۱۳۸۱۲۶۵
۱۷۰۱
۱۷۰۱
پ

رفتار مشکوک متصدیان شهرداری در میادین میوه و تره بار

شهرداری تهران روز گذشته از یک‌ میلیون شهردار در تهران خبر داد

فرهیختگان: بررسی‌های نشان می‌دهد چند روزی است که در برخی میادین میوه و تره‌بار و ایستگاه‌های مترو تهران می‌بینیم یک میز و چند صندلی برای سنجش فشار و قندخون به‌صورت رایگان برای شهروندان جاگذاری شده‌اند. شاید در نگاه اول این صحنه، کاری بسیار پسندیده باشد. اما ماجرا از اینجا جالب می‌شود که افراد متصدی برای انجام این کار از شهروندان درخواست دارند تا شماره تماس‌شان را بدهند. غافل از اینکه با این شماره تماس در سامانه تهران من در طرح «من شهردارم» از طرف شهروندان برای پروژه‌های شهرداری رای یا نظر ثبت می‌کنند. 

رفتار مشکوک متصدیان شهرداری در میادین میوه و تره بار

* طبق پیگیری‌های «فرهیختگان»، این اتفاق در ایستگاه‌های چیتگر، شهید مفتح، شادمان و شهرری افتاده است. وقتی خبرنگار ما از متصدیان امر پرسیده که این کد را برای چه کاری دریافت می‌کنید، برخی از متصدیان به خبرنگار ما گفته‌اند برای شهرداری است و باید ثبت شود. یک متصدی دیگر در ایستگاهی دیگر گفته بود نظرسنجی محله است. وقتی هم خبرنگار گفته است که از اهالی این محله نیست، گفته‌اند مهم نیست! متصدی دیگر هم بدون هیچ توضیحی برای شهروندان به بهانه ثبت فشار خون، در سامانه ‌من شهردارم‌ نظر ثبت می‌کرد. خبرنگار «فرهیختگان» در گفت‌وگو‌ با شهروندان، دریافته است که متصدیان بدون هیچ توضیحی و به بهانه ثبت اطلاعات از شهروندان، کد پیامکی را از آنان دریافت کرده‌اند و به جای آنها نظر ثبت کرده‌اند. 

* شاهکار شهرداری تهران پایانی ندارد. گزارشات و مستندات مردمی نشان می‌دهد برخی مدارس با ارائه کد معرف به دانش‌آموزان و اجبار آنها به مشارکت در نظر‌سنجی سعی در بالا بردن تعداد مشارکت‌کنندگان در طرح ‌من شهردارم دارند. مدارس با دادن یک برگه کاغذ حاوی توضیحاتی از والدین خواسته‌اند در این سامانه نظر خود را درباره پروژه‌های شهرداری ثبت کنند. اما سوال اینجاست که چه ارتباطی بین شهرداری و آموزش‌و‌پرورش است که دانش‌آموزان و والدین آنها را مجبور به ثبت نظر در چنین طرحی می‌کنند؟ گزارش‌های والدین نشان می‌دهد در گروه‌های فضای مجازی کلاس‌های مدرسه گفته شده شرکت در این طرح اجباری است و همه باید شرکت کنند.

* یکی از شهروندان می‌گوید: «چندین ماه قبل واکسن زده بودم برای رفتن به خدمت سربازی و الان با من تماس گرفته‌اند که آیا از خدمات مرکز راضی بوده‌اید؟ پس از شنیدن پاسخ من گفتند یک کد برای شما ارسال شده برای ثبت نظرتان، آن کد را به ما اعلام کنید.»

* شهرداری تهران سخت مشغول رزومه‌سازی برای نمایش محبوبیت و مشارکت شهروندان نسبت به طرح اخیرش است و از شیوه‌های عجیب ناقض حریم خصوصی شهروندان و فریب آنها برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند. 

* طبق پیگیری خبرنگار «فرهیختگان»، یکی از مسئولان شبکه بهداشت در شهرری اعلام کرده است که برای ثبت رضایت‌مندی از خدمات شبکه بهداشت با آن مسئول نیز تماس گرفته‌اند. حالا اما باید دید اطلاعات مردمی که از خدمات بهداشت و درمان استفاده کرده‌اند چگونه به دست سرای محلات و مجریان این طرح رسیده که در حال سوءاستفاده از آن هستند. 

* پرسش اساسی از شهرداری تهران این است که چرا باید بدون اطلاع و هماهنگی مردم به جای آنها نظر ثبت کند؟ آیا با ثبت این نظرهای مردمی که معلوم نیست بر چه اساسی و به چه پروژه‌هایی رای داده می‌شود، قرار است درباره پروژه‌های شهری تصمیم‌گیری کند؟ مگر کسی هم پیدا می‌شود که با زور و فریب شهردار باشد؟!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج