۱۳۰۰۹۷۸
۲۵۷۹۳
۲۵۷۹۳
پ

محتوای حمایت شده

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

تیپ پلاستی یا جراحی نوک بینی با تمرکز روی غضروف نوک بینی انجام می شود. این عمل با کاهش ارتفاع بینی از افتادگی و عریض شدن پهنای بینی جلوگیری می کند.

امروزه برای زیبایی چهره از روش‌های مختلفی استفاده می‌شود. بینی یکی از مهم‌ترین اجزای چهره است که بر زیبایی چهره شما تاثیر بسیار زیادی دارد. تیپ پلاستی نیز به عنوان یکی از زیر مجموعه های جراحی رینوپلاستی در نظر گرفته شده که تمرکز روی نوک بینی است. در ادامه این مطلب به بررسی این جراحی و چگونگی انجام آن می‌پردازیم.

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چیست؟

در بیان تعریف تیپ پلاستی بینی باید گفت تیپ پلاستی بینی با هدف رفع افتادگی نوک‌ بینی ی و یا پهنی نوک بینی انجام می‌شود. همچنین باید بدانید این جراحی برای مانع شدن از افزایش بی رویه ارتفاع نوک بینی از صورت بسیار موثر است. این امکان در جراحی تپ پلاستی فراهم است تا با جراحی سوراخ های بینی را به سایز طبیعی خود، کوچکتر یا قرینه تبدیل کند.لازم به ذکر است که در جراحی تیپ پلاستی تغییری در فرم کلی بینی ایجاد نمی‌شود و تنها نوک بینی اصلاح می‌شود. نکته قابل توجه در جراحی تیپ پلاستی این است که این جراحی به راحتی تمام و بدون هرگونه بیهوشی و سختی و یا بی حسی برای متقاضی انجام می‌دهند.

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

برای مشاوره با دکتر علی میقانی همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۰۶۳۸۹

۰۹۳۰۷۳۶۲۸۳۶

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

برای دیدن نمونه‌های بیشتر وارد اینستاگرام شوید.

dr_alimeighani@

مزایا و کاربردهای عمل تیپ پلاستی بینی

به طور کلی از مزایای عمل تیپ پلاستی میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بهبود مشکلات تنفسی بینی

بینی یکی از اندام‌های حیاتی است که وظیفع تنفس را بر عهده دارد. در صورت وجود انحراف و مشکل در فرم بینی، فرایند تنفس دچار مشکل می‌شود.  بنا براین می‌توان گفت یکی از مهم‌ترین  مزایای عمل تیپ پلاستی، بهبود مشکلات تنفسی بینی است.

  • کاهش مشکلات مربوط به سینوس ها

سینوس‌ها نواحی حساسی هستند که در صورت آسیب رسیدن به آن‌ها افراد دچار مشکلات مخلفی می‌شوند. با انجام جراحی تیپ پلاستی بینی از  مشکلات مربوط به سینوس ها جلوگیری کرد.

  • روند بهبودی سریع

یکی دیگر از مزایای مهم تیپ پلاستی بینی، بهبودی سریع آن است. این جراحی به نسبت جراحی بینی فرایند بهبودی و دوره نقاهت کمتری دارد.

  • هماهنگ شدن ساختار نوک بینی با سایر قسمت‌های آن

معمولا در بسیاری از موارد بیماران از عدم هماهنگی ساختار نوک بینی با سایر قسمت‌های آن ناراضی هستند. جراحی تیپ پلاستی بینی یکی از بهترین روش‌ها برای از بین بردن این ناهماهنگی است.

  • تأثیر مثبت بر زیبایی کل صورت

نکنه بسیار مهم که انگیزه بسیاری از بیماران برای این جراحی را شامل می‌شود، تأثیر مثبت بر زیبایی کل صورت است. اگر به دنبال یک ظاهر طبیعی در عین حال زیبا هستنید، تیپ پلاستی بینی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

چه کسانی کاندید مناسبی برای جراحی تیپ پلاستی هستند؟

اگر شما نیز قصد انجام جراحی تیپ پلاستی بینی را دارید، بهتر است ابتدا با کاندیدهای مناسب این جراحی آشنا شوید و بعد از بررسی شرایط خود، برای انجام این جراحی اقدام نمایید. به طور کلی می‌توان گفت افرادی که دارای ویژگی‌های زیر هستند، می‌توانند گزینه مناسبی برای انجام جراحی  نوک بینی (تیپ پلاستی) باشند:

  • افراد دارای نوک بینی نامتقارن و منحرف
  • افراد دارای نوک بینی پهن (گوشتی)
  • افراد متقاضی سربالا یا سر پایین شدن نوک بینی
  • افراد دارای نوک بینی خوکی
  • افراد دارای قوز بینی کم یا متوسط
  • افراد دارای نوک بینی افتاده یا چرخیده
  • افراد دارای نوک بینی بسیار کوتاه و تیز

    تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

عمل تیپ پلاستی چگونه انجام می شود؟

 در ابتدا باید بدانید جراحی تیپ پلاستی نهایتا 45 دقیقه طول می‌کشد و عمل زمان بری نیست. در ادامه مراحل انجام این جراحی را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

شرکت در جلسات مشاوره

در ابتدا برای انجام جراحی تیپ پلاستی باید در جلسات مشاوره شرکت کنید. در این جلسات سوالات احتمالی خود را برای پزشک متخصص مطرح می‌کنید و به برداشت شفافی از این جراحی می‌رسید.

اعمال بی‌حسی

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، جراحی تیپ پلاستی بدون نیاز به بیهوشی انجام می‌شود.در مرحله‌ی اول برای انجام جراحی تیپ پلاستی بپزشک با استفاده از داروی بی‌حس ناحیه‌ی مورد نظر را بی حس می‌کند تا در زمان جراحی بیمار احساس درد نکنید.

برش و دسترسی به ساختار داخلی بینی

جراحی تیپ پلاستی با روش بسته انجام می‌شود به همین دلیل بعد از بی‌حسی کامل، برشی در نوک بینی ایجاد می‌شود تا پزشک به ساختار داخلی بینی دسترسی پیدا کند.

ایجاد تغییرات

بعد از ایجاد برش، تغییرات مربوط به ناحیه مورد نظر انجام می‌شود. این تغییرات شامل اصلاح فرم غضروف‌هاست که برای ایجاد تغییرات در فرم نوک بینی انجام می‌شود.

بخیه زدن برش‌ها 

در نهایت بعد از اعمال تغییرات، برش‌های ایجاد شده با بخیه به هم وصل می‌شوند و جراحی به پایان می‌رسد.

اقدامات لازم قبل از تیپ پلاستی بینی

بهتر است برای تجربه یکی جراحی خوب، برخی از اقداﻣﺍت لازم قبل از تیپ پلاستی بینی را انجام دهید:

  • داشتن جلسه مشاوره کامل با پزشک جراح

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید، داشتن جلسه مشاوره با پزشک جراحی است. شما در انجام این جلسات مشاوره می‌توانید سوالات احتمالی خود را مطرح کرده و به درک بهتری نسبت به جراحی خود برسید.

  • بررسی و معاینه کامل بینی توسط پزشک

بررسی و معاینه پزشک را فراموش نکنید. بهتر است قبل از انجام هر اقدامی، شرایط خود را به پزشک توضیح دهید.

  • انجام آزماﻳﺷﺍت و عکس برداری های لازم

یکی دیگر از نکاتی که باید قبل از جراحی به آن توجه داشته باشید، انجام آزماﻳﺷﺍت و عکس برداری های لازم است. با انجام این آزمایشات می‌توانید شرایط کلی بدن خود را بسنجید.

  • قطع مصرف داروهای رقیق کننده خون

بهتر است تا یکی هفته قبل از جراحی استفاده از  داروهای رقیق کننده خون را فراموش کنید.

آیا نتایج تیپ پلاستی دائمی است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که درباره جراحی تیپ پلاستی مطرح است ماندگاری نتایج این جراحی است.تیپ پلاستی نیز مانند سایر جراحی‌های زیبایی بینی یک روش دائمی است و در صورت انجام این جراحی توسط یک پزشک حاذق و متبحر، بینی تا پایان عمر فرم و شکل مورد نظر را حفظ می‌کند.

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

عمل تیپ پلاستی با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

باید بدانید جراحی تیپ پلاستی یک جراحی کاملا ساده نیست و با استفاده از روش‌های مختلفی انجام می‌شود. برخی از این روش‌ها عبارت از موارد زیر هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

فرم دادن به نوک بینی با غضروف

یکی از روش‌های مورد استفاده برای انجام جراحی تیپ پلاستی، فرم دادن به نوک بینی با غضروف است. در این روش پزشک متخصص با استفاده از پیوند غضروغ‌های جدید به نوک بینی، فرم آن را تغییر می‌دهند. برای انجام این روش بیمار باید دارای غضروف مورد نظر باشد.

کوچک کردن سوراخ بینی (آلارپلاستی)

در ابتدا باید بدانید آلار بینی همان سوراخ بینی است. در این روش از تیپ پلاستی که با نام آلارپلاستی نیز شناخته می‌شود ، غضروف درگیر نمی شود و در عوض، فقط روی پوست و عضلات بینی بیمار تمرکز می کند.

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

بستن پوست میانی بینی

یکی دیگر از روش‌های انجام تیپ پلاستی، بستن پوست میانی بینی برای کاهش پهنای نوک بینی است. در این روش با پیوند پوست میانی بین دو سوراخ به یکدیگر، پهنای سوراخ‌های بینی کاهش خواهد یافت.

دوره نقاهت تیپ پلاستی چقدر است؟ 

جراحی تیپ پلاستی در مقایسه‌ با سایر جراحی‌های بینی دوره نقاهت کنمتری دارد. از آنجایی که بانداژ و بخیه در این روش کمتر است، دوره بهبودی نیز با سرعت بیشتری طی خواهد شد. بر اساس بررسی های انجام گرفته، بیمار از 7تا 10 روز بعد از جراحی  می‌تواند فعالیت روزمره خود را دوباره آغاز کند.

مراقبت های لازم بعد از تیپ پلاستی

بعد از انجام جراحی تیپ پلاستی بهتر است مراقبت‌های زیر را انجام دهید:

  •  کبودی و ورم معمولا بعد از ۱ تا ۲ هفته کاملا طبیعی است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
  • سعی کنید که سرفه و یا عطسه شدید نکنید فین کردن ممنوع است زیرا باعث خونریزی می شود.
  • ورزش سنگین انجام ندهید.
  • از مصرف سیگار مشروب خودداری کنید.
  • محل بخیه ها و زخم را دستکاری نکنید.

سن مناسب برای انجام جراحی تیپ پلاستی چه زمانی است؟

به طور کلی باید بدانید تغییرات مربوط به بینی در دوران بلوغ نمایان می‌شوند. بر اساس گفته‌ی متخصصان بهترین زمان انجام جراحی تیپ پلاستی زمانی است که دوره‌ی بلوغ به پایان رسیده باشد و تغییرات فرم بینی به پایان رسیده باشند. در یک پاسخ کلی باید گفت سن مناسب برای انجام جراحی تیپ پلاستی بینی بعد از 18 سالگی است. 

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

تفاوت جراحی تیپ پلاستی با رینو پلاستی چیست؟

تفاوت جراحی تیپ پلاستی با رینو پلاستییکی از دغدغه‌های متضایان جراحی بینی است. در‌واقع  تیپ پلاستی جزئی از عمل رینوپلاستی (جراحی زیبایی بینی) و یکی از مراحل آن به حساب میاید ولی در مواردی که مشکل بینی فقط در ناحیه نوک آن باشد و نیازی به جراحی کل بینی نباشد، عمل تیپ پلاستی به تنهایی انجام می‌شود. در ادامه این دو روش را باهم مقایسه می‌کنیم:

ویژگی تیپ پلاستی رینوپلاستی
بیهوشی نیاز نیست نیاز است
میزان تغییرات تغییرات جزئی تغییرات زیاد
تغییر ساختار تغییر ساختار غضروف تغیر ساختار استخوان

عمل بینی تیپ پلاستی برای چه کسانی مناسب نیست؟

با وجود تمامی مزایای مهم این جراحی، باید بدانید تمامی افراد گزینه مناسبی برای انجام این جراحی نیستند. به طور کلی افراد زیر بهتر است از انجام این جراحی صرف نظر کنند:

  • کسانی که قبلا جراحی بینی کردند زیرا ببه علت چسبندگی بالای غضروف ها امکان خطر ساز بودن جراحی بسیار بالاست بهتر است با بیهوشی و در اتاق عمل انجام شود.
  • کسانی که قسمت بالای استخوان بینیشان خیلی بزرگتر از پره های بینی شان است و یا قوز بزرگ و پهنی دارند
  • کسانی که پوست نوک بینی ضخیمی دارند نوک بینی شان در تیپ پلاستی زیاد جمع نمی شود.

جراحی نوک بینی چه عوارضی دارد؟

مانند هر عمل جراحی دیگری، جراحی نوک بینی دارای عوارضی است. قبل از جراحی پزشک باید با شما را در مورد این عوارض و خطرات صحبت کند. البته باید گفت که وقتی پزشک مختصصی را برای عمل جراحی خود انتخاب کنید، عوارض کمتری پس از جراحی دارید. همچنین پیروی از تمام دستورالعمل‌های بعد از جراحی نیز بسیار مهم است، زیرا هر گونه انحراف می‌تواند در روند بهبود و نتایج کلی اختلال ایجاد کند. عوارض این جراحی عبارتند از:

  • عوارض ناشی از بیهوشی
  • خون ریزی
  • عفونت
  • بی حسی و درد
  • دشواری در تنفس
  • تغییر رنگ در پوست
  • تورم
  • نارضایتی از نتایج
  • سوراخ شدن سپتوم
  • بهبودی نامناسب یا جای زخم قابل توجه
  • عوارضی که نیاز به عمل جراحی بینی ثانویه دارند

هزینه عمل تیپ پلاستی بینی چقدر است؟

باید بدانید هزینه  عمل تیپ پلاستی بینی تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند دستمزد پزشک، هزینه کلینیک، هزینه‌ها جانبی و داروها بعد از جراحی می‌باشد به همین دلیل بهتر است قبل از تخمین هزینه عمل تیپ پلاستی بینی تمامی این موارد را مورد بررسی قرار دهید.با این وجود هزینه انجام این جراحی را می‌توان بین ۱۵الی۳۰ میلیون تومان تخمین زد.

سوالات متداول

برای آشنایی بیشتر با جراحی تیپ پلاستی بهتر است برخی از سوالات متداول درباره این زمینه را مورد بررسی قرار دهیم:

نتیجه نهایی تیپ پلاستی بینی چه زمانی مشخص می شود؟

حتما برای شما نیز سوال است که نتیجه نهایی تیپ پلاستی بینی چه زمانی مشخص می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت به طور کلی اکثر ورم‌ها در طی ۴-۶ هفته از بین می روند و نتایج نشان داده می شوند اما نتایج نهایی یک سال بعد به طور کامل مشخص خواهد شد

آیا انحراف بینی با تیپ پلاستی برطرف خواهد شد؟

خیر باید رینوپلاستی انجام دهید.

آیا شکستگی بینی با تیپ پلاستی درست خواهد شد؟

تیپ پلاستی نمی تواند شکستگی را بر طرف کند.

دوران نقاهت جراحی تیپ پلاستی چقدر طول می کشد؟

بر اساس تحقیقات انجام شده و طبق نظر اغلب پزشکان، به طور متوسط دو هفته زمان نیاز است که کبودی و یا ورم بینی بعد از تیپ پلاستی به طور کامل از بین برود.

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

دکتر علی میقانی

  • جراح پلاستیک بینی و صورت
  • بورد تخصصی گوش حلق بینی و جراح سروگردن

برای مشاوره و نوبت دهی کلیک کنید.

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

همین حالا تماس بگیرید.

۰۲۱-۸۸۶۰۶۳۸۹

۰۹۳۰۷۳۶۲۸۳۶

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

برای دیدن نمونه‌های بیشتر وارد اینستاگرام شوید.

dr_alimeighani@

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

برای مشاوره در واتساپ کلیک کنید.

۰۹۳۰۷۳۶۲۸۳۶

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

meighani.com

تیپ پلاستی (جراحی نوک بینی) چگونه انجام می‌شود؟

تهران، میدان ونک، خیابان ملاصدرا، بین شیخ بهایی و چمران، روبروی بیمارستان بقیه الله، شماره ۲۰۳، واحد ۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

محتوای حمایت شده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج