۱۲۹۶۳۷۱
۱ نظر
۲۷۷۷
۱ نظر
۲۷۷۷
پ

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

چین بر خلاف تصور عموم، اتومبیل‌هایی پر زرق و برق با قیمت نجومی هم تولید کرده است. در ادامه به گران ترین خودروهای چینی تاکنون می‌پردازیم

گجت نیوز: چین بر خلاف تصور عموم، اتومبیل‌هایی پر زرق و برق با قیمت نجومی هم تولید کرده است. در ادامه به گران ترین خودروهای چینی تاکنون می‌پردازیم

همیشه در بحث‌های حول محور خودرو از چینی‌ها به‌عنوان محصولاتی با کیفیت پایین و قیمت ارزان یاد می‌شود. البته چین با توجه به شرایط و در تلاش برای گسترش سریع صنعت خودرو خود، مسیر تولید انبوه و ارزان را در پیش گرفت. با تثبیت هرچه بیشتر صنعت خودرو آن هم خودروهایی باکیفیت‌تر، قدرتمندتر و بااصالت‌تر از این کشور به دنیا معرفی خواهد شد. در واقع، این روزها محصولاتی از خاک چین بیرون می‌آیند که کمتر شباهتی به چینی‌های سابق دارند؛ چه از لحاظ طراحی و قوای محرکه و چه از نظر قیمت. در ادامه به گران ترین خودروهای چینی جهان نگاهی مختصر خواهیم داشت.

گران ترین خودروهای ساخت چین در جهان؛ چینی های پر زرق و برق

۱. هونگچی S۹

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

  • قیمت پایه: ۱.۴۵ میلیون دلار

هونگچی S۹ هایپرکاری با قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار است؛ دقیقاً همان خودرویی که از چینی‌ها انتظار ندارید! نمونه اولیه این خودرو سوپر اسپرت در نمایشگاه خودرو فرانکفورت سال ۲۰۱۹ برای جشن ۷۰ سالگی تاسیس جمهوری خلق چین به‌نمایش گذاشته شد. پس از آن، در کمال ناباوری نسخه تولید انبوه این هایپرکار Hongqi از راه رسید. در واقع طراحی آن را «والتر د سیلوا»، مدیر سابق بخش طراحی فولکس واگن و طراح خودروهایی نظیر آئودی R۸ بر عهده داشت.

قوای محرکه هونگچی S۹ را پیشرانه‌ای هیبریدی متشکل از یک موتور V۸ و ۳ موتور الکتریکی تامین می‌کند که مجموع خروجی آن به ۱۴۰۰ اسب بخار می‌رسد. این خودرو گران قیمت چینی با این پیشرانه می‌تواند طی ۱.۹ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد و سقف سرعت ۴۰۰ کیلومتر بر ساعتی دارد. هونگچی اس ۹ خودرویی فوق‌العاده قدرتمند و کمیاب (با فقط ۹۹ دستگاه تولید شده) است و دستیابی به چنین هایپرکاری باید هم هزینه گزافی داشته باشد. اس ۹ با قیمت ۱.۴۵ میلیون دلاری، در صدر لیست گران ترین خودروهای چینی قرار می‌گیرد که تاکنون به‌عرضه رسیده‌اند.

۲. هونگچی L۵

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

  • قیمت پایه: ۷۲۰ هزار دلار

هونگچی L۵ محصولی جدید متعلق به سال ۲۰۱۴ است، اما با الهام از خودرو قدیمی CA۷۷۰ هونگچی به سبک و سیاق «رترو» طراحی شده است. به‌عبارتی دیگر، ترکیبی از المان‌های نو و قدیمی را در طراحی این سدان لوکس چینی می‌توان دید. ال ۵ خودرو رسمی دولت چین به‌حساب می‌آید و شی جین پینگ، رهبر این کشور از آن استفاده می‌کند. همچنین این سدان Hongqi طول ۵.۵۵۵ میلی‌متری دارد که اشاره‌ای به ۵ به‌عنوان یکی از اعداد خوش‌یمن در فرهنگ چین است.

هرچند کمپانی‌هایی مثل بنتلی و رولزرویس در اقصی نقاط دنیا به تولید پر زرق و برق‌ترین سدان‌ها مشهورند، در چین این هونگچی ال ۵ است که ارج و قرب بالایی دارد. برای چینی‌هایی که به فرهنگ و ملیت خود به‌شکلی سفت و سخت پایبندند، دستیابی به این سدان لوکس خودروساز چینی Hongqi دارای ارزشی بسیار بالاتر از نمونه‌های مشابه خارجی است. با این توضیحات، احتمالاً قرارگیری این سدان با قیمت پایه ۷۲۰ هزار دلاری در لیست گران ترین خودروهای چینی منطقی به‌نظر می‌رسد.

۳. هونگچی LS۷

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

  • قیمت پایه: ۱۹۶ هزار و ۲۰۰ دلار

LS۷ اواخر سال ۲۰۲۱ با عنوان بزرگ‌ترین شاسی بلند چینی و طراحی و فضای داخلی فوق‌العاده لوکس معرفی شد و در سال ۲۰۲۲ رسماً تولید این اس یو وی کلید خورد. هونگچی ال اس ۷ به‌عنوان یک شاسی بلند لوکس فول سایز، رقیبی برای امثال کادیلاک اسکالید و مرسدس بنز GLS است؛ ولی وجه تمایزی مهم دارد و آن رنگ و بوی چینی است. یک نمونه از المان‌های چینی این شاسی بلند ۴ صندلی، طراحی منحصربه‌فرد چراغ‌های جلو، سپر جلو و جلوپنجره است.

برند Hongqi، پیشرانه قدرتمند ۳۶۰ اسب بخاری، طراحی چشمگیر نمای بیرونی و کابینی فوق لوکس و به‌روز، برخی از دلایل برچسب قیمت تقریباً ۲۰۰ هزار دلاری LS۷ هستند. اگر کنجکاوید که دقیقاً چه پیشرانه‌ای وظیفه تامین نیرو محرکه این شاسی بلند غول‌پیکر ۳ تنی را بر عهده دارد، باید گفت در آن یک پیشرانه ۴ لیتری V۸ توربوشارژ به‌کار رفته است. این پیشرانه می‌تواند قدرت ۳۶۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۰ نیوتن‌متر را تولید کند.

۴. بی وای دی یانگ وانگ U۹

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

  • قیمت پایه: ۱۴۵ هزار دلار

بی وای دی یانگ وانگ U۹ سوپرکار چینی دیگری است که در لیست گران ترین خودروهای چینی جا می‌گیرد. این خودرو سوپر اسپرت که اخیراً به‌همراه هم‌خانواده شاسی بلند خود با نام U۸ به صحنه آمد، نه یک خودرو مفهومی یا کانسپت بلکه یک خودرو تولیدی است. یانگ وانگ هم در حقیقت یکی از برندهای زیرمجموعه جدید خودروساز چینی BYD برشمرده می‌شود.

در زمان معرفی YangWang U۹ جزئیات زیادی درباره پیشرانه آن در دسترس قرار نگرفت. با وجود این، شنیده‌ها حکایت از این دارند که این سوپرکار چینی از ۴ موتور الکتریکی بهره می‌برد و مشابه U۸ خروجی آن در محدوده ۱۱۰۰ اسب بخار خواهد بود. با چنین پیشرانه‌ای، شتاب‌گیری یو ۹ از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت فقط ۲ ثانیه زمان می‌برد.

۵. بایک BJ۹۰

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

  • قیمت پایه: ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ دلار

بایک بی جی ۹۰ از آن اتومبیل‌های چینی است که در همان نگاه اول شما را به یاد محصولات خارجی می‌اندازد. این شاسی بلند بایک به‌طور خاص جلوپنجره‌ای با شباهتی آشکار به جلوپنجره شاسی بلندهای جیپ دارد که نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. با این حال، جزو چینی‌های ارزان‌قیمتی نیست که حتی نام و نشانی ندارند. در واقع کاملاً برعکس، یکی از گران ترین خودروهای چینی است که تا به حال پا به بازار خودرو گذاشته است.

BJ۹۰ که بر پایه نسل دوم مرسدس بنز GLS توسعه پیدا کرده بود، در سال ۲۰۱۵ برای اولین بار رویت شد و در سال ۲۰۱۷ از آن رونمایی به‌عمل آمد. این شاسی بلند در اوایل راه خود، یک خودرو دولتی تولید محدود بود و نسخه تولید انبوه آن در سال ۲۰۱۹ با قیمت نزدیک به ۱۵۰ هزار دلار عرضه شد. البته این قیمت پایه BJ۹۰ است و نسخه V۸ توربوشارژش در محدوده قیمت ۱۸۵ هزار دلاری قرار می‌گیرد. در مجموع یک پیشرانه ۳ لیتری V۶ و یک پیشرانه ۵ لیتری V۸ توربوشارژ بنز برای این SUV چینی در نظر گرفته شده است. نسخه ارزان‌تری از بایک BJ۹۰ هم با نام Shanhe Edition و برچسب قیمت ۶۸,۷۰۰ دلاری در دسترس قرار دارد.

۶. بی وای دی یانگ وانگ U۸

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

  • قیمت پایه: ۱۱۶ هزار و ۳۰۰ دلار

همان‌طور که ذکر شد، BYD در کنار یانگ وانگ U۹ از شاسی بلند تمام الکتریکی U۸ پرده برداشت. طراحی جعبه‌ای یا اصطلاحاً باکسی بدنه این اس یو وی چینی یادآور ساخته‌های لندرور است، ولی در نمای جلو جلوه‌ای متفاوت به‌چشم می‌خورد. البته برای کسانی که همچنان نمی‌خواهند از پیشرانه‌های درون‌سوز بگذرند، نسخه‌ای پلاگین هیبرید از این خودرو شاسی بلند جدید هم ارائه خواهد شد.

این خودرو چینیِ دارای شاسی نردبانی که با منگشی M-Hero دانگ فنگ رقابت می‌کند، یک پیشرانه برقی با چینش ۴ موتوره دارد که می‌تواند ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند. شتاب‌گیری ۰ تا ۱۰۰ این خودرو هم ۳ ثانیه اعلام شده است که توجه هر کسی را به‌خود جلب می‌کند. در واقع، یو ۸ بی وای دی از آن محصولات چینی چشمگیر با انواع ویژگی‌های جالب توجه مثل پیشرانه تمام الکتریکی، طراحی آینده‌گرایانه و… است. قیمتی هم که باید بابت این اتومبیل جدید پرداخت کرد، چیزی حدود ۱۲۰ هزار دلار است تا جزو گران ترین خودروهای چینی ساخته‌شده تا به حال دسته‌بندی شود.

۷. دانگ فنگ منگشی M-Hero ۹۱۷

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

  • قیمت پایه: ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ دلار

خودروساز مطرح چینی دانگ فنگ به‌دنبال تولید خودروهای نظامی واریور برای سال‌ها اقدام به تاسیس برندی برای آفرودرهای غیرنظامی با نام منگشی (در انگلیسی Warrior و در فارسی به‌معنای جنگجو) کرد. اس یو وی درشت‌هیکل تهاجمی ام-هیرو ۹۱۷ مبتنی بر کانسپت M-Terrain به‌عنوان اولین خروجی این برند تازه شکل گرفته در آینده نزدیک عرضه می‌شود. این خودرو در دو نسخه تمام الکتریکی و هیبرید (به‌عنوان افزایش‌دهنده شعاع حرکتی یا Range Extender) هم پیش رو مشتریان قرار می‌گیرد.

طراحی خشن پر از خط و خطوط M-Hero ۹۱۷ را که کنار بگذاریم، باید به قوای محرکه این شاسی بلند بزرگ‌جثه چینی بپردازیم. نسخه تمام برقی برای تولید قدرت ۱۰۹۰ اسب بخار و گشتاور ۱۴۰۰ نیوتن‌متر از چهار موتور الکتریکی بهره می‌گیرد. این در حالی است که نسخه هیبریدی زیر پوست خود یک موتور بنزین‌سوز ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با خروجی ۱۹۷ اسب بخار و ۳ موتور الکتریکی با خروجی ۸۱۶ اسب بخار دارد. شعاع حرکتی ترکیبی این نسخه با این پیشرانه به ۸۰۰ کیلومتر می‌رسد.

۸. دانگ فنگ واریور M۵۰

تصاویری که ثابت می‌کند همه ماشین‌های چینی آشغال نیستند!

  • قیمت پایه: ۹۶ هزار و ۱۰۰ دلار

دانگ فنگ واریور M۵۰ در خیلی از رسانه‌ها به‌عنوان نسخه چینی هامر معرفی می‌شود که البته در ابهت و هیکل چندان شباهتی به این تراک آمریکایی ندارد. این پیکاپ چینی اولین خودرو نظامی است که یک نسخه غیرنظامی از آن برای مصرف روزمره شهری روانه بازار شده است. در حقیقت، ام ۵۰ نسخه غیرنظامی خودرو واریور در نظر گرفته می‌شود.

این اتومبیلِ تحت نام واریور زرق و برقی در نمای بیرونی ندارد و به‌نوعی همان روح نظامی خود را حفظ کرده است. سه نسخه پیکاپ، استیشن واگن و شاسی بدون اتاق بار هم از آن در دسترس قرار دارند. پیشرانه‌ای که این خودرو چینی قوای محرکه خود را از آن می‌گیرد، یک پیشرانه ۴ لیتری دیزل توربوشارژ است. این پیشرانه قابلیت تولید قدرت ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتن‌متر را دارد. هرچند شاید واریور ام ۵۰ در ظاهر خودرو گران قیمتی به‌نظر نرسد، اما با قیمت پایه ۹۶ هزار دلاری یکی از گران ترین خودروهای چینی در برهه کنونی به‌شمار می‌رود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • ناشناس

    هرچه اشغال برای ملت ایرانه از طرف چین

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج