لوکسترین خودروی جهان در تهران
ششمین نسل S کلاس اندکی قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی به خیابانهای ایران قدم گذاشت و به همین دلیل در این روزها، بهسختی میتوان مدل ۲۰۱۴ این آلمانی مجلل را در شهرهای کشورمان دید.
خبرآنلاین: ششمین نسل S کلاس اندکی قبل از تصویب ممنوعیت واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سیسی به خیابانهای ایران قدم گذاشت و به همین دلیل در این روزها، بهسختی میتوان مدل ۲۰۱۴ این آلمانی مجلل را در شهرهای کشورمان دید.
در این نسل، که با کد W۲۲۲ شناخته میشود، مرسدس از همان تجهیزات نسل پنجم بهره گرفته که بهروزتر و پیشرفتهتر بود.
مهمترین تغییر فنی W۲۲۲ استفاده از سیستم تعلیق جدید MBC (بهجای تعلیق ABC سابق) است؛ سیستمی که با کمک رادار و دوربین جلو میتواند تا حداکثر سرعت ۱۳۰ کیلومتر برساعت، فاصله ۱۵ متری جلوی خودرو را اسکن کند و در صورت تشخیص چاله یا سرعتگیر، میزان سفتی کمکها را تغییر دهد.
تعلیق MBC تنها برای مدلهای ۸ سیلندر قابل سفارش بود و در برخی نسخههای وارداتی نیز وجود دارد. مرسدس W۲۲۲ فقط در مدل S۵۰۰ به کشورمان آمد و گرانترین تیپ آن First Class نام داشت که ۴ نفره است و کنسول یکپارچه عقب با میزتاشو دارد.
پیشرانه ۴.۷ لیتری ۸ سیلندر تویین توربوشارژ (M۲۷۸)، در این خودرو قادر است ۴۵۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتون متر گشتاور تولید کند. قدرت تولیدی توسط گیربکس ۷ دنده جیترونیک پلاس به چرخهای عقب میرسد.
جالب است بدانید که این خودرو در بازار خارج از کشور، حداکثر تا ۲.۵ میلیارد تومان قیمت میخورد. اما این نسل از S کلاس در بازار کشورمان به دلیل کمیابی، حتی در نمونههایی با کارکرد ۵۰ هزار کیلومتر، نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان قیمت دارد!
در گزارش «خودروهایی که انگار قرار نیست ارزش خود را از دست بدهند» بیشتر درباره ماشینهای بالای ۲ هزار و ۵۰۰ سی سی ایران بخوانید.
ارسال نظر