۱۳۲۳۱۱۹
۲۶۵۸
۲۶۵۸
پ

ادبیات حکمی که برای «بی‌حجابی» صادر شد، جایگاه حقوقی ندارد

پوربابایی حقوقدان درباره حکم ۲۷۰ ساعت ارائه خدمات عمومی رایگان برای جرم عدم رعایت حجاب گفت: به‌نظر می‌رسد این حکم بیشتر از آنچه که مجازات باشد انتقامی است که سبب تحقیر و توهین مرتکب را فراهم می‌کند.

دیده‌بان ایران: پوربابایی حقوقدان درباره حکم ۲۷۰ ساعت ارائه خدمات عمومی رایگان برای جرم عدم رعایت حجاب گفت: به‌نظر می‌رسد این حکم بیشتر از آنچه که مجازات باشد انتقامی است که سبب تحقیر و توهین مرتکب را فراهم می‌کند.

روز گذشته تصویر رای قطعی یکی از شعب دادگاه کیفری دو در فضای مجازی بازنشر شد که بر اساس آن، یک زن متهم به عدم رعایت حجاب شرعی به ۲ ماه حبس محکوم شده و سپس به عنوان مجازات جایگزین حبس، ۲۷۰ ساعت ارائه خدمات عمومی رایگان (نظافتچی اماکن) برای او تعیین شد.

هوشنگ پوربابایی، وکیل دادگستری درباره این حکم به دیده‌بان ایران گفت: این حکم از نظر قانونی درست است ولی مبانی اخلاقی که منشا و منبع علم حقوق است در حکم مفقود است.

پوربابایی همچنین گفت: به‌نظر می‌رسد این حکم بیشتر از آنچه که مجازات باشد انتقامی است که سبب تحقیر و توهین مرتکب را فراهم می‌کند.

این حقوقدان ضمن تأکید به این که فلسفه مجازات بازدارندگی است، گفت: چنین احکامی نه تنها بازدارندگی ایجاد نمیکند بلکه لج مرتکب(مردم) را در خواهد آورد. عملا هم روزی چهار ساعت کار کردن مرتکب قریب به هفتاد روز وی را در بر خواهد گرفت و احتمالا از سایر اشتغالات روزمره محروم خواهد شد.

ادبیات این حکم جایگاه حقوقی ندارد

در بخش‌هایی از این حکم نوشته شده است: «رعایت حجاب حفظ جامعه از بی‌بندباری جنسی بوده و عدم رعایت آن کشاندن جامعه به مرزهای هرزگی جنسی محسوب می‌گردد. رعایت حجاب حفظ خانواده ایرانی از هرزگی و تعدی نفس‌های آلوده بوده و عدم رعایت آن کمک به واپاشی خانواده ایرانی محسوب می‌گردد.»

پوربابایی درباره ادبیات استفاده شده در این حکم گفت: بالاخره این حکم فارغ از اینکه مستند است دارای ادبیاتی است که خوشایند اهل فن نیست استفاده از عباراتی نظیر هرزگی جنسی در آرای قوه قضاییه محمل و جایگاه حقوقی ندارد.

وی همچنین افزود: اطلاق عبارت هرزگی جنسی به بی حجابی با تفسیر تفکیک حجاب از عفاف در تزاحم است قطعا در افراد بی حجاب انسانهای عفیفه ای وجود دارند که بسیار قابل احترام اند ای بسا عکس این قضیه هم صادق باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج