۱۳۶۲۸۹۸
۹۲۷
۹۲۷
پ

این ربات واقعی است؛ شاهکار تحسین‌برانگیز دیزنی

در ویدئویی که توسط والت دیزنی ایمجرنرینگ (Walt Disney Imagineering)، بازوی تحقیق و توسعه شرکت والت دیزنی، منتشر شده یک ربات دوپا دیده می‌شود که به تازگی طراحی شده و با آنکه در نگاه اول ممکن است با وال ئی (Wall-E) شخصیت محبوب انیمیشن علمی تخیلی دیزنی اشتباه گرفته شود، اما کاملا واقعی است.

روزیاتو نوشت: در ویدئویی که توسط والت دیزنی ایمجرنرینگ (Walt Disney Imagineering)، بازوی تحقیق و توسعه شرکت والت دیزنی، منتشر شده یک ربات دوپا دیده می‌شود که به تازگی طراحی شده و با آنکه در نگاه اول ممکن است با وال ئی (Wall-E) شخصیت محبوب انیمیشن علمی تخیلی دیزنی اشتباه گرفته شود، اما کاملا واقعی است.

این ربات راه می‌رود، می‌رقصد و مهارت‌های خود در تعامل با انسان‌ها را به نمایش می‌گذارد. در ویدیو دیده می‌شود که به آدم‌های اطرافش واکنش نشان می‌دهد، پشت سر دو کودک که با طناب آن را می‌کشند راه می‌رود و حتی وقتی چیزی را از زیر پایش می‌کشند تعادلش را حفظ می‌کند و نمی‌افتد.

این ربات بی‌نام با سر تاثیرگذار و آنتن جنبان خود طراحی شده تا طرح‌های خلاقانه انیماتورها را با استفاده از یادگیری ماشینی به دنیای واقعی بیاورد. اغلب کاربران شبکه های اجتماعی تحت تاثیر طراحی چشمگیر مهندسان دیزنی قرار گرفتند.

با این حال، این همدم رباتیک فقط بامزه و زیبا نیست، بلکه یک گام مهم تکنولوژیک رو به جلو برای شاخه تحقیقاتی دیزنی محسوب می‌شود. Disney Imagineering در توضیح این ویدیو می‌گوید: «طراحی یک شخصیت رباتیک دوپا با تعادل بی‌کم‌وکاست، قابل توجه است اما با در نظر گرفتن شخصیت‌های دیزنی کافی نیست. زیرا آنها انواع حرکات را به نمایش می‌گذارند، از متکبرانه راه رفتن، تا برداشتن قدم‌های محکم یا پیچ و تاب خوردن.»

این ربات واقعی است؛  شاهکار تحسین‌برانگیز دیزنی

در این بیانیه آمده است که این ربات با ترکیب انیمیشن رویه ای، سخت افزار ماژولار و یادگیری تقویتی برای تقلید و یادگیری سبک‌ راه رفتن شخصیت های مختلف طراحی شده است.

نرم افزار دیزنی انیمیشن‌های تجسم‌یافته توسط تیم‌های خلاق را می‌گیرد و به ربات می‌آموزد که چگونه این حرکات را در دنیای واقعی به‌طور تقریبی شبیه سازی کند.

این ربات حرکت مورد نظر را هزاران بار در فضایی مجازی آزمایش می‌کند و عواملی مانند اختلاف از زمین را تنظیم می‌کند تا زمانی که بتواند بدون توجه به جایی که در آن هست حرکت کند.

با استفاده از این تکنیک تنها در عرض چند ساعت می‌توان رفتار جدیدی را از طریق یک کامپیوتر شخصی به ربات آموزش داد و از این طریق خط تولید یک شخصیت جدید از چند سال به چند ماه کاهش خواهد یافت.

این ربات که توسط تیمی به رهبری موریتز باچر از گروه تحقیقات دیزنی در زوریخ طراحی شد، اولین بار در کنفرانس بین المللی IEEE/RSJ در سال ۲۰۲۳ در مورد ربات ها و سیستم های هوشمند (IROS) معرفی شد.

دیزنی مدت‌هاست که از انیمیشن‌ها و ربات‌ها در پارک‌های خود استفاده می‌کند؛ روندی که از سال ۱۹۷۱ با راه‌اندازی تالار رؤسای جمهور آغاز شد. این مکان امروز همچنان به روی عموم باز است و تمام ۴۵ رئیس جمهور آمریکا در قالب ربات در آن برای نمایش حاضرند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج