رپورتاژ آگهی
فروش اینترنتی هر نوع محصولی به سادهترین روش ممکن
اینترنت مثل یک بازار بسیار بزرگ است که افراد مختلفی در طول روز از آن بازدید میکنند. به همین دلیل اینترنت میتواند فروش شما را به کلی دگرگون کند و درآمدتان چند برابر شود. برای شروع کار باید بدانید که چطور میتوان یک محصول را در اینترنت قرار داد و آن را بهصورت آنلاین فروخت.
در زمینه ساخت و تولید وسایل هنری، لوازم دکوری یا ابزارهای دست ساز مهارت دارید؟ این مقاله از پرتال به شما کمک میکند که کارهای خودتان را به راحتی بفروشید. اگر هم قصد دارید خرید و فروش کالاهای مختلف را شروع کنید، خواندن این مقاله از نان شب هم برای شما واجبتر است. قرار است تمام روشهای فروش محصول را به شما معرفی کنیم و بگوییم که کدام راه برای فروش محصول نتیجه بهتری دارد. پس ادامه این مقاله را حتما مطالعه کنید.
چگونه اجناسم را بفروشم؟
هر محصولی که برای فروش داشته باشید را باید به یکی از این دو روش بفروشید. یا به صورت فیزیکی و سنتی یا از طریق فضای مجازی. هر کدام از این روشها مزایا و معایب خاص خود را دارند و نحوه فروش محصول هم در آنها متفاوت است. به همین دلیل در ادامه به صورت کامل در مورد فروش محصول به صورت فیزیکی و فروش آنلاین کالا توضیح میدهیم.
فروش محصول در مغازه و فروشگاه فیزیکی
وقتی صحبت از فروش محصول میشود، مغازه و فروشگاه فیزیکی اولین جایی است که به ذهنمان میرسد. برای فروش فیزیکی و سنتی دو راه پیش پای شما قرار دارد. یا باید خودتان یک مغازه بزنید و محصولاتتان را به صورت مستقیم در آن بفروشید، یا این که کالاها را به یک یا چند فروشگاه بدهید تا برایتان بفروشند. بعد از مدتی اگر محصول شما فروش خوبی داشته باشد، مغازهدار حاضر میشود آن را از شما بخرد و در مغازه خودش بفروشد.
تاسیس فروشگاه برای فروش محصول
اگر خودتان تولید کننده یا وارد کننده محصول نیستید بهترین راه این است که مغازه داشته باشید و به صورت مستقیم محصولات را بفروشید. چون مغازهدارها و فروشگاههای دیگر، کالاهای شما را با قیمت کمتری میخرند تا روی آن سود کنند. البته راهاندازی مغازه هم به همین سادگی نیست و مشکلات خاص خودش را دارد.
اولین چالش در مسیر راهاندازی فروشگاه فیزیکی، هزینه بالای کرایه مغازه است. در هر جایی از کشور هم که باشید برای اجاره یک مغازه کوچک باید چندین میلیون تومان پول پیش و هر ماه هم چند میلیون کرایه مغازه بدهید. در کنار این موارد هزینه تبلیغ مغازه را هم باید اضافه کنید. اگر تبلیغ اصولی انجام دهید قطعا چند برابر هزینه تبلیغات برای شما سودآوری دارد. به این ترتیب نتیجه میگیریم که برای راهاندازی مغازه باید سرمایه زیادی داشته باشید.
از طرف دیگر مغازه هزینههای مختلفی مثل تهیه ویترین، دکوراسیون، قفسهبندی، قبضهای ماهانه و تابلو دارد. ویترین و دکوراسیون مغازه جزو مهمترین کارهایی است که باید انجام دهید، چون این موارد تاثیر زیادی روی فروش شما دارند.
علاوهبر این، در مغازه باید تعداد زیادی محصولات آماده برای فروش داشته باشید. در کل باید بگوییم که تاسیس مغازه برای کسانی مناسب است که میخواهند با یک سرمایه زیاد کسب و کار خودشان را راهاندازی کنند.
فروش محصول به فروشگاههای فیزیکی
اگر سرمایه زیادی برای راهاندازی مغازه ندارید، یک راه این است که محصولات را به مغازههای دیگر بفروشید. همچنین میتوانید با مغازهها یا فروشگاههای فیزیکی همکاری کنید تا کالاهای شما را بفروشند. این روش دیگر هزینههای تاسیس مغازه را ندارد. البته پیدا کردن مغازهای که حاضر باشد محصول شما را بخرد هم کار راحتی نیست.
از طرف دیگر مغازهها برای این که بتوانند از فروش محصول سود کنند، کالاها را چند درصد زیر قیمت بازار از شما میخرند. به همین دلیل سود شما در این روش کمتر خواهد بود. پیشنهاد میکنم ابتدا از این روش برای فروش محصول استفاده کنید و با پولی که از این طریق به دست میآورید، بعدا یک مغازه برای فروش محصولاتتان تهیه کنید.
مزایای فروش محصول در فروشگاه فیزیکی
- ارتباط مستقیم با مشتری و ترغیب او به خرید
- داشتن مکانی برای قرار دادن و انبار کردن کالاها
- جذب مشتری راحت و سریع است
- در زمان کوتاهی میتوانید به درآمد برسید
معایب فروش کالا در فروشگاه فیزیکی و مغازه
- هزینه بسیار بالای راهاندازی مغازه
- باید تعداد زیادی محصول در مغازه داشته باشید
- تبلیغات برای مغازه محدود و سخت است
- ریسک بالایی دارد و ممکن است ضرر زیادی به شما وارد شود
- در مواقع بسته بودن مغازه مثلا زمانی که به مسافرت میروید، درآمدی ندارید
- تاسیس مغازه به مجوزهای مختلفی مثل پروانه کسب نیاز دارد
- باید مالیات و عوارض پرداخت کنید
- اگر مغازه در محل مناسبی نباشد، مشتری نخواهد داشت
- مشتریان مغازه به محلههای اطراف محدود هستند
فروش محصول از طریق اینترنت
کم کم که اینترنت در بین مردم رواج پیدا کرد، نوع خرید مشتریان هم دچار تغییراتی شد. دیگر دورانی که مشتری فقط میتوانست از مغازه و فروشگاه فیزیکی خرید کند تمام شده است. حالا مشتریان ابزار قدرتمند و راحتی مثل اینترنت در اختیار دارند که به وسیله آن میتوانند حتی از کشورهای دیگر هم خرید کنند.
برای فروش محصول از طریق اینترنت راههای مختلفی وجود دارد. شما باید بسته به شرایط و نیاز خودتان یک یا چند روش را برای فروش اینترنتی انتخاب کنید. در ادامه راههای فروش محصول در اینترنت را به شما معرفی میکنیم.
ساخت سایت فروشگاهی
یکی از بهترین و سودآورترین روشهای فروش اینترنتی محصول این است که یک سایت فروشگاهی برای خودتان تاسیس کنید. بعد محصولات خود را داخل آن قرار دهید و به راحتی بفروشید. برای طراحی و ساخت سایت فروشگاهی چندین روش وجود دارد.
یک راست به سراغ راحتترین و سریعترین روش طراحی سایت فروشگاهی میرویم. مدتی است که سرویسهای فروشگاه ساز فعالیت خودشان را شروع کردهاند. هدف این سرویسها امکان ساخت سایت برای همه افراد است. یعنی هر فردی به تنهایی و بدون نیاز به دانش فنی بتواند سایت خودش را بسازد و از آن درآمد کسب کند. یک فروشگاه ساز خوب باید ایمن باشد، قالبهای زیبایی داشته باشد و نیازهای شما را برطرف کند. حالا باید یک فروشگاه ساز خوب انتخاب کنید که امکانات و ویژگیهای مورد نیاز شما را داشته باشد.
در بین فروشگاه سازهای مختلفی که وجود دارد، فروشگاه ساز پرتال توانسته یکی از بهترین و محبوبترین سرویسهای ایرانی لقب بگیرد. دلیلش هم خدمات پشتیبانی رایگان و راحتی استفاده از فروشگاه ساز است. با پرتال حتی میتوانید با گوشی موبایل و بدون کامپیوتر هم یک سایت عالی و جذاب درست کنید.
حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که چطور با فروشگاه سازها یک سایت اینترنتی برای فروش محصول بسازم؟ نگران نباشید چون ساخت سایت با فروشگاه ساز بسیار ساده است. فقط کافیست به صفحه قالبهای پرتال بروید و یکی از 50 قالب پرتال را برای سایتتان انتخاب کنید.
بعد از آن در فروشگاه ساز پرتال ثبت نام کنید و وارد پنل کاربری خودتان شوید. در این پنل تعدادی ویدیو آموزشی برای شما قرار داده شده است. با دیدن این ویدیوها طرز کار با فروشگاه ساز و نحوه اضافه کردن محصول و سایر موارد لازم را یاد میگیرید. بعد از آن به راحتی میتوانید سایت خودتان را در کوتاهترین زمان ممکن بسازید.
مهمترین ویژگی ساخت سایت فروشگاهی این است که لازم نیست درصدی از قیمت محصول را به کسی بدهید. به همین دلیل سودتان در این روش خیلی بیشتر است. البته برای موفقیت و دیده شدن سایتتان باید یک سری از اصول را رعایت کنید. مثلا از تصاویر باکیفیت و واقعی محصول استفاده کنید، توضیحات کاملی برای محصولات بنویسید، پرداخت اینترنتی داشته باشید و... .
فروش محصول در شبکههای اجتماعی
هر روزه تعدادی زیادی از مردم که مشتریان شما هم جزو آنها هستند، از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند. به همین دلیل شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام که در ایران محبوبیت زیادی دارند، یک فضای مناسب برای فروش محصول هستند. شما میتوانید به راحتی یک پیج اینستاگرامی درست کنید و کالاهای خودتان را در آن بفروشید.
خیلیها فقط از طریق فروش محصول در اینستاگرام توانستند به درآمدهای بسیار بالایی برسند. همین موضوع نشان میدهد که شبکههای اجتماعی چه پتانسیل بالایی برای کسب و کارها دارند.
موفقیت در اینستاگرام به همین راحتی نیست و باید استمرار و تلاش داشته باشید. در کنار این موارد باید یک سری اصول را هم در پیج خودتان رعایت کنید که مخاطبان بیشتری جذب شما شوند. مثلا همان ابتدای کار باید یک بایو جذاب برای پیجتان درست کنید.
بعد از انجام این کارهای نوبت به تولید محتوا میرسد. یکی از اشتباهات رایج در اینستاگرام این است که پیجهای فروشگاهی فقط عکس محصول را قرار میدهند. روش اصولی برای فروش محصول در اینستاگرام به این صورت است که حدود 70 درصد پستهای شما باید آموزشی و جذاب باشد و فقط 30 درصد پستها برای معرفی محصول باشد.
به همین دلیل باید تولید محتوا در اینستاگرام را جدی بگیرید. بعد از مدتی که تعدادی محتوای خوب در پیج قرار دادید و ظاهر پیج هم رو به راه شد، نوبت به جذب فالوور میرسد. روشهای مختلفی برای جذب دنبال کننده در اینستاگرام وجود دارد. مثلا میتوانید تبلیغات کنید یا با پیجهای مشابه خودتان همکاری داشته باشید.
برای فروش محصول و کسب درآمد از اینستاگرام باید کالای خودتان را معرفی کنید. تبلیغات یکی از بهترین روشها برای معرفی کسب و کارتان در اینستاگرام است. البته هر تبلیغی نتیجه نمیدهد و باید با اصول تبلیغات در اینستاگرام و روشهای آن آشنا باشید.
فروش کالا در مارکت پلیسها
مارکت پلیسها فروشگاههای اینترنتی هستند که خودشان محصولی برای عرضه ندارند. این فروشگاهها چندین تامین کننده دارند که محصولات آنها را داخل سایت قرار میدهند و میفروشند. هر کسی که محصولی برای فروش دارد میتواند آن را داخل مارکت پلیسها قرار دهد و بفروشد. مارکت پلیس هم درصدی از قیمت محصول را به عنوان کارمزد دریافت میکند.
دیجی کالا بزرگترین و پربازدیدترین مارکت پلیس ایران است که چند هزار فروشنده محصولات خود را در آن میفروشند. شما هم میتوانید هر محصولی که دارید را از طریق دیجی کالا بفروشید و از این راه به درآمد خوبی هم برسید.
بزرگترین عیب فروش در مارکت پلیسها این است که باید درصدی از قیمت محصولات را به عنوان کارمزد به مارکت پلیس بدهید. به همین دلیل سودتان از فروش محصولات کمتر خواهد بود. در عوض مارکت پلیسها بازدیدکننده زیادی دارند و محصولات شما به سرعت خریداری میشود.
مزایای فروش محصول در اینترنت
- هزینه پایین و عدم نیاز به سرمایه زیاد
- نداشتن محدودیت جغرافیایی و جذب مشتریان بیشتر
- فعالیت ۲۴ ساعته و بدون تعطیلی
- لازم نیست کالاهای زیادی برای فروش داشته باشید
- تبلیغات در اینترنت راحتتر و به صرفهتر است
- از هر کجا میتوانید فروشگاه خود را مدیریت کنید
- فروشگاه اینترنتی به مجوز خاصی نیاز ندارد
- ریسک راهاندازی فروشگاه اینترنتی خیلی کم است
- فروشگاه اینترنتی به کارمند و نیروی کار کمتری احتیاج دارد
- برای فروش اینترنتی به انبار، دفتر یا مغازه احتیاج ندارید
معایب فروش آنلاین کالا
- جلب اعتماد مشتریان برای خرید اینترنتی سخت است
- حداقل چند روز طول میکشد تا اولین محصول خود را بفروشید
- باید زمانی را برای بسته بندی کالا و ارسال آنها اختصاص دهید
- باید در زمینه فروش اینترنتی اطلاعاتی داشته باشید تا درآمدتان بیشتر شود
محصولات خودتان را به راحتی بفروشید
فروش محصول اصلا سخت نیست و از آن چه که فکر میکنید راحتتر است. فقط باید بهترین روشها را برای فروش محصولاتتان انتخاب کنید. این مقاله، یک راهنمای عالی برای فروش محصولاتتان است. الان که اینترنت و فضای مجازی کاربران زیادی دارد، بهترین کار این است که کالاهای خودتان را به صورت آنلاین بفروشید. پیشنهاد میکنم که یک سایت فروشگاهی بسازید و محصولات خودتان را داخل آن قرار دهید. بعد در اینستاگرام هم فعالیت کنید و از این طریق هم محصولات خود را بفروشید.
سایت ساز پرتال یک سایت فروشگاهی عالی با تمام امکانات در اختیار شما قرار میدهد. پیشنهاد میکنم از 7 روز تست رایگان پرتال استفاده کنید و یک سایت فروشگاهی برای خودتان بسازید. اگر هم سوالی در مورد طراحی سایت دارید با شماره 02163404 داخلی 2 تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کنیم.
ارسال نظر