آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۳۲۵۴۵۱
۳۱۸۹
۳۱۸۹
پ

نامه تند و تیز به قالیباف درباره برخورد با زنان بی‌حجاب

اعضای مجمع مدیران زن ایران اسلامی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب متذکر شدند.

ایرنا نوشت: اعضای مجمع مدیران زن ایران اسلامی در نامه‌ای به رئیس مجلس شورای اسلامی نکاتی را درباره لایحه عفاف و حجاب متذکر شدند.

در متن روز سه‌شنبه مجمع مدیران زن ایران اسلامی خطاب به محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بازنگری لایحه عفاف و حجاب آمده است: همانگونه که مستحضرید حجاب به عنوان یک حکم اجتماعی اسلام که در ارتباط وثیق با کرامت و امنیت زنان، تحکیم خانواده و سلامت اخلاقی جامعه است، مدتی است به ابزاری سیاسی برای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی بدل شده است، بنحوی که بنظر می‌رسد این حکم روشن شرعی در عمل از دایره هنجارهای ارزشی و قانونی جامعه اسلامی خارج شده است.

این نامه افزود: براین اساس قطعا برخورد مناسب و قاطع با چنین شرایط نامطلوبی از سوی مجموعه حاکمیت امری ضروری و فوری بنظر می‌رسد.

مجمع مدیران زن ایران اسلامی عنوان کرد: آنچه در روزهای اخیر به عنوان لایحه"عفاف و حجاب" در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، می‌تواند در بازتعریف حجاب به عنوان یک هنجار ارزشی و قانونی و تحقق عملی آن نقش مهمی داشته باشد و البته این در صورتی میسر می‌شود که مجلس شورای اسلامی با توجه به نقطه نظرهای تکمیلی و اصلاحی صاحبنظران دلسوز و دغدغه‌مند، لایحه مزبور را تدوین و تصویب کند.

این نامه خاطرنشان کرد: اما اهم مواردی که انتظار می‌رود در موضوع لایحه عفاف و حجاب مورد توجه و بازنگری واقع شود، عبارتند از اینکه قانون بایستی روشن، صریح و جامع باشد تا بتواند حد و مرزهای رفتار اجتماعی مخاطبان را تعریف و تعیین نماید و نسبت به هنجارشکنی و نقض قانون جنبه بازدارندگی قوی داشته باشد که بنظر می‌رسد لایحه عفاف و حجاب فاقد این روشنی و. صراحت و قدرت بازدارندگی است.

مجمع مدیران زن ایران اسلامی تصریح کرد: هر قانونی برای پیاده شدن نیاز به سازوکاراجرایی دقیق و شفاف، ضمانت اجرایی مشخص و نظارت مستمر دارد و در متن لایحه از این منظر ضعف و نارسایی مشهود است. در واقع لایحه فاقد ضمانت اجرایی، نظارت بر اجرا و حمایت از ضابطین قانون است.

این نامه بیان کرد: لایحه مزبور مرز روشنی را میان قانون شکنی در حد یک امر فردی و مبارزه ساختارمند سیاسی با امر حجاب قائل نشده است، در حالی که این‌ها در عمل دو گونه کاملا متمایز از هنجارشکنی است و مستلزم برخوردهای سنجیده مناسب است.

مجمع مدیران زن ایران اسلامی یادآور شد: بنظر می‌رسد برای رفع نقایص لایحه استفاده از نقطه نظرات کارشناسی در حوزه‌های حقوق، جامعه شناسی، روان شناسی و... بتواند به تدوین قانونی همه جانبه نگر، واقع گرا و بازدارنده منجر شود. در این صورت انتظار می‌رود مجلس شورای اسلامی با توجه و بهره مندی از نظرات تخصصی مزبور در جهت اصلاح و تکمیل لایحه اقدام اساسی نماید.

این نامه افزود: بر این اساس مجمع مدیران زن ایران اسلامی ضمن حمایت قاطع از تصویب قانون جامع عفاف و حجاب، بر این باور است که در کنار تصویب و اعمال قانون قطعا بایستی با مجموعه تدابیر و اقدامات فرهنگی ایجابی، زمینه‌های پذیرش عقلی، عاطفی و اعتقادی حجاب را فراتر از قانون محض در مخاطبان ایجاد و تقویت کرد.

مجمع مدیران زن ایران اسلامی تصریح کرد: مشخصا مجمع اعلام می‌دارد که با توجه به ظرفیت‌های علمی، مدیریتی و اجرایی در این مجموعه مردم نهاد خود را موظف به تلاشی همه جانبه و برنامه ریزی شده برای تحقق ابعاد فرهنگی حجاب می‌بینیم و امید داریم که با وجود قانون شفاف و قاطع و کار فرهنگی تبیینی و تحلیلی قوی، بتوان بر مشکلات حوزه عفاف و حجاب در مقطع کنونی در جامعه ایران اسلامی غلبه کرد تا از این رهگذر راه رشد و تعالی برای زنان ایرانی هموار گردد و در مسیر تحکیم خانواده و بهسازی اخلاقی و معنوی جامعه مان گام‌هایی اساسی برداشته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج