دکمه مرگ؛ دکمهای که در تاریخ دفن شد!
در اتومبیلهای مدرن وقتی بخواهید نور بالا بزنید، از یک دسته که در کنار فرمان قرار دارد استفاده میکنید، اما با مروری بر تاریخ و بررسی اتومبیلهای قدیمی، متوجه میشویم که در اتومبیلهای قدیمی، رانندهها برای نوربالا دادن، از شیوه دیگری بهره میبردند و در واقع از پایشان استفاده میکردند.
خبرآنلاین: در اتومبیلهای مدرن وقتی بخواهید نور بالا بزنید، از یک دسته که در کنار فرمان قرار دارد استفاده میکنید، اما با مروری بر تاریخ و بررسی اتومبیلهای قدیمی، متوجه میشویم که در اتومبیلهای قدیمی، رانندهها برای نوربالا دادن، از شیوه دیگری بهره میبردند و در واقع از پایشان استفاده میکردند.
نکته جالب توجه اینجاست که صنعت خودروسازی تا سال ۱۹۲۷، هیچ استانداردسازی خاصی در زمینه تکنولوژی کنترل نداشت. اما در آن سال، کمپانی فورد، مدل A را به بازار عرضه کرد که به دلیل شکل و ساختار کف آن تحول بزرگی ایجاد کرد.
این ساختار، شامل ابزار دنده مانندی بود که در کف ماشین و در کنار پدالهای کلاچ، ترمز و گاز نصب میشد.
اولین تکنولوژی نوربالا در خودرو به چه ترتیب بود؟
بعد از شروع به استفاده از نور بالا در خودروها در سال ۱۹۲۴، خودروسازان آمریکایی، یک دکمه را در کف ماشینها تعبیه میکردند که در کنار سایر پدالها قرار میگرفت و نور بالای خودرو را کنترل میکرد. نصب این دکمه برای تولید کنندگان خودرو بسیار ساده و ارزان قیمت بود و در بیشتر خودروها در آن دوره، بدون نیاز به تغییر خاصی این دکمه نور بالا در کف ماشین نصب میشد.
ارسال نظر