رپورتاژ آگهی
نردبانی به سوی فروش اینترنتی موفق
رسیدن به فروش اینترنتی موفق راه و روش و تکنیک لازم دارد. این آموزش ضروری را از دست ندهید.
این روزها این جمله را زیاد میشنویم: «هرکی رو میبینی یه پیج اینستاگرام زده و داره یه چیزی میفروشه!»
اما ما از شما چندتا سوال داریم، چند نفر از این افراد موفق شدند؟ چند نفر از آنها حرفهای عمل کردند؟ چندتا کلاهبردار از بینشان پیدا شد؟
سوال اصلی: شما دوست دارید جزو کدام دسته باشید؟
بعد از این همه سال کار کردن در زمینه فروش اینترنتی و کمک به کسب و کارها، یک موضوع را خیلی خوب فهمیدیم...آن هم این است که اگر کاری را با تحقیق شروع کنید، برایش برنامهریزی کنید و طبق آن پیش بروید، موفق خواهید شد.
به شما تبریک میگوییم که تصمیم گرفتید از دنیای فروش سنتی فاصله بگیرید و از نردبان فروش اینترنتی بالا بروید. ما مثل همیشه اینجاییم تا فوت کوزه گری فروش آنلاین را به شما یاد بدهیم. قبل از ادامه، توجه داشته باشید که این مقاله خلاصهای از آموزشهای سایت نوین است و برای مطالعه کامل این مطلب، روی لینک آموزش فروش اینترنتی موفق در وبلاگ نوین کلیک کنید.
عجله کنید، وقت فروش اینترنتی است!
همین اول میخواهیم با شما از صمیم قلب ابراز همدردی کنیم! قبول داریم که راه اندازی کسب و کار اینترنتیِ جدید، کار آسانی به نظر نمیرسد.
دلایلاش هم واضح است:
- بازار آنلاین به شدت شلوغ است.
- رقابت واقعاً سخت است.
- راضی نگه داشتن مشتریها هم از همیشه سخت تر است.
قطعاً به خاطر همین دلایل، مدتها است که از فروش آنلاین عقب ماندهاید. اما میبینید که حتی با این شرایط، کسب و کارهای جدیدی وارد بازار شده و موفق هم میشوند. پس لطفاً دست دست نکنید، همین الانش هم دیر شده است...همه دارند سود میکنند، جز شما!
در ادامه به شما میگوییم که چطور به فروش برسید، در این مقاله با ما همراه باشید.
منبع: Novin.com
چطور در فروش اینترنتی موفق شویم؟
میخواهیم رازی را به شما بگوییم...فروش آنلاین بدون بازاریابی آنلاین امکان پذیر نیست. اگر باور ندارید، به آخرین خرید اینترنتی خودتان فکر کنید! چه چیزی باعث شد آن وسیله را آنلاین بخرید؟ درست است، برای ما هم پیش آمده که پس از دیدن یک تبلیغ در گوگل، اینستاگرام، تلگرام و ... به فکر خرید آن افتاده باشیم. اما قبل از شروع بازاریابی اینترنتی باید به فکر خرید یک مغازه در اینترنت بود.
محصول یا خدمات خود را کجا بفروشیم؟
خبر خوبی که برایتان داریم آن است که الان شرایط برای فروش آنلاین خیلی خیلی بهتر از گذشته است. شما همین الان کلی مشتری دست به نقد دارید و فقط کافی است، یک پلتفرم یا پایگاه آنلاین بسازید تا دستشان به شما برسد.
فروش آنلاین در وبسایت
سایت زدن کلی مزیت دارد که باعث حرفهایتر شدن شما میشود. اصلاً خودتان به کدام بیشتر اعتماد میکنید؟
یک وبسایتی که عکسهای باکیفیت و توضیحات کاملی از محصول یا خدماتش دارد؟ یا یک پیج اینستاگرامی که با فالوئر خریدن و عکس کپی کردن میخواهد محصولش را به شما بفروشد؟ قطعاً وبسایت داشتن ضرر ندارد که هیچ، هزارتا مزیت دیگر هم دارد. مثلاً اگر وبسایت داشته باشید، به اطلاعات زیادی از بازدیدکنندههای سایتتان دسترسی پیدا میکنید و میتوانید در تبلیغات خود، بسیار هدفمندتر عمل کنید.
فروش در بازارهای اینترنتی (market place)
حضور در بازارهای اینترنتی هم مزایای خودش را دارد...مثلاً مارکت پِلِیسی مثل دیجیکالا، فضا را برای شما آماده میکند که فقط در آن بفروشید و باقی کارها مثل جذب مشتری و تبلیغات به عهده خودش است. روند حضور در این بازارهای اینترنتی هم به این صورت است که شما با آن وبسایت قراردادی میبندید، سپس یک پنل کاربری در اختیار شما قرار میگیرد تا خودتان محصولات و مشتریهایتان را مدیریت کنید.
فروش در شبکه اجتماعی
یکی از قشنگترین و مهمترین دلایلی که میتواند شما را در فروش آنلاین محصول یا خدماتتان موفق کند، توانایی تعامل با مشتری در دنیای آنلاین است. این تعامل در در شبکههای اجتماعی به اوج خود میرسد.
اما در کل، پیشنهاد نمیکنیم که وبسایت را بیخیال شوید و فقط یک صفحه در اینستاگرام باز کنید! درست است که خیلیها در حال حاضر این کار را انجام میدهند، اما تفاوت فردی حرفهای مثل شما با یک فرد غیرحرفهای، دقیقاً در همین ریزهکاریها مشخص میشود. مثلاً یکی از معایب فروش در اینستاگرام این است که، مشتری برای ثبت سفارش باید با شما در قسمت دایرکت در ارتباط باشد یا به واتساپ شما پیام دهد، اما در وبسایت این دنگ و فنگها را ندارید که هیچ، تازه کار را برای مشتری و خودتان هم آسانتر کردهاید.
میتوانید در شروع کار فقط در اینستاگرام فعالیت داشته باشید، اما مشکلاش آن است که در طولانی مدت شما را محدود به همان فضا و همان آدمها میکند...دنیای اینترنت خیلی وسیعتر این حرفهاست که این بلا سر فروش خود بیاورید :)
خب حالا که یک مغازه برای خودمان دست و پا کردیم، باید بگردیم دنبال یک عالمه مشتری درست و حسابی...یا بهتر بگوییم، کاری کنیم که مشتری سراغ ما بیاید.
چطور در اینترنت «بفروشیم»؟
رسیدیم به جذاب ترین قسمت مقاله، یعنی فروش!
برای اینکه «بفروشیم»، باید کاری کنیم که صدایمان به گوش مخاطب برسد؛ منتها در اینترنت. برای انجام دادن این کار 2 راه داریم:
- از تبلیغات آنلاین استفاده کنیم و سریعتر بفروشیم.
- انقدر سایتمان خوب باشد که اگر صبر کنیم، گوگل خودش به صورت طبیعی ما را به همه نشان دهد.
در ادامه به شما میگوییم که چطور میشود از هر دو روشی که گفتیم به فروش رسید.
روش اول - تبلیغات آنلاین
تبلیغات آنلاین انواع مختلفی دارد ، مزیتاش هم آن است که به سرعت جواب میدهد. خیلی واضح بگوییم، اگر میخواهید سریع بفروشید، راهش همین تبلیغات آنلاین است. حالا بیایید انواع آن را باهم بررسی کنیم:
- تبلیغات در گوگل – در لحظه بفروش
تا حالا شده یک کلمهای را در گوگل جستجو کنید و در صفحه نتایج حروف Ad را کنار چند لینک اول ببینید؟
عکس بالا را نگاه کنید...با جستجوی کلمه «خرید بلیط هواپیما»، اولین گزینهای که به ما نشان داد، وبسایت «فلایتیو» بود. این نشان میدهد که فلایتیو یکی از بهترین، هدفمندترین و کم هزینه ترین راههای تبلیغاتی را انتخاب کرده است؛ یعنی تبلیغات در گوگل!
ما بارها به چشم دیدهایم که فروش کسب و کارها با استفاده از این روش در لحظه افزایش پیدا کرده است. عملکرد سادهای هم دارد؛ مثلاً فلایتیو در ازای هر کلیکی که روی این تبلیغ انجام شود، باید هزینهای را به گوگل پرداخت کند.
شما برای تبلیغات در گوگل 2 راه دارید:
اولین راه آن است که خودتان یک حساب ارزی داشته باشید تا در مراحل پرداخت هزینۀ تبلیغات در گوگل به مشکلی بر نخورید. راه دوم هم، همکاری با وبسایتهایی است که خدمات تبلیغ در گوگل را به شما ارئه میدهند.
- تبلیغات پیامکی
بازاریابی پیامکی یکی از بهترین راههای تعامل و نگهداری مشتری است. به این دلیل که به سرعت به دستش میرسد، میتوانید از مشتری بازخورد بگیرید، میزان فروش شما را افزایش میدهد و روی تمام گوشیها هم قابل مشاهده است.
- تبلیغات شبکههای اجتماعی – بمباران فروش
یکی از بهترین روشهایی که فروش اینترنتی شما را چند برابر میکند، تبلیغات در شبکههای اجتماعی است
در حال حاضر بیش از 30% جمعیت ایران در اینستاگرام فعال هستند؛ این آمار به شدت خوبی است که این شبکه را به یکی از پرطرفدارترین قطبهای فروش اینترنتی تبدیل کرده است. در نتیجه فارغ از هر کسب و کاری که دارید، یک صفحه اینستاگرام باز کنید و از پتانسیل آن استفاده کنید. ناگفته نماند که تبلیغات در اینستاگرام (همکاری با اینفلوئنسرها یا پیجهای مرتبط با کسب و کارتان) هم تاثیر چشم گیری در فروش اینترنتی شما خواهد داشت؛ البته اگر درست انجام شود!
- تبلیغات ایمیلی – حفظ رابطه با مشتری
ایمیل مارکتینگ یا همان تبلیغات ایمیلی برای بهتر کردن رابطه شما با مشتری است، یعنی ایمیلهای هدفمندی که ارسال میکنید باید ارتباط شما را با مشتریهایتان حفظ کند و بهبود ببخشد. محتوای ایمیل باید جذاب باشد و یک پیامی را به مخاطب انتقال بدهد. مثلاً تخفیفهایتان را اعلام کنید، نظرشان را بپرسید، خریدهای تکمیل نشده را به آنها یاداوری کنید، فاکتور خرید بفرستید و ...
روش دوم - رشد طبیعی سایت
سئو و تولید محتوا دو راهکار اصلی برای جذب مخاطب در اینترنت است. به زبان ساده، افراد زیادی روزانه در اینترنت برای حل مشکلات یا برطرف کردن نیازهایشان با گوگل جستجو میکنند، هرچه وبسایت شما محتوای مرتبط و مفید بهتری داشته باشد و بهتر سئو شده باشد رتبه بهتری میگیرد و در نتیجه ورودی بیشتری هم خواهید داشت.
شما باید سایتتان را سئو کنید و تکنیکهای بهینهسازی را انجام دهید تا به رتبههای بالاتر گوگل برسید.
«این روش دیر یا زود دارد ولی سوخت و سوز ندارد.» یعنی باید صبور باشید اما وقتی به جایگاه دلخواهتان میرسید، دیگر پایین آوردنتان با خداست. «بهترین» بودن از دید مخاطب و گوگل یکی است؛ پس کسی که دل هر دو را به دست میآورد، حتماً کارش درست است.
از ما به شما نصیحت...
قبل از اینکه به سراغ پند و اندرزهای پایانی برویم، از ته قلبمان آرزو داریم که خواندن این مقاله تأثیر خوبی در افزایش فروشتان داشته باشدراههای جذب مشتری را یاد گرفتیم.
اما هنوز راه زیادی تا موفقیت در فروش اینترنتی مانده؛ مثلاً باید قوانین فروش را بدانیم، بدانیم چطور مشتری را جذب کنیم، چطور کارمان را در هر مرحله ارزیابی کنیم. در پایان به عنوان پیشنهاد میتوانید با ثبت نام در سرفصل های دوره تخصصی بازاریابی و فروش آنلاین نوین آکادمی تمامی روشها و تکنیکهای رسیدن به فروش اینترنتی را کامل و همراه با مثالهای متعدد یاد بگیرید.
ارسال نظر