۱۲۷۳۴۵۳
۱۸۶۱
۱۸۶۱
پ

سران سه‌قوه در اینستاگرام چکار می‌کنند؟

دریافت تیک‌آبی رئیس‌جمهور از سوی اینستاگرام یکی از خبرهای داغ این روزهاست. برخی نمایندگان مجلس و مسئولان نظام در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارند؛ از توییتر همیشه فیلتر بگیر تا اینستاگرام که هم سابقه فیلتر شدن دارد و هم خیلی وقت‌ها به صورت آزاد از آن استفاده کرده‌اند.

آرمان ملی: دریافت تیک‌آبی رئیس‌جمهور از سوی اینستاگرام یکی از خبرهای داغ این روزهاست. برخی نمایندگان مجلس و مسئولان نظام در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارند؛ از توییتر همیشه فیلتر بگیر تا اینستاگرام که هم سابقه فیلتر شدن دارد و هم خیلی وقت‌ها به صورت آزاد از آن استفاده کرده‌اند.

البته به نظر می‌رسد حتی برخی مسئولین هم برای ورود به شبکه‌های اجتماعی با مشکل فیلترینگ روبه‌رو هستند. یکی از نمایندگان در خصوص وضعیت دسترسی به شبکه‌های اجتماعی می‌گوید: «نمایندگان در حال حاضر مانند خبرنگاران امکان ورود بدون فیلتر به شبکه‌های اجتماعی را دارند اما این امکان محدود به شبکه‌های اجتماعی است و البته همه نمایندگان از این امکان استفاده نکردند.»

اما به نظر می‌رسد وضعیت برای سران قوا اندکی متفاوت است و آنها در این ایام رویه دیگری در پیش گرفتند. هرچند که تقریبا همه این قانون نانوشته را می‌دانیم که در این سطح از مسئولیت دیگر خبری از فعالیت مستقیم در شبکه‌های اجتماعی نیست و این ادمین‌ها هستند که مسئولیت نگهداری و تولید محتوای مسئولین را بر عهده دارند. اما نحوه فعالیت سران سه قوه در 100 روز اخیر در فضای اینستاگرام چگونه بوده است؟

سید ابراهیم رئیسی و تیک آبی

تیک آبی به معنای اصالت داشتن یک صفحه در اینستاگرام است و دریافت آن روال خاص خودش را دارد. ممکن است برای یک فرد مشهور چندین صفحه در اینستاگرام ساخته شده باشد که شما در این میان نتوانید، صفحه واقعی را پیدا کنید؛ تیک‌آبی کمک می‌کند که شما به یک صفحه و واقعی بودن آن اعتماد کنید. دولتی‌ها هم همین مساله را اصلی‌ترین انگیزه برای گرفتن تیک‌آبی می‌دانند چون معتقد هستند این تیک‌آبی می‌تواند جلوی انتشار پست در صفحات جعلی را بگیرد و مخاطبین فریب دیگر صفحات فرعی را نمی‌خورند.

حالا خبر پر حاشیه این روزها این است که صفحه سید ابراهیم رئیسی با بیش از 2.8 میلیون نفر دنبال کننده بالاخره این تیک‌آبی رنگ را دریافت کرده است. صبح دیروز صفحه منتسب به پایگاه اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به انتقاداتی که در خصوص تیک‌آبی رئیس‌جمهور مطرح شده بود؛ گفت: «با توجه به صفحات متعدد منسوب به رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی خارجی و انتساب مطالب مخدوش، اقداماتی به منظور تشخیص اصالت برای کاربران از ماه‌ها قبل انجام شد که اخیراً یکی از شبکه‌ها به آن ترتیب اثر داد.»

تصویری هم که این صفحه از ایمیل به اینستاگرام منتشر کرده نشان می‌دهد ادمین این صفحه تیرماه درخواست تیک‌آبی را داده که این درخواست حالا در روزهایی اجابت شده که رئیسی تقریبا بعد از اختلال در اینستاگرام دیگر فعالیتی در این صفحه نداشته و فعلا آن را به حالت نیمه تعطیل درآورده تا ببینیم در روزهای آتی آیا مشکل اینستاگرام حل می‌شود یا این صفحات بلااستفاده باقی خواهند ماند.

محسنی‌اژه‌ای و صفحه ۲۰۰ هزارتایی

غلامحسین محسنی اژه‌ای هم‌اکنون رئیس قوه قضائیه و عضو تشخیص مصلحت نظام است. صفحه اینستاگرام اژه‌ای که در حال حاضر 243 هزار دنبال‌کننده دارد، تا امروز فراز و فرودهای زیادی داشته است. اژه‌ای مردادماه سال 1400 در فضای اینستاگرام اعلام حضور کرد اما حساب کاربری رئیس قوه قضائیه در اینستاگرام تقریبا یک روز پس از راه‌اندازی از دسترس خارج شد. او در اولین پست خود کلیپی درباره عدالت منتشر کرد و از مردم خواسته بود با او در ارتباط باشند.

اما عملکرد صفحه اینستاگرام اژه‌ای در 100 روز اخیر چگونه بوده است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که آخرین پست اینستاگرامی صفحه منسوب به غلامحسین محسنی اژه‌ای مربوط به 19 سپتامبر 2022 مصادف با 28 شهریور 1401 بوده است و می‌توان گفت که در ایامی که دسترسی مردم به اینستاگرام مختل شده، ادمین صفحه رئیس قوه قضائیه نیز فعالیتی در این صفحه نداشته است.

قالیباف و یک صفحه تعلیق شده

رئیس مجلس جزو آن دسته از افرادی است که توجه زیادی به شبکه‌های اجتماعی دارد. محمدباقر قالیباف تا همین چند وقت پیش در صفحه‌ای به آدرس mbghalibaf فعالیت گسترده داشت و به پست گذاشتن در اینستاگرام مشغول بود. او معمولا تصاویر دیدارهایش را منتشر می‌کرد و در یکی از آخرین پست‌های اینستاگرامی‌اش، بخشی از اظهارات خود در افتتاحیه نهمین دوره مجمع تشخیص مصلحت را منتشر کرده و همچنین در پستی دیگر، بخشی از نطق پیش از دستور خود در مجلس با تیتر «اعتراض اصلاح خواهانه به تغییر تصمیم‌ها منجر می‌شود» را منتشر کرده بود. صفحه قالیباف برخلاف دیگر روسای قوا از چندی قبل تیک‌آبی داشت و به اصطلاح مورد تایید اینستاگرام بود ولی با وجود این تایید باز هم از گزند اینستاگرام در امان نماند و این صفحه اوایل آبان‌ماه امسال توسط اینستاگرام تعلیق شد.

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج