۱۳۳۴۹۲۲
۷ نظر
۳۱۱۹
۷ نظر
۳۱۱۹
پ

درآمد خانمم بالاست اما دریغ از ذره‌ای کمک مالی به من!

من در یک شرکت خصوصی کار می‌کنم و حقوقم پایین است. حتی چند وقتی است که بعدازظهرها برای این که درآمدم کفاف هزینه‌های زندگی‌مان را بدهد، یک شیفت دیگر هم کار می‌کنم.

مخاطبی برای روزنامه خراسان نوشته:  من در یک شرکت خصوصی کار می‌کنم و حقوقم پایین است. حتی چند وقتی است که بعدازظهرها برای این که درآمدم کفاف هزینه‌های زندگی‌مان را بدهد، یک شیفت دیگر هم کار می‌کنم. خانمم هم شاغل است و با درآمد بالا. برای خودش خوب خرج می‌کند، اما به من و برای زندگی‌مان، ذره‌ای کمک نمی‌کند. دلگیرم از او. چه کنم؟

مشاور این روزنامه در پاسخ گفته: مخاطب ‌گرامی، به نکاتی در پیامک‌تان اشاره کردید که در نهایت به قول خودتان باعث دلگیر شدن یا همان ایجاد فاصله عاطفی میان شما و همسرتان شده است. با توجه به اشتغال‌ شما و همسرتان برای تامین هزینه‌های زندگی، رابطه‌ای گرم بین دو طرف شکل نگرفته و بیان انتظارات از همدیگر به ‌صورت صمیمانه رخ نداده است. زوج‌ها باید بتوانند نیازهای همسرشان را مانند نیازهای خود درک کنند و از خود محوری‌شان بکاهند. با این حال، چند توصیه به شما دارم.

 کشف چرایی کمک ‌نکردن همسرتان به شما

درست است که مرد وظیفه دارد خرجی بدهد ،ولی باید در زندگی‌مشترک تعامل وجود داشته باشد. زمانی‌ که زن و مرد به یکدیگر اعتماد متقابل داشته باشند و در قضاوت درباره هم منصف باشند، بیشتر احتمال دارد که رفتارهای مثبت انجام دهند و از رفتار منفی اجتناب کنند و در نتیجه زندگی شیرین‌تر خواهد بود. این‌ که چرا همسر شما در زندگی ‌مشترک درآمدش را در اختیارتان قرار نمی‌دهد، باید بررسی شود. شاید به شیوه پس‌انداز شما اعتماد ندارد یا شما را فردی ولخرج می‌داند. هرچه زودتر باید درباره مسائل مالی و اولویت‌ها در خرج کردن با یکدیگر صحبت کنید تا شفاف سازی لازم صورت گیرد.

 نارضایتی‌تان را در گفت ‌وگو ابراز کنید

وقتی شریک زندگی شما به شیوه‌ای رفتار می‌کند که از آن ناراحت هستید، راه‌حل این است که نارضایتی خود را ابراز و برای یافتن راه‌حل مناسب با هم گفت‌وگو کنید. درباره مسائل اقتصادی خانواده و این که چگونه درآمدهایتان را خرج کنید، با هم صحبت کنید و در مذاکره به دنبال یک نتیجه عادلانه باشید. از آن‌ جایی که این قبیل مسائل می‌توانند تنش‌زا شوند، توصیه می‌شود وقت و جای مناسبی را برای آن انتخاب کنید.

 شاید خانم‌تان از بی‌مسئولیت ‌شدن شما می‌ترسد

بعضی زن‌ها فکر می‌کنند اگر درآمدشان را به درآمد خانواده تزریق کنند، به تدریج باعث تنبلی و بی‌مسئولیت شدن شوهرشان می‌شوند یا بعضی از مردها فکر می‌کنند که همسرشان درآمدش را برای چیزهای کم ارزش هزینه می‌کند. برای خنثی کردن این تصورات، از برنامه‌ریزی کمک بگیرید. یعنی مشخص کنید هر کدام از شما می‌خواهید درآمدتان را در چه زمینه‌ای از اقتصاد خانواده خرج کنید. برای مثال تعیین کنید کرایه خانه از حقوق کدام‌تان پرداخت شود یا خرید خانه به عهده کدام‌تان باشد. درباره برنامه‌های‌تان صحبت کنید و به قول معروف سنگ‌های‌تان را با هم وا بکنید تا بتوانید در بلندمدت به آن وفادار بمانید.

نویسنده: دکتر حسین شرافتی| ‌ روان‌شناس
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • رضا

      خانومت اگ دوست داشت واقعا برات ارزش قائل بود درک میکرد که دو شیفت سر کار نری واقعا حتی اگ میدونس میخای پولو اتیشش هم بزنی بهت میداد در هر شرایطی

      پاسخ ها

      • ....

        به نظرم بهتره این آقا دنبال یه کار با درآمد بهتر بگرده یا یه شیفت دیگه هم کار کنه اون وقت از زنش بخواد تو خرجی کمک کنه در غیر این صورت به نظر میاد مشکل از تنبلی و بی مسئولیتی این آقاست و اگه منم جای خانوم ایشون بودم کمک نمی کردم

    • ناشناس

      این زن اصلا به درد زندگی مشترک نمیخوره باید تو هم خرجی نیاوری و برای خودت جمع کنی!

    • مهدی

      طلاق و تمام

    • ناشناس

      شماهاهمتون اشتباه میکنید . زنه بهترین.کارومیکنه

    • ناشناس

      زن همینه

    • ناشناس

      بهش قول بده تو کارای خونه کمکش میکنی در عوض اونم تو خرج خونه کمکت کنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج