شاسیبلند چری رونمایی شد
اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری منتشر شده در حالی که نام دقیق این خودرو و سایر اطلاعات آن هنوز مشخص نیست.
گجت نیوز نوشت: اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری منتشر شده در حالی که نام دقیق این خودرو و سایر اطلاعات آن هنوز مشخص نیست.
در صنعت خودروی چین خودروسازهای بزرگی حضور دارند. چری یکی از این بزرگان است که نه تنها در چین بلکه در بازارهای منطقه نظیر ایران و روسیه هم فعالیت میکند. چری اومودا ۸ جدیدترین محصولی است که چینیهای کارخانه چری میخواهند رونمایی و عرضه کنند.
انتشار اولین تصاویر از شاسی بلند جدید چری
گر چه از این کراس اوور جذاب و مدرن اطلاعات دقیقی نداریم و تصاویر رسمی نیز منتشر نشده ولی امروز عکسهای جاسوسی آن در شبکههای اجتماعی چین به حالت انتشار در آمده است. رسانههای چینی معتقدند که نام این خودرو چری اومودا ۸ خواهد بود اما این حدس و گمان آنها است و در حال حاضر کراس اوور چری با کد T۱EJ شناخته میشود.
با نگاهی به چری اومودا ۸ احتمالی، یاد و خاطره چری اومودا ۵ در ذهنمان نقش میبندد چرا که طراحی ظاهری این دو کراس اوور شبیه یکدیگر است. در نمای جلو شاهد تعبیه جلو پنجرهای هستیم که به صورت ماتریسی کار شده و از دو طرف هم به چراغهای باریک جلو متصل است.
نمای عقب این خودرو با چراغهای ظریفی به یکدیگر وصل شدهاند و در مرکز آنها عبارت چری به انگلیسی درج گردیده است. چری اومودا ۵ در ایران با نام فونیکس FX شناخته میشود. چراغهای نمای جلو هم به صورت پکیجی است که دو قسمتی طراحی شده و بخش اصلی آنها روی سپر کار شدهاند.
از نمای جانبی میتوان گفت چری T۱EJ قصد دارد خود را عضلانی نشان دهد و تا حدودی هم شبیه خودروی لندروور طراحی شده است. علاوه بر این دستگیرههای مخفی شونده و ستون C از پهلو به خوبی و با وضوح به چشم میآیند. در مجموع باید به این نتیجه رسید که چری اومودا ۸ ظاهر مدرن و سادهای دارد که نشان میدهد طراحان این کمپانی به بلوغ رسیدهاند.
متاسفانه تصاویر بسیار اندکی از داخل کابین اومودا ۸ منتشر شده ولی با نگاهی به همان عکسها میتوان کلاستر و مانیتور یکپارچه و امکاناتی نظیر سیستم هدآپ دیسپلی را برای متصور بود.
مشخصات فنی چری اومودا ۸
هنوز به طور دقیق مشخص نشده که قرار است زیر کاپوت این خودرو چه پیشرانهای تعبیه شود ولی با حدس و گمان میتوان گفت که قوای فنی این کراس اوور مانند محصولاتی نظیر تیگو ۸ پرو و تیگو ۹ خواهد بود. بنابراین احتمال به کارگیری پیشرانههای ۱.۶ لیتری و ۲.۰ لیتری وجود دارد.
پیشرانه ۱.۶ لیتری میتواند حداکثر ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن متر تولید کند. همچنین اگر از موتور ۲.۰ لیتری استفاده شود میتوان انتظار داشت که ۲۵۴ اسب بخار قدرت و ۳۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید شود. نیروی محرکه در این دو پیشرانه از طریق یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه خیس به محور جلو یا هر دو محور منتقل میشود.
ارسال نظر