۱۳۲۷۱۴۹
۳۸۰۸
۳۸۰۸
پ

درون اتاق‌های دو طبقه پنهان در هواپیما

خلبانان و مهمانداران هواپیما دارای محفظه مخصوص به خود در هواپیما‌های پهن پیکر هستند که در آن در پرواز‌های طولانی مدت استراحت می‌کنند.

فرارو: مناطق استراحت خدمه دور از کابین مسافر پنهان شده‌اند و تا حد زیادی عاری از عوامل حواس پرتی برای کسب اطمینان از حداکثر استراحت هستند. خلبانان دارای محل استراحت مجزا از مهمانداران هستند و مسافران اغلب متوجه نمی‌شوند که از آن استفاده می‌کنند.

به نقل از بیزینس اینسایدر؛ خلبانان و مهمانداران پرواز پس از ورود به هواپیما و انجام وظایف مربوط به ایمنی و خدمات و کسب اطمینان از این که هواپیما برای پرواز مناسب است تا سرو غذا برای مسافران در حال کار هستند. با این وجود، زمانی که پرواز از مدت زمان معینی تجاوز کند آنان نیاز به استراحت دارند. در هواپیمای انقلابی ۷۸۷ دریم لاینر بوئینگ قسمت استراحت خدمه محفظه‌هایی مخفی هستند که خلبانان و مهمانداران می‌توانند با استفاده از آن چند ساعتی چشمان خود را بین شیفت‌های کاری ببندند.

 

درون اتاق‌های دو طبقه پنهان در هواپیما

اتاق‌های دو طبقه مکان‌های استراحت خدمه در هواپیما‌های پهن پیکر مانند دریم لاینر مینیمالیستی هستند و صرفا برای کسب اطمینان از این موضوع تعبیه شده اند که خدمه هواپیما منطقه‌ای ارام برای استراحت جدا از منطقه مسافران داشته باشند. خلبانان و مهمانداران دارای اتاق استراحت جداگانه هستند. محل استراحت خلبانان در دریم لاینر دقیقاً در پشت کابین خلبان و صرفا چند قدم خارج از درب کابین قرار دارد.

 

درون اتاق‌های دو طبقه پنهان در هواپیما

در منطقه استراحت خلبنان هیچ گونه فناوری‌ای وجود ندارد و صرفا برای استراحت آنان در نظر گرفته شده است. دو طبقه شامل قسمت استراحت کامل با تشک و یک کیت بالش و پتو است. اگر دو خلبان در یک زمان از فضا استفاده کنند یک دیوار جداکننده کوچک دو طبقه را از هم جدا می‌کند. هیچ سیستم سرگرمی‌ای در تختخواب‌ها وجود ندارد و خلبانان به سادگی استراحت می‌کنند. با این وجود، یک پریز برق ۱۱۰ ولت AC وجود دارد که می‌توان از آن برای شارژ دستگاه‌ها استفاده کرد. در آن زمان، در کابین خلبان دو خلبان دیگر پرواز را زیر نظر دارند تا اطمینان کسب کنند که همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

 

درون اتاق‌های دو طبقه پنهان در هواپیما

یک مجموعه از خدمه معمولا وظیفه برخاستن و فرود را بر عهده دارند در حالی که گروه دیگر هواپیما را در طول پرواز تحت نظارت قرار می‌دهند. با این وجود، هر شرکت هواپیمایی قوانین خاص خود را دارد. هم چنین یک صندلی مستقل در قسمت استراحت خدمه برای استفاده خلبانان وجود دارد که تقریبا به اندازه یک صندلی بخش اکونومی است. آن صندلی با صفحه نمایش سرگرمی مخصوص به خود ارائه می‌شود که مشابه آن در بخش اکونومی است. با این وجود، خلبانانی که برای استراحت در آنجا به سر می‌برند باید به جای تماشای فیلم یا بازی صرفا بر روی استراحت شان تمرکز کنند.

 

مناطق استراحت عمدتا با خستگی مبارزه می‌کنند و استراحت نکردن مناسب می‌تواند بر توانایی خلبان برای پرواز تاثیر منفی بگذارد. خلبانان فضای زیادی برای مانور دادن در تختخواب ندارند، اما می‌توانند راحت دراز بکشند.

درون اتاق‌های دو طبقه پنهان در هواپیما

در بخش استراحت هواپیما یک تلفن به منظور برقراری ارتباط با سایر اعضای خدمه بدون نیاز به ترک منطقه استراحت و هم چنین تجهیزاتی برای آویزان کردن کت یا لباس نیز در نظر گرفته شدند. خلبانان هم چنین می‌توانند دمای داخل فضا را تنظیم کنند. هنگامی که زمان پرواز دوباره فرا می‌رسد فقط یک پیاده روی کوتاه برای رسیدن به کابین خلبان مورد نیاز است. اکثر مسافران هرگز متوجه نمی‌شوند که خلبان به دلیل موقعیت استراتژیک منطقه استراحت حتی کابین خلبان را ترک کرده است.

 

درون اتاق‌های دو طبقه پنهان در هواپیما

یک در قفل شده که با حروف بزرگ عبارت "فقط خدمه" را نشان می‌دهد این اطمینان را می‌دهد که مسافران سرگردان نمی‌توانند ناخودآگاه هنگام جستجوی دستشویی فضا را پیدا کنند. برخی از مهمانداران در قسمت استراحت صرفا چند متر بالاتر از جایی که مسافران در کابین اکونومی کلس می‌نشینند استراحت خواهند کرد. فضای استراحت مهمانداران نیز همانند فضای استراحت خلبانان فاقد هرگونه سرگرمی و وسیله‌ای برای حواس پرتی است. جای بسیار کمی برای ایستادن وجود دارد و تختخواب با توجه به زیبایی شناسی مینیمال و مدرن تقریبا به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد از یک فیلم علمی - تخیلی خارج شده است.

 

هدف نهایی بار دیگر این است که مهمانداران هواپیما در این فضا استراحت کنند و عاملی باعث پرت شدن حواس شان از استراحت نشود. در آنجا هیچ صفحه نمایش سرگرمی یا حتی پنجره‌ای وجود ندارد که به عنوان عاملی برای پرت شدن حواس عمل کند. یک تلفن در قسمت استراحت به مهمانداران اجازه می‌دهد تا با سایر اعضای خدمه در سراسر هواپیما ارتباط برقرار کنند.

درون اتاق‌های دو طبقه پنهان در هواپیما

هم چنین، هنگامی که زمان بازگشت به کابین فرا می‌رسد یک آینه کوچک به مهمانداران اجازه می‌دهد تا پیش از بازگشت به محل کار ظاهر خود را بررسی کنند. برخی از خطوط هوایی حتی نیازی به استفاده از مکان‌های استراحت خدمه که به طور استاندارد در هواپیما وجود دارد نیز ندارند. برای مثال، یک فروند هواپیما شرکت هواپیمایی گلف ایر تنها تا مقصد بانکوک در تایلند از مرکز خود در منامه در بحرین با حداکثر زمان پرواز برنامه ریزی شده حدود هفت ساعت و نیم پرواز می‌کند. با این وجود، صرفنظر از ابعاد و اندازه مناطق استراحت خدمه به مثابه مناطقی آرام و خصوصی به دور از حواس پرتی کابین مسافران عمل می‌کنند.

 

درون اتاق‌های دو طبقه پنهان در هواپیما

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج