۱۳۲۹۱۲۶
۸۷۲
۸۷۲
پ

رپورتاژ آگهی

۸ راز فروش مواد غذایی از زبان ۸ فروشنده حرفه‌ای بازار آنلاین

فروش مواد غذایی گرچه در محله‌ها کار خیلی خوب و پردرآمدی است ولی آیا در بازارهای آنلاین هم به همین خوبی است؟ اگر دوست دارید فروش مواد غذایی را به صورت آنلاین در پیش بگیرید، این ۸ قلق به شما کمک می‌کند.

 بقالی‌های قدیم و سوپر مارکت و هایپرمارکت‌های امروزی، در قفسه‌های مغازه‌شان از شیر مرغ تا خود مرغ باید پیدا شود. وقتی وارد مغازه می‌شویم توقع داریم تمام آن چیزی را که در لیست نوشته‌ایم در همان مغازه یا هایپر پیدا کنیم و مجبور نشویم در مغازه‌ی دیگری توقف کنیم. ولی آیا این نیاز ما در خرید اینترنتی از فروشگاه‌های مواد غذایی برآورده می‌شود؟ چطور می‌شود که بعضی از سایت‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی آنلاین موفق و بعضی‌ها با سر به سنگ می‌خورند؟

در این مقاله می‌خواهیم نتیجه گفتگوهایمان با چند فروشنده آنلاین موفق از غرفه‌داران حوزه مواد غذایی باسلام را بگوییم تا تجربه‌ای باشد برای شما و تمام کسانی که به دنبال راه انداختن یک کسب و کار اینترنتی هستند.

8 راز فروش مواد غذایی از زبان  8  فروشنده حرفه‌ای بازار آنلاین

چشم از رقبا برندار

آقای سعیدی از غرفه فروشگاه بزرگ فدک می‌گوید: "12 سال کارمند بودم که قیدش را زدم و وارد زنبور داری شدم و بعد هم در باسلام غرفه زدم. یکی از روش‌های من در غرفه‌داری بررسی رقبا و الگوبرداری از رقیب‌های موفق است." آقای سعیدی بعد از 3 سال از ورودش به باسلام توانسته است 170 هزار فروش را رقم بزند.

تغییر قیمت را برای مشتری نامحسوس کن

مرضیه ابراهیم محسنی مدیر غرفه محصولات آذروند توانسته است با تغییر نامحسوس در قیمت‌ها، دل مشتری را گرم می‌کند. به عقیده خانم محسنی، مشتری نباید با تغییر ناگهانی در قیمت‌ها مواجه شود، او توانسته است با کم کردن وزن محصولاتش، مشتری را با قیمت نجومی مواجه نکند. به جای فروش یک کیلو آلبالو خشک، آن را در بسته‌های 400 گرمی در غرفه‌اش بارگذاری کند. به این شکل هر مشتری با هر قدرت خریدی دست خالی از غرفه‌ی او بیرون نمی‌رود.

خانم ابراهیم محسنی در صحبت‌هایشان به جذب مشتری از سایر پیام‌رسان‌ها هم اشاره می‌کنند و از تمام بسترهای آنلاین کمک گرفته‌اند تا غرفه محصولات آذروند را بیشتر سر زبان‌ها بیندازند.

رکورد سرعت در ارسال را بزن

آقای حمیدرضا واحد غرفه دار زنجانی باسلام که در غرفه خانگی و طبیعی، هم چاقوی اصیل زنجان می‌فروشد و هم انواع طعم‌های کامبوجا، به سرعت در ارسال اشاره می‌کند. به عقیده آقای واحد در باسلام هر چه بتوانی زمان ارسال را کوتاه‌تر کنی، مشتری را بیشتر جذب خودت می‌کنی. تا جایی که آقای واحد، در یکی از سفارش‌هایی که برای غرفه‌اش ثبت شده، رکورد کوتاه‌ترین زمان ارسال را زده است و از زمان ثبت سفارش تا تحویل به اداره پست فقط 6 دقیقه طول کشیده است.

حمیدرضا واحد که همه فن حریف هستند و از مهندسی عمران تا نصب آسانسور و دفتر بیمه را تجربه کرده‌اند، کیفیت را فدای قیمت نمی‌کنند. ایشان در تلاش هستند که از کیفیت محصول‌شان برای کم کردن قیمت کم نکنند و چاقوی اصل و کامبوجای حسابی به مشتری تحویل دهند، البته با همان سرعت.

8 راز فروش مواد غذایی از زبان  8  فروشنده حرفه‌ای بازار آنلاین

روی تمام محصولاتت فیلم بگذار

دکتر گلاب را باید بشناسید در باسلام! آقای سلمان و دوستانش در غرفه دکتر گلاب، سه جوان جویای نام باسلامی هستند که با تلاش و پشتکار خودشان توانسته‌اند 4600 هزار گلاب و عرقیجات دیگر در باسلام به فروش برسانند. شعار این مرد جوان کاشانی در غرفه‌اش این است که: "هدفم از ایجاد این غرفه حذف واسطه و ارتباط مستقیم شما با تولید کننده(من) هست. تمامی محصولاتم صددرصد گیاهی و به روش کاملا سنتی داخل کارگاه خودم تولید میشن."

غرفه دکتر گلاب که محصولات گلاب‌گیری پدرش را به صورت آنلاین به فروش گذاشته است، استفاده از عکس خوب و فیلم گرفتن از تمام محصولات‌شان را یکی از دلایل موفقیت غرفه می‌داند. مشاوره رایگان به مشتری، کیفیت بالای محصول و قیمت منصفانه را سرلوحه کار خودش قرار داده است.

خوب بسته بندی کن

آقای قلم کاریان از بازرگانی ابوتراب، غرفه‌دار خوش ذوق اصفهانی، محصولات غرفه‌اش را در زیباترین حالت ممکن در مغازه‌اش حوالی میدان نقش جهان چیده است. لبخند و برخورد خوب آقای قلم کاریان ما را سر ذوق می‌آورد و طعم دلنشین کافه لاته زعفرانی‌اش هوش از سر ما برده است. از بوی عطر ترکیبی قهوه و زعفران هر چه بگویم کم گفته‌ام. پای صحبتش که می‌نشینیم قلق فروشش را در تنوع بالای محصول، عکس خوب و بسته بندی باکیفیت می‌بینیم. پیشنهاد می‌کنم از کافه لاته زعفرانی این غرفه به راحتی نگذرید.

8 راز فروش مواد غذایی از زبان  8  فروشنده حرفه‌ای بازار آنلاین

ارسالت رو رایگان کن

خشکبار متین در باسلام ساکن زواره است. همان غرفه‌ای که ادره پست زواره برای گرفتن سفارشات‌شان با هم دعوا دارند، از بس که سفارشاتشان زیاد است. آقای صانعی فروشنده خشکبار متین می‌گوید: " در یکی از طرح‌های آخر هفته 2 هزار فروش داشتند که تمام کارتن‌های پستی شهر تمام شد و اداره‌ پست و دفترهای پیشخوان سرِ ما دعوا دارند که به کدام یکی مراجعه کنیم." آقای صانعی یکی از دلایل موفقیت‌شان را ارسال رایگان بدون سقف می‌داند و عقیده دارند مشتری باید خرید آنلاین را به نحوی به خرید حضوری ترجیح دهد، یکی از انگیزه‌هایش ارسال رایگان می‌تواند باشد.

ارتباط با مشتری را ختم به خیر کن

آقای اکبری از سلامتکده ایرانیان هفتمین غرفه‌ای است که از راز فروشش به ما می‌گوید:" تمام روز آنلاین هستم و تمرکزم روی خرید و فروش و بارگذاری محصولات است. کیفیت خوب و بسته‌بندی مطمئن و ارسال زودتر از موعد را در دستور کار خودم قرار داده‌ام. در ارتباط با مشتری سعی می‌کنم ختم به خیر شود و راضی نگهش دارم. حتما بعد از خرید مشتری، وارد پروفایل مشتری می‌شوم و تجربه‌های خرید قبلی‌اش را نگاه می‌کنم تا سلیقه‌اش دستم بیاید. اگر بسته بندی برایش مهم بود برای بسته‌بندی وقت بیشتری می‌گذارم. اگر از اشانتیون خوشش می‌آمد حتما برایش از محصولات دیگرم هدیه می‌فرستادم."

این‌که آقای اکبری از مشهد این‌قدر با دقت و تمرکز روی غرفه‌اش وقت می‌گذارد برای ما بسیار جالب و شگفت انگیز بود. دقت روی سلیقه مشتری و احترام به مشتری را راز فروشش دانستم.

از محصولات جدید غرفه اشانتیون بگذار

خانم قنواتی مدیر غرفه فروشگاه کارون با 59 هزار فروش و 600 محصول، قلق‌های خاص خودش را دارد. به عنوان مثال وقتی می‌خواهد محصول جدیدی به غرفه‌اش اضافه کند حتما بسته‌های کوچکی از آن را به عنوان اشانتیون برای تعداد زیادی از مشتریان ثابتش می‌فرستد. با این کار محصول جدیدش را معرفی می‌کند و اجازه تست هم به مشتری داده است. یکی دیگر از کارهایی که معمولا در غرفه انجام می‌دهد، جابه‌جایی و تغییر چیدمان محصولاتش از کم فروش به پرفروش است. محصولاتی که کمتر در دید مشتری هستند را به بالای غرفه هدایت می‌کند تا بیشتر دیده شوند.

در کنار این کارها، تبلیغات گروهی در خود باسلام و پیامک به مشتری‌هایشان و پخش تراکت تبلیغ غرفه‌شان را نیز در این مدت جدی گرفته‌اند.

8 راز فروش مواد غذایی از زبان  8  فروشنده حرفه‌ای بازار آنلاین

اگر مقاله را خوب و با دقت خوانده باشید حتما متوجه شده‌اید که هر کدام از این کارها، تکنیک‌های ساده و قابل اجرایی است که شاید هیچ وقت آن‌ها را جدی نگرفته‌اید ولی عده‌ای از فروشندگان موفق با جدی گرفتن همین نکات ریز توانسته‌اند به موفقیت برسند. موفقیت اتفاقی نیست و حاصل تلاش ما و اهمیتی که به کارمان می‌دهیم، است.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج