مورد عجیب بازار خودرو ایران!
احتمالا فقط در ایران میتوانیم ماشین صفرکیلومتر بخریم و بعد یک سال سواری آن را گرانتر بفروشیم.
فرارو: احتمالا فقط در ایران میتوانیم ماشین صفرکیلومتر بخریم و بعد یک سال سواری آن را گرانتر بفروشیم.
دنا پلاس اتوماتیک مدل ۱۴۰۱ درحالی با فرض ۱۰ هزار کیلومتر کارکرد ۷۵۶ میلیون تومان ارزش دارد که اگر کاپوت و هر چهار در خودرو در این مدت رنگشده باشند، ارزش آن در بازار خودروهای دستدوم به طور متوسط ۵۵۲ میلیون تومان تخمین زده میشود که بازهم از قیمت دنا پلاس اتوماتیک در سال قبل بیشتر است.
قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ در یکی از آگهیهای سایت دیوار ۴۷۰ میلیون تومان اعلام شده است. رقم پیشنهادی فروشنده بابت مدلی که در این یک سال ۱۰ هزار کیلومتر راه رفته در بازه منصفانهای قرار میگیرد. چون قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ با همین میزان کارکرد بین ۴۴۲ تا ۴۷۴ میلیون است، اما جالب است بدانید خرید ۲۰۶ تیپ ۲ پارسال همین موقع حدود ۳۰۲ میلیون تومان هزینه داشته و الان بعد یک سال سواری میشود آن را ۵۵ درصد بیشتر از چیزی که پارسال قیمت داشته، برای فروش گذاشت.
قیمت سمند EF۷ دوگانهسوز تیرماه پارسال ۴۱۹ میلیون تومان بود و الان خرید سمند EF۷ دوگانهسوز ۵۸۰ میلیون تومان آب میخورد. در بازار مدلهای دستدوم سمند EF۷ دوگانهسوز مدل ۱۴۰۱ را که ۱۰ هزار کیلومتر راه رفته، ۵۳۷ میلیون تومان میفروشند. کسی که پارسال سمند EF۷ دوگانهسوز صفرکیلومتر خریده و الان برای آن دنبال مشتری میگردد، میتواند روی سود ۲۸ درصدی آن حساب کند.
کوییک دندهای ارزانترین سواری فعلی در خط تولید خودروسازهای ایرانی است که سایپا بابت آن ۱۹۳ میلیون دریافت میکند. قیمت کوییک دندهای صفرکیلومتر در بازار آزاد درحال حاضر به ۳۴۰ میلیون تومان رسیده و نسبت به پارسال که ۲۱۱ میلیون تومان بود، ۱۲۹ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است. البته کوییک دندهای کارکرده مدل ۱۴۰۱ تقریبا ۳۱۶ میلیون تومان ارزش دارد و اینطوری کسی که پارسال کوییک دندهای خریده و الان میخواهد از شر آن خلاص شود، امکان رسیدن به سود ۵۰ درصدی را دارد.
پراید صفرکیلومتر در بازار کمیاب شده و الان معدود مدلهای آن را در سایتهایی مثل دیوار بهطور میانگین ۳۲۰ میلیون آگهی میکنند. یک سال قبل خرید پراید صفرکیلومتر ۱۸۵ میلیون تومان هزینه داشت و کسی که پارسال پراید صفرکیلومتر خریده، الان میتواند آن را بهطور متوسط ۲۹۳ میلیون بفروشد. اگر کاپوت این پراید رنگ شده باشد، قیمت آن به ۲۷۹ میلیون تومان میرسد و اگر همزمان با کاپوت، صندوق و چهارتا در پراید هم رنگ شده باشند، قیمت آن به ۲۰۵ میلیون تومان میرسد که بازهم از قیمت پراید صفرکیلومتر در تیرماه پارسال بیشتر است.
قیمت ساینا دندهای دستدوم با فرض شرایط فنی و بدنه سالم و کارکرد ۱۰ هزار کیلومتری ۳۲۵ میلیون تومان است. یعنی ۱۱۳ میلیون بیشتر از قیمت ساینا دندهای صفر کیلومتر در تیرماه پارسال. قیمت رانا پلاس دستدوم مدل ۱۴۰۱ با همین شرایطی که گفتیم درمقایسه با رانا پلاس صفرکیلومتری که پارسال در بازار معامله میشده، ۵۲ درصد افزایش پیدا کرده و این عدد برای شاهین G که گرانترین سواری سایپا در کارخانه و بازار است، به ۴۸ درصد میرسد.
افزایش قیمت خودروهای کارکرده در عرض یک سال
خودرو |
قیمت صفرکیلومتر در سال ۱۴۰۱ |
قیمت کارکرده در سال ۱۴۰۲ |
میزان افزایش قیمت |
دنا پلاس اتوماتیک |
۵۰۷ میلیون |
۷۵۶ میلیون |
۵۰ درصد |
رانا پلاس |
۳۰۰ میلیون |
۴۵۷ میلیون |
۵۲ درصد |
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ |
۳۰۲ میلیون |
۴۷۱ میلیون |
۵۵ درصد |
سمند EF۷ دوگانهسوز |
۴۱۹ میلیون |
۵۳۷ میلیون |
۲۸ درصد |
تیبا صندوقدار |
۲۰۱ میلیون |
۳۱۱ میلیون |
۵۴ درصد |
ساینا دندهای |
۲۱۲ میلیون |
۳۲۵ میلیون |
۵۳ درصد |
کوییک دندهای |
۲۱۱ میلیون |
۳۱۶ میلیون |
۴۹ درصد |
شاهین |
۳۷۰ میلیون |
۵۴۸ میلیون |
۴۸ درصد |
ارسال نظر