تخلفات اجباری رانندگان تهرانی
رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان اضافه کرد: یکی از عللی که موجب میشود شهروندان دچار تخلفات اجباری در رانندگی شوند وجود علائم راهنمایی و رانندگی در مکانهای نامناسب است که خود موجب بروز تصادفات میشود و حتما باید اصلاح شود.
سرهنگ سیدتیمور حسینی مصادیق مهندسی ترافیک را شبکه معابر، بستر راه، روگذر و زیرگذرها و به طور کلی تمامی امکانات و نیازمندیها جهت انجام یک رانندگی صحیح اعلام کرد و افزود: در صورت اجرای اصولی آموزش ترافیک، حدود ۹۵ درصد و با اجرای مقررات ترافیکی توسط شهروندان بیش از ۹۸ درصد رانندگی درصد رانندگی مردم قانونمند میشود.
وی با بیان این مطلب که کشور در سطوح مهندسی ترافیک نمره قبولی را کسب کرده است اضافه کرد: علیرغم جایگاه مهم دو مولفه فوق در اجرای مقررات راهنمایی و رانندگی، نیازمند اصلاح فرآیندهایی میباشیم.
رییس پلیس راهور پایتخت نقش همه دستگاههای دولتی از جمله آموزش و پرورش، وزارت راه و شهرسازی و سایر ارگانهای دولتی را در امر فرهنگسازی ترافیک مهم دانست و استفاده از سرمایه بازرسان اجتماعی به ویژه دانشآموزان دو مقطع ابتدایی و راهنمایی را به دلیل داشتن روحیه بیآلایش، صادق و شفاف در زمینه ارتقای فرهنگ ترافیکی به عنوان یکی از عناصر خود نظارتی (self-monitoring) جامعه بسیار اثربخش عنوان کرد.
حسینی در ادامه گفت: تمام تلاش ما در اداره راهور باید این باشد که به گونهای فرهنگسازی صورت گیرد تا مردم به جای رعایت قوانین و مقررات رانندگی به اطاعت از آن همت گمارند.
وی افزود: هیچ عملی در دنیا و آخرت ارزشمندتر از این نیست که با تلاشهای بسیار، آمار کشتهها و زخمیهای ناشی از تصادفات در کشور کاهش یابد.
رییس پلیس راهور تهران بزرگ در پایان اضافه کرد: یکی از عللی که موجب میشود شهروندان دچار تخلفات اجباری در رانندگی شوند وجود علائم راهنمایی و رانندگی در مکانهای نامناسب است که خود موجب بروز تصادفات میشود و حتما باید اصلاح شود.
ارسال نظر