آوینا_استیکی 2
adexo3
۱۲۸۵۰۶۴
۱۲ نظر
۲۵۹۸
۱۲ نظر
۲۵۹۸
پ

زنان در چه سنی اعتراض کنند که شما خوشتان بیاید؟

خبرگزاری ایسنا به سخنان توهین آمیز ابوالقاسم طالبی، سینماگرا اصولگرا روی آنتن زنده برنامه هفت واکنش نشان داد.

خبرگزاری ایسنا به سخنان توهین آمیز ابوالقاسم طالبی، سینماگرا اصولگرا روی آنتن زنده برنامه هفت واکنش نشان داد.

زنان در چه سنی اعتراض کنند که شما خوشتان بیاید؟

این خبرگزاری نوشت:

* «اصلا انگار بعضی از زنان سلبریتی، یائسگی را تقصیر جمهوری اسلامی می‌دانند؛ (خنده بلند مجری!) تا به ۵۰ می‌رسند، روسری بر می‌دارند و به جمهوری اسلامی فحش می‌دهند. این یک چیزی طبیعی است و برای همه هم هست. شما اگر در آمریکا هم بودید، همین اتفاق می‌افتاد. قبلا جوان بودی، رو بورس بودی، هرکس یک دوره‌ای دارد؛‌ حالا یک جوان دیگر می‌آید...» تکرار صدای خنده مشمئزکننده...

* این حرف‌ها در یک گعده دوستانه و مردانه رد و بدل نشده؛ بلکه خیلی جدی در آنتن رسمی صداوسیما از سوی یک کارگردان سینما مطرح شده است و مجری برنامه،‌ آقای بهروز افخمی نیز به تایید صحبت‌های میهمان برنامه‌اش با خنده‌های بلند از این اظهار نظر استقبال کرده است!

* احتمالا فیلم برنامه‌ تلویزیونی «هفت» که ساعت‌هاست در حال دست به دست شدن است، به چشم شما هم خورده است؛ این برنامه در یکی از قسمت‌های اخیر خود با حضور ابوالقاسم طالبی (کارگردان) روی آنتن شبکه نمایش رفت و این در حالی بود که بخشی از این برنامه گفتگومحور به موضوع حرکت‌های اعتراضی زنان بازیگر و مشهور اختصاص داشت و در این بخش صدای اعتراضی زنان به یائسگی آنها نسبت داده شد!

* فارغ از اینکه ابوالقاسم طالبی در جواب به چه اعتراض و تحرک زنانه‌ای چنین واکنشی نشان داده است، موضوع اینجاست که اغلب اعتراضات جدی زنان در برهه‌های مختلف به جای بررسی جدی و پیگری به مسائل فیزیولوژیک آنها نسبت داده شده و حتی دستمایه شوخی و خنده می‌شود.

* یک روز عادت ماهانه، یک روز افسردگی بعد از زایمان، یک روز عوارض یائسگی و ... همیشه دستمایه طنز بخشی از مردان می‌شود، صرفا برای اینکه اعتراضات زنانه را جدی نگیرند؛ سوال اینجاست که زنان دقیقا باید در چه سن و سالی مطالبه‌گر و یا معترض باشند که دستمایه طنز و شوخی جمعیت مردان آن هم در یک فضای به اصطلاح نخبگانی نباشیم؟

* اینکه آقای طالبی، در صحبت‌هایش مشخصا عنوان «یائسگی» را به عنوان ابزاری برای سرکوب و تحقیر یک زن در دست گیرد، در واقعا می‌خواهد این بخش از زندگی یک زن را مثابه رذیلتی در نظر بگیرد که زن چه بخواهد و چه نخواهد باید با این رذیلت کنار بیاید؛ اما موضوع اینجاست که زنان در واقع در حال ورود به بخش جدیدی از زندگی خود هستند که اتفاقا قرار است، وادی سکون و آرامش را تجربه کنند. آقای طالبی! هزینه عبور از یائسگی ورزش،‌ تغذیه مناسب و مصرف آنتی‌اکسیدان‌ است؛ اما شما هزینه این هتاکی را چگونه پرداخت خواهید کرد؟

* و مساله بعدی اینکه یکی از مفاخر سینمای ایران عبور از استفاده از ابزاری از زنان بوده و همین محدودیت توانست به اعتلای سینمای ایران کمک کند. اما سوال اینجاست اگر بازهم در سینمای ایران مساله جاذبه‌های زنانه همچنان به عنوان یکی از عامل‌های اصلی استفاده از هنرمندان زن است؛ این مساله مشکل زنان هنرمند است یا در سیاستگذاری و ریل گذاری این سینما مسیر خطایی در پیش گرفته‌ایم؟‌

* اگر زنی به دلیل از دست دادن جذابیت‌های بصری با کاهش پیشنهادهای سینمایی روربرو می‌شود مشکل از زنان نیست بلکه مشکل از همین نگاه جنسیت زده و ابزاری است که گاهی به شکل استفاده از سیمای زنان بروز می‌کند و گاهی در قالب یک توهین جنسیتی به چشم می‌آید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۵ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اقدس

      اولا مردا هم یائسه میشن هورموناشون افت میکنه شما یه مرد بیست ساله رو با یه مرد پنجاه ساله نمیتونی مقایسه کنی
      دویومن خب زنی که بشه پنجاه ساله هم میشه بهش نقش یه مادرو داد بازی کنه که بچه های نوجوون و جوون داره

    • رامین

      در هیچ سنی

    • ناشناس

      آقای ابوالقاسم طالبی خیلی خیلی نادان هستی نمی دانی با حرف های قشنگ ببین مردم دشمن به اندازی

    • ازادی

      ننگ ما صدا و سیمای ما

    • ناشناس

      بس بابا

    • دت

      نتیجه اوردن افراد مغز فندقی در صدا و سیما همینه اینا رو باید ممنوع کار کننن

    • ناشناس

      حرفش اشتباه نبوده
      لحنش بد بوده و لفظی که به کار برده

    • ناشناس

      چراصدای این رسانه هاکه الان درآومده اون زمانی که تعدادزیادی ازخانمای بازیگرمعروف‌ که مدعی هتک حرمت ودرخواست ارتباط نامشروع ازطرف اهالی سینمابودن درنیومد...که حالاباصحبتای واقعی یک فرددراومده...

    • ناشناس

      برای پول دلار روبل ویورو و خودشیرینی.

    • حاج اکبر

      باید زنان سینما این آقا را به دادگاه بکشانند بخاطر توهین به همه زنان اگرخارج از ایران دادگاهی بود این آقا محکوم می شود در ایران مدل افتخار راگردن این گردن گلف هم می اندارند

    • جناب طالبی عزیز خیلی دقیق و عالی گفته و گویا این دولبریتی ها هم خیلی دردشان امده است .

    • ناشناس

      چرا حرف حق رو دوست ندارید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج