رپورتاژ آگهی
چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟ مراحل ثبت آگهی در گوگل
جالب است بدانید که ۹۳ درصد از جستجوها در فضای وب از طریق موتور جستجوی گوگل اتفاق میافتد! همین موضوع صفحه نتایج جستجوی گوگل را به یکی از بهترین پلتفرمها برای تبلیغات و جذب مخاطب تبدیل کرده است.
با تبلیغ کسب و کار در گوگل، بهراحتی میتوانید مشتریان بالقوه را جذب و به توسعه کسبوکار خود کمک کنید. اکنون این سوال پیش میآید که چگونه در گوگل تبلیغ کنیم؟
اگر شما هم با روش تبلیغ در گوگل آشنا نیستید، ادامه این مطلب را بههیچعنوان از دست ندهید. در ادامه نحوه تبلیغ در گوگل ادز را به صورت مرحلهبهمرحله به شما آموزش میدهیم. بعد از خواندن این مطلب بهطورکامل با چگونگی تبلیغ در گوگل به وسیله ابزار تبلیغاتی Google Ads آشنا میشوید. در پایان بهراحتی میتوانید تبلیغات خود را در نتایج جستجوی گوگل، وبسایتها، اپلیکیشنها و سایر مکانها در شبکه تبلیغاتی گوگل قرار دهید.
ساخت حساب Google Ads؛ اولین قدم برای تبلیغ در گوگل
اولین قدمی که باید برای تبلیغات در گوگل بردارید، ساختن حساب کاربری در سرویس Google Ads است. برای این کار کافی است به آدرس ads.google.com وارد شوید و روی دکمه Start now کلیک کنید. در مرحله بعدی وارد صفحهای میشوید که از شما اطلاعاتی درباره نام کسبوکار، صفحه موردنظر برای نمایش در تبلیغ گوگل و هدف از ایجاد کمپین تبلیغاتی گوگل ادز را میخواهد.
در این مرحله، باید هدف دقیق خود را از تبلیغات مشخص کنید؛ ممکن است هدف شما افزایش فروش، افزایش آگاهی مشتریان، افزایش ترافیک وبسایت یا افزایش بازدیدکنندگان کانال یوتیوب باشد. بعد از پر کردن اطلاعات، حساب کاربری شما ایجاد خواهد شد.
انتخاب نوع تبلیغ؛ استفاده صحیح از گوگل ادز متناسب با هدف تبلیغاتی
بعد از ساختن حساب کاربری در گوگل ادز، باید نوع تبلیغات موردنظر خود را انتخاب کنید. اگر موفق به ایجاد حساب کاربری نشدید، با خرید اکانت گوگل ادز از برتینا، بهراحتی میتوانید تبلیغات موردنظرتان را در اکانت اختصاصی Google Ads بررسی و مدیریت کنید.
گوگل سرویسهای تبلیغاتی مختلفی را ارائه میدهد؛ از جمله تبلیغات در صفحه نتایج جستجو، تبلیغات نمایشی یا تبلیغات بنری در سایتهای مختلف، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات شبکه پیکربندیشده. شما باید روش تبلیغ در گوگل را متناسب با نوع مخاطبان و هدف از راهاندازی کمپین تبلیغاتی انتخاب کنید.
تنظیم بودجه؛ یکی از مهمترین مباحث مربوط به آموزش تبلیغات در گوگل ادوردز
یکی از مهمترین مسائلی که در پاسخ به سوال «چگونه در گوگل تبلیغ کنیم» باید به آن بپردازیم، بحث تنظیم بودجه است. شما برای راهاندازی کمپینهای تبلیغاتی مختلف مانند تبلیغات ویدیویی یا تبلیغات اپلیکیشنی باید هزینه مشخصی را در نظر بگیرید.
هزینه تبلیغ کسب و کار در گوگل به عوامل مختلفی مانند نوع کمپین تبلیغاتی و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد. نحوه پرداخت هزینه نیز با روشهای مختلف مانند: هزینه به ازای کلیک (CPC)، هزینه به ازای ۱۰۰۰ نمایش (CPM)، هزینه به ازای اقدام (CPA) و روشهای دلخواه با تنظیمات دستی امکانپذیر خواهد بود.
انتخاب کلمه کلیدی؛ مشخص شدن مسیر تبلیغ کسب و کار در گوگل
اگر سرویس گوگل ادز را برای جذب مخاطبان بیشتر در یکسری کلمات کلیدی خاص انتخاب کردهاید، باید لیستی از مرتبطترین و پرجستجوترین کلمات را تهیه کنید. برای تهیه لیست کلمات کلیدی میتوانید از ابزارهای مختلف مانند Google Keyword Planner, Google Trends یا KWFinder کمک بگیرید.
برای انتخاب کلمات کلیدی حتما عباراتی دقیق را متناسب با منطقه جغرافیایی و مخاطبان هدف انتخاب کنید. در چنین شرایطی، زمانی که مخاطبان این کلمات را در گوگل سرچ میکنند، با آگهی کسبوکار شما روبهرو میشوند.
طراحی آگهی متناسب با نوع کمپین تبلیغاتی گوگل ادز
بعد از مشخص کردن کلمات کلیدی و مشخص کردن نحوه تبلیغ در گوگل ادز، باید آگهی موردنظر خود را طراحی کنید. طراحی تبلیغ بسته به نوع آن متفاوت است؛ بهعنوان مثال، برای تبلیغ ویدیویی باید زمان بیشتری صرف کنید و نوع محتوای آن متفاوتتر از تبلیغات بنری یا متنی خواهد بود. این آگهیها باید جذاب و متناسب با کلمات کلیدی و هدف شما باشند.
تنظیم مکان نمایش آگهی بر اساس مخاطبان بازار هدف
بعد از طراحی آگهی و آماده شدن آن، باید مکانهای خاصی را برای نمایش تبلیغات گوگل ادز در نظر بگیرید. مکانهای نمایش آگهی شامل مناطق جغرافیایی خاص، شهرها و کشورهای مختلف میشود. مکان درج آگهی را متناسب با نوع مخاطبان هدف و کلمات کلیدی در نظر بگیرید. در چنین شرایطی تبلیغ شما بهصورت بهینهشده برای افرادی که در بازار هدف شما هستند به نمایش درمیآید؛ شما حتی میتوانید تنظیمات را بهگونهای اعمال کنید که افراد از برخی نواحی خاص، هرگز تبلیغ شما را نبینند.
پربازدیدترین زمان را برای نمایش آگهی تبلیغاتی انتخاب کنید
در ادامه بررسی پاسخ «چطور در گوگل تبلیغ کنیم» به موضوع زمانبندی نمایش تبلیغات اشاره میکنیم. در بخش Schedule گوگل ادز میتوانید زمان موردنظر برای نمایش آگهی خود را تعیین کنید. با کلیک روی گزینه Edit زمانبندی نمایش تبلیغات بر اساس روز و ساعت دلخواه قابلتنظیم خواهد بود. با چنین قابلیتی شما قادر هستید تبلیغات گوگل ادز را در زمانهایی که محصول یا خدماتتان بیشترین میزان جستجو را به خود اختصاص میدهد، تنظیم کنید.
مرحله آخر؛ نمایش آگهی بعد از تایید نهایی توسط گوگل
آخرین مرحله از چگونگی تبلیغ در گوگل، به تایید گوگل بستگی دارد. بعد از این که شما آگهی را برای تبلیغ کسب و کار در گوگل طراحی و تنظیم کردید، گوگل آنها را بررسی میکند. درصورتیکه بعد از بررسی این آگهی تایید شود، تبلیغات گوگل ادز شما نمایش داده خواهد شد.
در نهایت برای کسب بهترین نتایج از تبلیغ کسب و کار در گوگل، میتوانید از تنظیمات پیشرفتهتری مانند ایجاد گروههای تبلیغاتی، نگاشت تبلیغاتی، هدفهای تبلیغاتی و غیره استفاده کنید.
تبلیغ کسب و کار خود در گوگل را به برتینا بسپارید
در این مطلب با بررسی مراحل و چگونگی تبلیغ در گوگل، به این سوال پاسخ دادیم که چگونه در گوگل تبلیغ کنیم. نحوه تبلیغ در گوگل ادز به نظر کمی ساده میآید ولی با پیچیدگیهایی همراه است؛ به همین دلیل بهتر است این کار را به افراد متخصص در این حوزه بسپارید. برتینا بهعنوان یکی از بزرگترین شرکتهای تبلیغات اینترنتی و تنها نماینده رسمی و فعال گوگل در ایران (Premier Partner)، آماده ارائه کلیه خدمات تبلیغاتی در گوگل ادز به شما عزیزان است. برای کسب اطلاعات دقیق درباره پلنها و سرویسهای تبلیغات گوگل در برتینا، به وبسایت این مجموعه به نشانی bertina.ir سر بزنید.
ارسال نظر