adexo3
۱۳۳۰۸۲۴
۶۹۹
۶۹۹
پ

جراحی بینی طبیعی یا نچرال + عکس

بسیاری از افرادی به دنبال جراحی بینی بسیار طبیعی هستند. اما برای درک بهتر این مفهوم، باید ابتدا مفهوم بینی طبیعی را درک کنیم.

بینی نچرال، به معنای بینی‌ای است که شکل و اندازه آن با توجه به معیارهای زیبایی شناسی، در تناسب با سایر اجزای صورت فرد قرار دارد. در واقع در علم زیبایی شناسی، برای تعیین معیارهای زیبایی بینی، تناسب بین اجزای مختلف صورت با بینی در نظر گرفته شده است.

جراحی بینی

جراحی بینی یکی از محبوب‌ترین جراحی‌های زیبایی است که به هدف تغییر شکل بینی انجام می‌شود. در این نوع از جراحی، پوست بینی باز می‌شود و پزشک با دسترسی به استخوانی ها و بافت‌های نرم بینی، شکل بینی را به شکلی دلخواه تغییر می‌دهد.

در جراحی بینی، ممکن است اندازه بینی کوچکتر یا بزرگ‌تر شود، صورت بینی تغییر کند، بینی‌های انحنا دار راست شود و یا عرض بینی بهبود یابد. با انجام این جراحی، فرد می‌تواند شکل بینی خود را به شکلی دلخواه تغییر داده و اعتماد به نفس بیشتری به خود بدهد.

ویژگی ها و شرایط بینی طبیعی

تقریبا بیشتر افرادی که قصد انجام جراحی بینی را دارند، خواستار حفظ شدن ظاهر طبیعی بینی خود هستند. باید بدانید در ساختار بینی طبیعی، سوراخ‌های بیینی بیش از اندازه کوچک نیستند و همچنین تیغه بینی چندان باریک نیست. مهم ترین نشانه ساختار طبیعی بینی زاویه ی بین لب بالا و بینی است که به طور متوسط بین ۹۰ تا ۹۵ درجه است و از ایجاد زاویه ی زیاد نوک بینی با لب جلوگیری می کند.

جراحی بینی طبیعی (نچرال) چیست؟

جراحی بینی طبیعی، به عنوان یکی از جراحی‌های زیبایی محبوب است که به هدف بهبود شکل بینی انجام می‌شود. در این نوع جراحی، پزشک با توجه به شکل و اندازه بینی فرد، اقدام به تغییر شکل آن می‌کند.

معمولاً، در جراحی بینی طبیعی، از روش بینی باز استفاده می‌شود. در این روش، پوست بینی از استخوان بینی جدا شده و پزشک به استخوان‌ها و بافت‌های نرم بینی دسترسی دارد تا شکل بینی را به شکلی دلخواه تغییر دهد

جراحی بینی طبیعی یا نچرال + عکس

انواع بینی برای عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی دارای دو نوع عمده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

جراحی طبیعی بینی گوشتی

عمل بینی طبیعی در بینی گوشتی به این شکل است که روی پره‌های بینی تمرکز بیشتری خواهد بود به همین دلیل در این جراحی سوراخ بینی چندان کوچک نمی‌شود.

جراحی طبیعی بینی استخونی

در جراحی طبیعی بینی استخونی تیغه و غضروف‌های بینی الویت بیشتری دارند به همین در این جراحی بینی باید به طوری جراحی شود که تیغه بینی چندان باریک نباشد.

تفاوت عمل طبیعی با عمل بینی عروسکی یا فانتزی در چیست؟

جراحی بینی یکی از روش‌های جراحی زیبایی است که برای بهبود شکل و اندازه بینی انجام می‌شود. دو نوع اصلی این جراحی عبارتند از: جراحی بینی طبیعی و جراحی بینی عروسکی.

جراحی بینی مدل طبیعی با هدف بهبود شکل و اندازه بینی انجام می‌شود. در این نوع جراحی، با استفاده از روش بینی باز، به بافت‌های بینی دسترسی دارد و شکل و اندازه بینی را به شکلی دلخواه تغییر می‌دهد. در نهایت، هدف این جراحی به دست آوردن بینی طبیعی و نامتناسب نمی‌باشد.

جراحی بینی عروسکی به معنای جراحی بینی با استفاده از روش بینی بسته می‌باشد. در این روش، از تکنیک‌هایی مانند بریدن و برداشتن قسمت‌های بینی استفاده می‌شود تا بینی در قالب یک برشته شکل گیری کند. در نتیجه، شکل بینی به شکل یک عروسک شبیه می‌شود.

به طور کلی، هدف جراحی بینی طبیعی ایجاد یک بینی طبیعی و نامتناسب نمی‌باشد، در حالی که هدف جراحی بینی عروسکی ایجاد شکل بینیی شبیه به یک عروسک است. بنابراین، انتخاب نوع جراحی بینی باید با توجه به نیاز و مورد نیاز فرد باشد.

جراحی بینی طبیعی برای چه کسانی مناسب است؟

اگر فرد دچار بینی بزرگ، کوچک، کج، انحنا یا دارای عیوب دیگری است، جراحی بینی طبیعی برای او مناسب است. همچنین، افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند و بینی آن‌ها برای تنفس مناسب نیست، نیز می‌توانند از این جراحی بهره‌مند شوند.

به طور معمول، این جراحی برای افراد بالای 18 سال مناسب است، زیرا در این سنین بینی به شکل نهایی خود می‌رسد. همچنین، برای انجام این جراحی، فرد باید در وضعیت سلامتی عالی باشد و برخی از مشکلات پزشکی مانند فشار خون بالا، دیابت و عفونت نباید داشته باشد.

جراحی بینی طبیعی یا نچرال + عکس

چه افرادی نباید جراحی بینی طبیعی انجام دهند؟

با وجود تمامی مزایای جراحی بینی طبیعی باید بدانید این جراحی برای تمامی افراد قابل اجرا نیست و افراد زیر باید از انجام این جراحی خودداری کنند:

  • افراد دارای بیماری قلبی
  • افراد مبتلا به فشار خون
  • افراد مبتلا به دیابت
  • افراد مبتلا به تیروئید
  • افراد داری آلرژی

بهترین زمان و شرایط برای جراحی بینی طبیعی

برای انجام جراحی بینی طبیعی باید شرایط مختلفی در نظر گرفته شود. یکی از این فاکتورهای قابل توجه سن بیمار است. در صورت بالا رفتن سن بیمار، پوست طراوت و خواص مفید خود را از دست می‌دهد به همین دلیل بهتر است متقاضیان این جراحی در سنین پایین‌تر برای انجام جراحی بینی طبیعی اقدام کنند. همچنین فصول مناسب برای انجام جراحی بینی طبیعی بهار و پاییز هستند چرا که در این فصول گرما و سرمای هوا چندان شدید نیست و بیمار دچار مشکلات نمی‌شود.

انواع روش‌های جراحی بینی طبیعی

برخی دیگر از انواع روش‌های جراحی بینی طبیعی عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

انواع روش های عمل بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی با هدف بهبود شکل و اندازه بینی انجام می‌شود. برای انجام این جراحی، روش‌های مختلفی وجود دارد که شامل: جراحی بینی باز، جراحی بینی بسته، جراحی بینی اصلاحی و جراحی بینی با لیزر می‌شود..

عمل بینی طبیعی با روش بسته

جراحی بینی بسته یکی از روش‌های جراحی بینی طبیعی است که برای بهبود شکل و اندازه بینی انجام می‌شود. در این روش، برش‌های کوچکی در داخل بینی انجام می‌شود و به دلیل عدم نیاز به بریدن پوست بینی، در این روش احتمال خطا و خطر عفونت کمتر است.

عمل بینی طبیعی با روش باز

جراحی بینی باز یکی از روش‌های پرکاربرد در جراحی بینی طبیعی است که برای بهبود شکل و اندازه بینی انجام می‌شود. در این روش، بافت‌های بینی به صورت کامل برای دسترسی به محل جراحی باز می‌شوند.

در این روش، پس از باز شدن بافت‌های بینی، جراح با استفاده از ابزارهای خاص، شکل و اندازه بینی را به شکل دلخواه تغییر می‌دهد. این روش برای افرادی که دارای بینی بزرگ و یا با شکل پیچیده‌تری هستند و نیاز به تغییر شکل بزرگی در بینی خود دارند، مناسب است.

یکی از مزایای این روش، قابلیت دسترسی به تمامی بافت‌های داخلی بینی است که باعث می‌شود جراح بتواند به شکل دلخواه و دقیقی برای بینی دست یابد

در کل، جراحی بینی باز یکی از روش‌های پرکاربرد در جراحی بینی طبیعی است که برای افرادی که نیاز به تغییرات بزرگی در بینی خود دارند، مناسب است. اما به دلیل خطرات و مشکلات مربوط به این روش، انجام جراحی باید با دقت و با مشورت با جراح مجرب انجام شود.

اقدامات لازم قبل از عمل جراحی بینی طبیعی

قبل از انجام جراحی بینی طبیعی، باید مراحل زیادی را طی کرد تا بهبودی بهتری ایجاد شود و مشکلات بعد از جراحی کاهش یابد. برخی از اقدامات لازم قبل از عمل جراحی بینی طبیعی عبارتند از:

جراحی بینی طبیعی یا نچرال + عکس

1- مشورت با جراح پلاستیک متخصص: قبل از انجام جراحی، باید با یک جراح پلاستیک متخصص مشورت کرد و برای او تمامی نیازهای و انتظارات خود را شرح داد.

2- آزمایشات پزشکی: برخی آزمایشات پزشکی، مانند آزمایش خون و آزمایش ادرار، قبل از جراحی بینی ضروری هستند تا از سلامتی بدن شما اطمینان حاصل شود.

3- قطع داروهای خاص: در صورتی که مصرف داروهای خاصی دارید، باید با پزشک خود در ارتباط باشید تا برنامه‌ی دارویی خود را قبل از جراحی تنظیم کنید.

مواردی که جراح برای عمل بینی طبیعی باید رعایت کند؟

برای داشتن نتایج بهتر، جراح بینی طبیعی باید به موارد زیر توجه داشته باشد:

  • تقارن و طبیعی بودن پره های بینی
  • اندازه سوراخ‌های بینی
  • قوز پشت بینی
  • سایز بینی
  • ایجاد فاصله و زاویه طبیعی میان لب و بینی
  • جلوگیری از سربالا شدن بینی
  • به حداقل رساند عمل پیوند بافت در نوک بینی

مراحل انجام جراحی  بینی طبیعی

جراحی طبیعی بینی یکی از روش‌های پرکاربرد در جراحی‌های پلاستیکی است، این جراحی شامل چند مرحله است که در زیر توضیح داده می‌شود:

1- بیهوشی: قبل از شروع عمل، بیمار باید زیر نظر پزشک بیهوشی شود.

2- برش: در مرحله بعد، جراح برش کوچکی را در داخل بینی انجام می‌دهد تا به بافت‌های بینی دسترسی داشته باشد.

3- تغییر شکل بینی: در این مرحله، جراح با استفاده از ابزار خاص، شکل و اندازه بینی را تغییر می‌دهد. این عمل شامل برداشتن بخشی از بافت بینی، تغییر شکل ستون بینی و یا افزایش اندازه بینی می‌شود.

نوع عمل و بیهوشی

در این جراحی، نوع عمل و نوع بیهوشی که استفاده می‌شود، بسیار مهم است.

نوع عمل بینی، شامل دو نوع اصلی است: رینوپلاستی باز و رینوپلاستی بسته. در رینوپلاستی باز، جراح برش بزرگی در نوک بینی انجام می‌دهد و در رینوپلاستی بسته، برش در داخل بینی انجام می‌شود.

تغییر شکل بینی

تغییر شکل بینی، یکی از رایج‌ترین جراحی‌های پلاستیکی است که به منظور بهبود شکل و اندازه بینی صورت می‌گیرد. این جراحی شامل برداشتن یا افزودن بافت به بینی، تغییر شکل ستون بینی و یا بازسازی بینی دوران کودکی است. 

جراحی بینی طبیعی یا نچرال + عکس

اصلاح فرم بینی

اصلاح فرم بینی، یکی از اصلی‌ترین دلایل انجام جراحی بینی است. در این جراحی، جراح با استفاده از ابزار خاص، شکل و اندازه بینی را تغییر می‌دهد...

بستن برش های ایجاد شده در بینی

بستن برش‌های ایجاد شده در بینی، یکی از مراحل مهم در جراحی بینی است. پس از انجام تغییرات لازم در شکل و اندازه بینی، جراح با استفاده از دوخت‌های مخصوص، بافت‌های بینی را همچنین بسته و ثابت می‌کند. این عمل، بهبودی سریع‌تر بیمار را تضمین می‌کند و خطر عفونت، خونریزی و سایر عوارض جراحی را کاهش می‌دهد.

دوران نقاهت بعد از جراحی بینی طبیعی

پس از جراحی بینی طبیعی، بیمار باید به مدت حداقل یک هفته به طور کامل استراحت کند. در این مدت، باید از فعالیت‌های سنگین، خم شدن، خوردن غذاهای سخت و استفاده از عینک خودداری کند. همچنین باید بانداژ و تامپوجراحی بینی طبیعین بینی را حفظ کرده و هر زمان که نیاز باشد، آن‌ها را تعویض کند.

مراقبت های بعد از عمل جراحی بینی طبیعی

مراقبت‌های بعد از جراحی بینی طبیعی بسیار مهم هستند. پس از جراحی، باید بانداژ و تامپون بینی را به مدت یک هفته حفظ کرده و هر زمان که نیاز باشد، آن‌ها را تعویض کنید. همچنین باید به فعالیت‌های سنگین، خم شدن، خوردن غذاهای سخت و استفاده از عینک خودداری کنید.

 مزایای جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی، بهبود ظاهر و عملکرد بینی را تضمین می‌کند. با این جراحی، می‌توانید شکل و اندازه بینی خود را به دلخواه تغییر دهید و اعتماد به نفس بیشتری به دست آورید. همچنین، با جراحی بینی، مشکلات تنفسی مانند نفس نزدن، بینی بسته و یا خشکی بینی را نیز بهبود می‌بخشید.

جراحی بینی طبیعی یا نچرال + عکس

عوارض جراحی بینی به صورت طبیعی

این عوارض شامل خونریزی، سردرد، تورم و درد موقت، عفونت، تغییرات در حس بویایی و یا سایر مشکلات تنفسی می‌شوند. برای کاهش این عوارض، باید پس از جراحی به دقت نکات نگهداری از بینی را رعایت کنید و دستورات پزشک را به دقت دنبال کنید.

چه زمانی فرم بینی طبیعی مشخص خواهد شد؟

. در بیشتر موارد، تورم و ورم بینی پس از یک یا دو هفته کاهش می‌یابد و شکل نهایی بینی در حدود ۶ ماه تا یک سال بعد از جراحی مشخص می‌شود. در برخی موارد، تغییرات ظاهری بینی تا ۲ سال بعد از جراحی ادامه دارد.

آیا جراحی بینی طبیعی مردانه و زنانه متفاوت است؟

جراحی بینی طبیعی یکی از معروف‌ترین نمونه جراحی بینی طبیعی است که در ایران انجام می‌شود. این جراحی به‌صورت طبیعی و بدون بریدگی در اجزای بینی انجام می‌شود و تغییرات ظاهری بینی را با روش‌های فنی بسیار دقیق، به‌طور حرفه‌ای انجام می‌دهد.

نمونه عمل زیبایی بینی طبیعی زنان

جراحی بینی طبیعی زنان، یکی از روش‌های معمول جراحی زیبایی بینی است. این جراحی با استفاده از فنون تجربی و دقیق، بدون بریدگی در اجزای بینی انجام می‌شود و بهبود ظاهر و نحوه تنفس بینی را فراهم می‌آورد

نمونه عمل زیبایی بینی طبیعی مردان

مدل جراحی بینی طبیعی مردان، یک روش معمول جراحی زیبایی بینی است که به‌طور خاص برای مردان مناسب است. این جراحی با استفاده از فنون پیشرفته، بدون بریدگی در اجزای بینی انجام می‌شود و بهبود ظاهر و نحوه تنفس بینی را فراهم می‌آورد.

جراحی بینی طبیعی یا نچرال + عکس

بهترین جراح بینی طبیعی را چگونه بیابیم؟

برای پیدا کردن بهترین جراح بینی طبیعی، باید به دنبال پزشکی با تجربه و مهارت بالا در این زمینه باشید. می‌توانید با مراجعه به سایت‌های رسمی پزشکان، مطالعه نظرات بیماران پیشین و ملاقات با پزشکان مختلف، جراح بینی مناسب خود را پیدا کنید.

قیمت جراحی بینی طبیعی

قیمت جراحی بینی طبیعی، بسته به میزان تغییرات مورد نظر، پزشک انتخابی و منطقه جغرافیایی متفاوت است. در برخی مناطق، قیمت جراحی بینی طبیعی بالاتر است. برای دقیق‌تر شدن در مورد قیمت، باید با پزشک خود مشورت کنید.

جراحی بینی یک روش پرطرفدار در جراحی زیبایی است که به‌منظور بهبود ظاهر و نحوه تنفس بینی انجام می‌شود. این جراحی شامل برش و تغییر اندازه، شکل و زاویه بینی است. با استفاده از فنون پیشرفته، برش‌های کوچک و بدون بریدگی در اجزای بینی انجام می‌شود و بدون بازگشت پس از جراحی، بهبود ظاهر بینی و نحوه تنفس فرد را فراهم می‌کند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج