۱۳۵۶۱۶
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

علي انصاريان: سينما را با «قيصر» شناختم

علي انصاريان بازيکن سابق پرسپوليس همان قدر که اهل فوتبال است، دلبسته سينما است. او زماني که با پيراهن پرسپوليس در فضاي حرفهاي فوتبال حضور داشت، صاحب اعتبار و هويت بود.

سوره سینما: علي انصاريان بازيکن سابق پرسپوليس همان قدر که اهل فوتبال است، دلبسته سينما است. او زماني که با پيراهن پرسپوليس در فضاي حرفهاي فوتبال حضور داشت، صاحب اعتبار و هويت بود. جواني عاصي که در زمين چمن محکم بازي ميکرد و يک پرسپوليسي متعصب بود. حالا او در کلاسهاي مربيگري شرکت و همزمان به سينما فکر ميکند. حرفهايش را که بخوانيد، علاقهاش به سينما و تصميم جدياش براي ادامه اين مسير را متوجه ميشويد.

علي انصاريان: سينما را با «قيصر» شناختم

با فيلم «کلاف» به نظر مي رسد که خيلي جدي تر از قبل وارد کار بازيگري و در کل سينما شدي. چه اتفاقي افتاد که تصميم گرفتي به عنوان تهيه کننده با شهرام شاه حسيني همکاري کني؟

من با شهرام از حدود سال ۸۰ در سريال «زير آسمان شهر» ارتباط داشتم و در دفتر حسين فرح بخش و عبدالله عليخاني که از دوستان پدري من هستند صحبتهايي شد و يک خط فيلمنامه را براي من تعريف کردند که جذابيت داشت و گره هاي بسيار

علاقه تو به سينما مربوط به چه دوراني مي شود، خيلي ها از جمله من تصور مي کنند که شما يک باره و از طريق فوتبال و روابط سمت اين کار آمديد.

من از آن دسته از علاقمندان سينما هستم که در سينماهاي لاله زار و ميدان خراسان فيلمها را دنبال ميکردم. فيلمهايي مثل «برزخي ها»، «دادا»، «دادشاه»، «فرار به سوي پيروزي»، «گذرگاه» و «بلمي به سوي ساحل» و «عروس» را در سينما تماشا کردم، عاشق سينما بودم و فوتبال را هم همان موقع در جنوب شهر دنبال ميکردم.

به نظر مي رسد فيلم هاي زيادي ديدي و سينما را خوب دنبال مي کني. اين خلاف تصور من از علي انصاريان بود.

دوستان فوتبالي من شاهد هستند که من هم خوب فيلم مي بينم و اطلاعات قابل توجهي درباره سينما و فيلم ها دارم. خيلي بهتر و جلوتر از برخي دوستان فيلمهاي روز هاليوود را تماشا ميکنم.

به بازيگر خاصي در سينماي هاليوود علاقه داري؟

من عاشق بازي رابرت دنيرو و آل پاچينو هستم. واقعا بازيهاي اين دو را خيلي مي پسندم.

اما معمولا عشق سينماها يکي از اين دو بازيگر را بيشتر مي پسندند.

خب، من هم نسبت به آل پاچينو علاقه بيشتري دارم و اگر يادت باشد زماني در پرسپوليس به من «اسکارفيس» لقب داده بودند.

در مورد بازيگران سينماي ايران و فيلم هايي که براي تو خاطره انگيز هستند و در ذهنت باقي مانده هم مي تواني صحبت کني؟

من سينما را با فردين و بهروز وثوقي شناختم. در فيلم هاي سينمايي هم اولينهايي که در خاطرم مانده «قيصر» و «گوزنها» است. ورود فردين به سينما از بين ورزشيها بزرگترين اتفاقي بود که در سينماي ايران افتاد، فردين براي تماشاگر تداعي کننده تصوير يک قهرمان واقعي بود و در آثار سالمي بازي ميکرد. پرويز پرستويي يکي از بهترينهاي سينماي ايران است. با بازيهايش زندگي کردهام. با «ديار عاشقان»، «شکار»، «آژانس شيشهاي» و همه فيلمهاي خوبي که از او براي سينماي ايران يادگار مانده است.

اولين باري که مقابل دوربين قرار گرفتي در «زير آسمان شهر» بود . سينما را با کدام فيلم شروع کردي؟

اولين بار در فيلم «پاداش سکوت» ساخته مازيار ميري بازي کردم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج