۱۲۷۷۱۶
۳ نظر
۵۰۰۶
۳ نظر
۵۰۰۶
پ

کاهش قیمت خودروهای لوکس در بازار؟

در شرایطی که بازار خودروهای داخلی به دلیل حل و فصل نشدن مجادله قیمت بین شورای رقابت و مجلس هنوز هم در بلاتکلیفی به سر می‌برد، خبر می‌رسد که بازار وارداتی‌ها با توجه به رشد قابل‌توجه واردات این نوع خودروها به کشور به نوعی اشباع شده است.

روزنامه دنیای اقتصاد: در شرایطی که بازار خودروهای داخلی به دلیل حل و فصل نشدن مجادله قیمت بین شورای رقابت و مجلس هنوز هم در بلاتکلیفی به سر می‌برد، خبر می‌رسد که بازار وارداتی‌ها با توجه به رشد قابل‌توجه واردات این نوع خودروها به کشور به نوعی اشباع شده است.

اگر این روزها نگاهی به آگهی‌های فروش شرکت‌های واردکننده خودرو به کشور بیندازیم، متوجه خواهیم شد بسیاری از آنها به دلیل کاهش تقاضا و به عبارت بهتر، «ناهمخوانی عرضه و تقاضا»، روی به فروش قسطی و چکی محصولات خود آورده‌اند که این موضوع در مورد برخی از برندهای لوکس در کشور در نوع خود کم سابقه بوده است. در واقع واردکنندگان با توجه به اشباع بازار درصددند با قسطی کردن فروش خود، مشتریان بیشتری را جذب کرده و از این راه و بدون کاهش قیمت، خودروهای خود را به فروش برسانند.

به اعتقاد کارشناسان، رشد قابل‌توجه واردات خودروهای خارجی به کشور (به‌خصوص در سه ماه نخست امسال و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته)، یکی از دلایل اصلی این موضوع به شمار می‌رود، چه آنکه این رشد سبب شده «عرضه» بیش از «تقاضا» شود. کارشناسان بر این باورند که با توجه به آمار واردات و شرایط فعلی فروش واردکنندگان، می‌توان از بازار خودروهای خارجی به‌عنوان بازاری اشباع شده نام برد، اتفاقی که شاید در آینده به کاهش قیمت این خودروها نیز بینجامد.

بنابر آمارهای منتشره توسط گمرک کشور، در بهار امسال ۲۳هزار و ۲۴۲ دستگاه خودروی سواری وارد کشور شده است که در مقایسه با آمار هشت هزار و ۵۱۵ دستگاهی بهار سال گذشته، حکایت از رشد ۱۷۳ درصدی واردات دارد.

حالا باید منتظر ماند و دید با توجه به اشباع بازار خودروهای وارداتی، شرکت‌های واردکننده چه برنامه‌ای برای آینده در نظر می‌گیرند و آیا این «اشباع» می‌تواند کاهش نرخ رشد واردات خودرو به کشور را در پی داشته باشد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • پژمان

      کاملا درست است شرکت هیوندایی ماشین 2000 سی سی را 170 میلیون تومان فیمت گذاشته ویا ix35 را که تنها 25000 دلار میباشد 160میلیون تومان میفروشد 25000*3100=77500000 یعنی 90میلیون تومان از بازار جهانی تک فروشی گران تر مگر چقدر پول گمرکی ،مالیات بر ارزش افزوده و ... میپردازد تازه دلار را آزاد حساب کردم که در خود آن کلی سود دلال بازی وجود دارد . واقعا سر ما را کلاه میگذارند و کاری از دستمان بر نمی آید .

      پاسخ ها

      • مریم

        این شرکت هیوندایی با قسطی کردن خودرو مثلا ولستر حدود 35 میلیون میکشه روش من میخواستم یه اکسنت بردارم پشیمون شدم

    • بدون نام

      اشباع کدومه اخه؟
      قدرت خرید مردم اومده پایین
      مردم زورشون نمیرسه پراید قراضه رو بخرن اونوقت میان ماشین وارداتی.... میلیونی بخرن؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج