کنی باید وام برداری یا حیاطت را بفروشید..بهترین ماشین پیکان بود وهس.ساده..وهرماشینی را بالای ۱۲۰برونی جریمه میشی.پیکان هم ۱۲۰سوته میره که هیچ ۱۵۰هم میره.نه نیاز داره به تست.نه نیازه داره به تنظیم.تسمه وایرهاشو عوض کن بشه موتور صفر..چه سمندی مگه پول مفت گیر آوردم که بخوام خرج علکی کنم
قدیما هم ادماش خوب بود وهم وسایلهاش.الان نه آدما خوبه نه وسایلهاش..ماشین های امروزی همش تله پوله..قدیما این ماشین ها نبود زندگی ازاین بهترمیچرخید.الان هرماشین به اندازه یک خانواده خرج داره...توپارکینک هم بخوابه بازم ازجیب آدم میخوره.چه برسه که بخوای بیرونی..ماشین فقط پیکان
پیکان ماشینهای قبل انقلاب می ارزه به ماشینهای امروزی بیخود
سلام بنده الان شاسی بلند دارم اما اگه ازنظر کیفیت حساب کنم قطعاً پیکان بسیاربسیار ایمنیش بالاترازکوییک هست اما فقط کوییک یکم بروزتره همین کاش پیکان رو به روز می کردن بجای اینکه ازچرخه تولید خارجش کنن
سلام منم پیکان بژ63دارم حال میکنم پشتش میشینم، همه ازسرذوق دیدنش برام دست تکون میدن، کولرشم همون لچکی های کنارش، خداوکیلی حال میکنم، خداروشکر که دارمش
پیکانسال۸۳خریدم۲۰سالهخداوکیلیهنوزتعمیرنشده
درحدنواستاکثرآشناهامیدانندحاضربهفروشنیستم
پیکان تاریخچه دارد و تولید آن در ایران هم کاملا مشخص هست. در آن دوره پژو ۴۰۵ هم تولید میشد. پیکان هیلمن در مستعمرات هم دوامی نیاورد و چون در آن زمان چند هزار کارگر انگلیسی مشغول بکار جهت تولید در ایران و استرالیا بودند دوام آورد و بالاخره ورشکست شده به اجبار فرانسه مالک شد. اتفاقا هیچ خدمتی هم برای کشور نکرده. ما تولید بنز کامیون انجام میدادیم و واقعا یک خدمت به کشور بود. ما اتوبوس را بسیار بهتر از بنز توسط ایران پیما ساختیم. حتی ماک و ولوو هم همین حال را داشتند. اگر ما سهام و تولید یک مدل سواری ژاپن را گرفته بودیم سرنوشتی کاملا متفاوت داشتیم. تراکتور سازی ما یک خدمت ملی بود.پیکان در شروع و انتها تولید فقط کلاهبرداری ارباب عزیز انگلیس بود.
هیچ کس منظور گزارش گر را نفهمیدن منظور گزارش گر این نبود که شما بروید الان پیکان ۵۷ را بخرید سوار شوید منظور گزارش این بود که از ۵۷ تا ۱۴۰۲ ۴۵ سال گذشته هنوز از نظر استقامت ومحکمی پیکان ۴۵ سال پیش سر دارد یعنی ایران حودرو وسایپا ۵۷ سال به عقب برگشتن حال چرا چرا چرا چرا