۱۳۱۰۵۹۷
۳۴۸۴
۳۴۸۴
پ

۶ محکوم به اعدامی که نجات یافتند

رییس دادگستری بروجرد گفت: ۶ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم و حمایت‌های خیرین از اعدام نجات یافتند.

رکنا: خیرعلی کرمی عالم روز پنجشنبه در همایش بزرگ خون صلح که در مسجد حضرت زهرا(س) شهرک اندیشه بروجرد و با حضور خیرین و ریش سفیدان برگزار شد، افزود: فرهنگ صلح و سازش در بین اقوام و طوایف ایرانی به ویژه لرستان نهادینه است.​

وی اظهار کرد: دستگاه قضایی با اقتدار به دنبال اجرای عدالت است و با ناهنجاری‌ها با قاطعیت برخورد می‌کند و در بحث ناامنی و برقراری امنیت با هیچ کس مماشات نخواهد کرد.

رییس دادگستری بروجرد بیان کرد: دستگاه قضایی به دنبال اجرای عدالت و رضایت‌مندی مردم است، در شهرستان خیرین اقدامات موثری برای برقراری ایجاد صلح و سازش کرده‌اند.

کرمی عالم با اشاره به اینکه فرهنگ مردم لرستان در گذشت بسیار غنی است، افزود: دستگاه قضایی به دنبال نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش است، ایثار و گذشت و فداکاری می خواهد تا انسان از حق خود بگذرد و صلح و سازش ایجاد کند.

وی ادامه داد: فلسفه شوراهای حل اختلاف ایجاد صلح و سازش است که در این راستا از ظرفیت خیرین و ریش سفیدان استفاده می‌شود.

رییس دادگستری بروجرد یادآور شد: فرهنگ پیشگیری از قتل نیز باید در بین جامعه گسترش داشته باشد و این موضوع نیازمند کار فرهنگی است.

گذشت و نجات جان یک انسان از نعمت های الهی است

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد گفت: گذشت و نجات جان انسان‌ها یک نعمت الهی است، جامعه اسلامی ایران در حال پیشرفت است برخی ناهنجاری‌های اجتماعی و مشکلات وجود دارد، به برکت وجود انقلاب و خون شهدا گره‌های کشور به دست دولت مردمی در حال بازشدن است.

مسلم مرادی افزود: دولت بیش از چهار هزار واحد تولیدی و کارخانه را احیاء کرد که باعث اشتغال و رفع بیکاری می‌شود.

وی اظهار کرد: همه ما در شرایط حساس دنیا باید هوشیار باشیم و با گوش دادن به رهنمودهای رهبری دشمنان را مایوس کنیم.

فرماندار بروجرد گفت: خون صلح یک سنت کهن در لرستان است و که با کمک خیرین و ریش سفیدان انجام می‌شود.

مرادی افزود: پیشگیری و آگاه سازی مردم از ناهنجاری‌ها بر عهده مسوولان مربوطه است، همه نخبگان و دانشگاهیان با تحقیق و مطالعه در کاهش ناهنجاریها ی جامعه کمک کنند.

وی اظهار کرد: معضلات اجتماعی به دست مردم حل و فصل می شود، جوانان و نوجوانان نیاز به آگاهی و امید دارند وظیفه مسوولان و بزرگان است که به جوانان و نوجوانان آگاهی بدهیم.

صلح و سازش از آموزه‌های دینی اسلام است

امام جمعه اشترینان نیز در این مراسم گفت: یکی از دستورات دینی که در قرآن و روایات مورد تاکید بسیار است مسئله صلح و سازش است.

حجت الاسلام میثم بیرانوند افزود: خداوند می‌فرماید بین مسلمانان و برادران دینی ایجاد صلح و سازش کنید، تقوای الهی فقط برای مردم نیست و مسوولان نیز باید در گفتار و رفتار مراعات کنند.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب ادامه داد: راهبرد دشمن ایجاد اختلاف بین مسوولان و مردم است که باید با همدلی و هم‌فکری کارها را پیش ببریم.

امام جمعه اشترینان گفت: صلح و سازش بین مردم از ارزش و اعتبار والایی نزد خداوند برخوردار است و ریش سفیدان و خیران برای ایجاد صلح و سازش کمک کنند.

در همایش بزرگ خون صلح که به همت جمعی از خیرین و ریش سفیدان شهرستان بروجرد برگزار شد ۶ نفر از محکومان به اعدام با رضایت اولیای دم از دار مجازات نجات یافتند.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج