۱۳۵۸۵۴۵
۳۵۸۰۳
۳۵۸۰۳
پ

تغییرات جدید طرح ترافیک تهران اعلام شد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد تغییرات در طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید.

ایسنا: مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران در مورد تغییرات در طرح ترافیک توضیحاتی ارائه کرد و گفت: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید.

تغییرات جدید طرح ترافیک تهران اعلام شد

مجتبی شفیعی در مورد تغییرات در طرح ترافیک جدید گفت: در ایده جدید طراحی طرح ترافیک، هدف این است که پرداخت عوارض عادلانه تر شود. در گذشته پرداخت‌های عوارض مبتنی بر زمان ورود و خروج و بسته به نوع معاینه فنی خودرو بود که طبیعتاً در روش درست باید بگونه ای محاسبه عوارض انجام شود که علاوه بر دو آیتم فعلی یعنی زمان ورود و خروج و همچنین نوع معاینه فنی خودروها، می بایست میزان پیمایش و عوارضی که هر خودرو برای شهر ایجاد می کند را مشخص کرد تا میزان پرداختی متناسب با عوارضی باشد که برای شهر ایجاد می کند.

وی گفت: بر این اساس با توجه به اینکه ابزارهای مدیریت ترافیک بر اساس سیستم های آی تی در سالهای اخیر توسعه قابل توجهی پیدا کرده است،شورای ترافیک تهران تکلیفی را برای سازمان ترافیک مشخص کرده که در شش ماهه دوم سال‌جاری تلاش کنیم تا بستری ایجاد شود و شهروندان بتوانند عادلانه تر از امکانات ورود به محدوده طرح ترافیک استفاده کنند، البته این مهم هنوز به برنامه اجرایی دقیق و قابل اجرا نرسیده است.

شفیعی با بیان اینکه کلیت موضوع این است که هر خودرو متناسب با میزان پیمایشی که در محدوده های ترافیکی دارد، عوارضش را پرداخت کند، ادامه داد: تلاش بر این است که مدیریت ترافیک در تهران بهبود یابد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری تهران  در مورد نحوه محاسبه پیمایش خودروها با بیان اینکه میزان عوارض در طرح ترافیک جدید براساس چند پارامتر مشخص می شود، گفت: مبلغ متوسط پرداختی شهروندان نه تنها افزایش نمی یابد، بلکه ممکن است کاهش هم داشته باشد و این افزایش تنها متوجه افرادی است که میزان ترددشان در محدوده طرح ترافیک از حد متوسط بیشتر است و برای اینگونه رانندگان ممکن است عوارض افزایش یابد، اما برای رانندگان معمولی که یک ورود و خروج عادی و تردد غیر تجاری دارند، قطعا عوارض کاهش خواهد داشت.

وی افزود: محاسبه میزان عوارض براساس معیارهایی همچون طول پیمایش در هر سفر، مدت انجام سفر، وضعیت آلودگی هوا، میزان ازدحام ترافیکی معابر و وضعیت معاینه فنی خودرو است که در شورای ترافیک این شاخص ها به تصویب رسید و اینکه به چه روشی این پیمایش محاسبه می شود، بسته به جزئیات طرح ترافیک دارد که هنوز به طور دقیق جزئیات مشخص نشده است، ولی معیار ما شاخص فوق الذکر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج