۱۳۷۲۷۹۶
۲۷ نظر
۳۹۷۹۸
۲۷ نظر
۳۹۷۹۸
پ

شاهکار ایران خودرو در تولید یک محصول عجیب

ری‌را جدیدترین محصول تولیدی ایران خودروست که در مرحله آزمایش و بررسی‌های نهایی جهت ورود به بازار قرار دارد. روز گذشته در حالی در نمایشگاه صنعت تحول خودرو از ری‌رای برقی رونمایی شد که برای اولین بار در جهان در تولید یک خودروی برقی از اگزوز استفاده شده بود! اما آیا خودروی برقی نیازی به اگزوز دارد؟

تجارت نیوز: ری‌را جدیدترین محصول تولیدی ایران خودروست که در مرحله آزمایش و بررسی‌های نهایی جهت ورود به بازار قرار دارد. روز گذشته در حالی در نمایشگاه صنعت تحول خودرو از ری‌رای برقی رونمایی شد که برای اولین بار در جهان در تولید یک خودروی برقی از اگزوز استفاده شده بود! اما آیا خودروی برقی نیازی به اگزوز دارد؟

شاهکار ایران خودرو در تولید یک محصول عجیب

 
 

 نمایشگاه تحول صنعت خودرو تهران روز گذشته با حضور عباس علی‌آبادی، وزیر صمت، افتتاح شد. این نمایشگاه تا روز جمعه، ۲۶ آبان ۱۴۰۲، ادامه دارد. روز گذشته در حالی ری‌رای تمام‌برقی شرکت ایران خودرو توسط علی‌آبادی رونمای شد که در طراحی آن نکات عجیبی به چشم می‌خورد که ازجمله آن می‌توان به استفاده از دو خروجی اگزوز در این خودروی برقی اشاره کرد.  گویا اکنون ایران خودرو قصد دارد با تولید دود از خودروی برقی صنعت خودروی جهان را از تولیدات خود حیرت‌زده کند. 

حیرت بازدیدکنندگان از اگزوز خودروی برقی!

جدا از بحث‌ها و حواشی که بر سر عرضه نسخه بنزینی ری‌را پیش آمده و ایران خودرو نتوانسته پس از گذشت چندین سال، این کراس‌اوور ایرانی را وارد بازار کند، حال این شرکت خبر از عرضه نسخه تمام‌برقی آن می‌دهد.

با رونمایی ری‌را برقی ایران خودرو در نمایشگاه تحول صنعت خودرو، حواشی بسیاری نیز بر سر این نسخه پدید آمد. در نمای جلو، درزهای موجود در بخش درب موتور و همچنین چراغ‌های نه‌چندان جالب دی‌لایت، نارضایتی بسیاری از سمت بازدیدکنندگان به وجود آورد.

نکته عجیب خودرو در بخش پشتی آن نهفته است. با وجود اینکه ایران خودرو ادعا می‌کند که نسخه برقی را به نمایش عموم گذاشته، بخش جلوپنجره حذف شده و برچسب‌های خودروی پاک در سراسر آن به چشم می‌خورد؛ اما دو خروجی اگزوز کرومی‌رنگ، دقیقاً همانند نسخه بنزینی در بخش پایین سپر دیده می‌شود که معلوم نیست خودروی برقی، چرا باید خروجی دود داشته باشد.

شاهکار ایران خودرو در تولید یک محصول عجیب

البته شرکت ایران خودرو اعلام کرده که نسخه برقی ری‌را، نمونه آزمایشی محسوب می‌شود و احتمالاً در زمان عرضه خودرو، تغییراتی روی آن اعمال شود؛ اما همین دلیل هم توجیهی بر حذف نکردن اگزوز نسخه بنزینی نیست. خودرویی که پیشرانه و مشخصات فنی آن از سوی ایران خودرو مشخص شده، دلیلی ندارد که چنین اهمال‌کاری در حضور وزیر صمت داشته باشد.

البته این اولین گاف ایران خودرو در زمینه خودروهای برقی نبوده و در نمایشگاه‌های پیشین خودرویی نیز مثال‌هایی از محصولاتی همچون تارا به چشم می‌خورد که این شرکت، صرفاً با چسباندن نام برقی، محصول جدیدی را رونمایی کرده بود.

در ماجرای نمایش ری‌را هم یا ایران خودرو همان نسخه بنزینی را به نام برقی به نمایش گذاشته و یا هنوز طراحان بزرگ‌ترین شرکت خودروساز ایرانی اطلاع ندارند که خودروی برقی دودزا نیست و نیازی به استفاده از اگزوز ندارد. 

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    این خودرو بنزینی هست ایران‌خودرو برای خودنمایی الکی گفته برقی تولید کردم.

  • ناشناس

    فاجعه اس که خیلی

  • ناشناس

    وقتی رقیب واقعی نداشته باشی انحصاری باشی

  • ناشناس

    همین تفکر بیسواد پر مدعا شدن تصمیم گیرنده برای ما

  • ناشناس

    نگذرید از این موضوع به راحتی

  • ناشناس

    سایپا ایران خودرو قاتل مردم اند

  • ناشناس

    باتری درست تولید نمیشه زمستون سخت روشن میشه برقی چی

  • ناشناس

    خجالت ننگ برای دولت و سهامدارا ش

  • ناشناس

    تعطیل کنید کارخونه هاشون رو

  • ناشناس

    خوبه آبروشون رفته کل دنیا بهتر

    پاسخ ها

    • ن

      داداش نمیگن دولت ایران میگن کشور ایران پس آبروی توهم رفته😂خوشحالی نکن

  • ناشناس

    حتما قیمت تسلا میندازن به مردم

  • ناشناس

    طراحاش روس بودن

  • ناشناس

    عزیزان واسه خشگلیه

  • ناشناس

    بی سوادی بیداد میکنه

  • ناشناس

    بهترین اسم برای این ماشین دررابطه با شکل ظاهری باید نام کروکودیل را روی این ماشین گذاشت ..

  • ناشناس

    هر دم از این باغ بری میرسد

  • ناشناس

    شاید منطورش این بوده که میخوایم بعدا اینو برقیش کنیم 🤣

  • ناشناس

    این خودرو کیکه یا واقعیه ؟

  • علیرضا

    😁😁😐😂😂😂😂🫥🤣

  • خیام

    متاسفم که شماها فرق خودرو هیبرید را با الکتریکی نمی دانید
    من سه سال پیش دنا الکتریکی و رانا هیبرید رو در ایران خودرو دیدم و موتورش را هم نگاه کردم
    این محصول هیبرید یعنی برقی و بنزینی هست
    جناب تو این بلوشو خیلی هم محصول خوبی هست

  • عباس خوانین زاده

    میخواهن آب باطری از اگزوز تخلیه شود چون باطری ها داخلش آب دارد ایرانی فکر آینده میکند مثل خارجی ها نیستن

  • ناشناس

    دیگه چقددد رسوووایی

  • ناشناس

    خدا مرگیتون بده که اینجور آبرو کشور میبرن

  • م

    اون اگزوز انتهای خروجی می‌باشد و به عنوان بخشی از طراحی سپر و نمای عقب خودرو می‌باشد.و ایرادی ندارد حتی در خودروی برقی.در واقع جزئی از طراحی سپر عقب می‌باشد.هر چند متاسفانه خودروسازان ما دارن به مردم ظلم میکنند اما اینقدر ها هم بیسواد نیستند که بخواندسوتی به این بزرگی بدن

  • ن

    داداش یه مدل آئودیم اینجوری بود برقی بود ولی اگزوز داشت فقط این نبوده که دکوریه

  • ناشناس

    رو مرسدس بنز برقی هم اگزوز هست

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج