۱۲۵۱۲۲۹
۱۰۱۳
۱۰۱۳
پ

مهمترین پرونده‌های همسایه‌کشی در ایران

به خاطر لحظه‌ای عصبانیت یا یک اختلاف ساده مرتکب قتل همسایه شده و جنایتی مخوف را رقم می‌زنند. در این گزارش به مهمترین پرونده‌های همسایه کشی در ایران می‌پردازیم.

جامعه 24: به خاطر لحظه‌ای عصبانیت یا یک اختلاف ساده مرتکب قتل همسایه شده و جنایتی مخوف را رقم می‌زنند. در این گزارش به مهمترین پرونده‌های همسایه کشی در ایران می‌پردازیم.

مهمترین پرونده‌های همسایه‌کشی در ایران

 تمامی اهالی محل از دعوا‌های این دو خانواده عصبانی‌ شده و برایشان مهم نبود که آن‌ها در کوچه به یکدیگر فحاشی کرده یا درگیری فیزیکی دارند.

برای تمامی اهالی فردیس، دعوای این دو خانواده عادی بود. عصر پنجشنبه از ساعت ۱۶ عصر بار دیگر دو مرد همسایه با یکدیگر درگیر شدند و کار به زدوخورد و گاهی فحاشی کشید.

 این درگیری تا ساعت ۲۱ ادامه داشت تا اینکه یکی از همسایه‌ها به خانه‌اش رفت و دقایقی بعد بیرون آمد. مرد خشمگین هر شش عضو خانواده همسایه را با هفت‌تیر هدف گلوله قرار داد و آن‌ها را خونین روی زمین انداخت. مرد خشمگین سپس سوار خودروی وانت شد و به همراه همسر و فرزندش از محل جنایت متواری شد.

دقایقی بعد نور قرمز آمبولانس‌ها و خودرو‌های پلیس خیابان بین فلکه چهارم و پنجم فردیس را قرمز کرد. با حضور مأموران در کوچه بن‌بست آن‌ها با شش فرد گلوله خورده شامل سه مرد و سه زن روبه‌رو شدند.

بررسی‌های اولیه اورژانس نشان می‌داد دو مرد و دو زن جان خود را از دست دادند و دو نفر دیگر به‌شدت زخمی‌شده و  به بیمارستان منتقل شدند که هنوز حال یکی از آن‌ها وخیم است.

با حضور تیم جنایی مشخص شد دو همسایه از سالیان قبل با یکدیگر اختلاف داشته و هفته‌ای نبوده که با یکدیگر درگیر نشوند ساعتی قبل‌از قتل نیز آن‌ها با یکدیگر درگیر شدند، اما یکی از همسایه‌ها که گفته می‌شود بازنشسته نیرو‌های نظامی است با بالا گرفتن درگیری اسلحه را برداشته و اعضای خانواده مرد همسایه را به قتل رسانده‌ است.

مهمترین پرونده‌های همسایه‌کشی در ایران

درحال‌حاضر تحقیقات برای دستگیری این قاتل ادامه دارد، اما همسر و دخترش پس‌ از ساعتی فرار خود را به پلیس معرفی کردند. قتل مرگ‌بار در فردیس اولین جنایت همسایه‌ها به‌خاطر اختلافی و دخالت در زندگی دیگران نیست.

در این گزارش مهم‌ترین قتل‌ها به‌علت اختلافات یا دخالت در زندگی از سوی همسایه‌ها را بررسی می‌کنیم.

قتل پسر همسایه به خاطر نصیحت

دی‌ماه سال ۸۷ بود که درگیری مرگ‌باری در بندرلنگه به پلیس گزارش شد. با حضور پلیس در محل آن‌ها با جسد پسر جوانی که چند ضربه‌ چاقو خورده بود روبرو شدند.

بررسی‌های پلیس نشان می‌داد او از سوی یکی از همسایه‌ها که پسری معتاد است مورد حمله قرار گرفته و مرد معتاد پس‌ از این قتل متواری شده‌ است.

چند ساعت بعد پسر ۲۳ ساله خود را به پلیس معرفی کرد و از قتل مرد پسر همسایه خبر داد. او در بازجویی‌ها گفت: معتاد هستم و با پدرم بر سر گرفتن پول مواد مخدر اختلاف داشتم. پسر همسایه ازین موضوع مطلع شد و روز حادثه شروع به نصیحت من کرد حالم خوب نبود و از او خواستم دست از این کارش بردارد.

او بعد از این‌که دقایق طولانی من را نصیحت کرد، چاقویش را به من داد و گفت اگر جرئت داری من را بزن من هم یک ضربه به او زدم، اما او هنگام فرار به دنبالم می‌دوید از ترس با چاقو چند ضربه زدم و فرار کردم. ساعتی بعد وقتی فهمیدم پسر همسایه مرده است عذاب وجدان گرفته و خود را تسلیم پلیس کردم.

این قاتل پس‌از ۱۴ سال در بهار امسال به‌شرط خروج از بندرلنگه بخشیده شد و از قصاص نجات یافت.

شاه اینستاگرام مشهد مزاحم خواهرش را کشت

فروردین سال ۹۸  بود که اهالی کوچه گلشیری در مشهد هنگام تردد با جسد غرق خون مرد افغان سی سه‌ساله روبه‌رو شدند. با اعلام موضوع به پلیس تحقیقات دراین‌رابطه آغاز شد.

کارآگاهان متوجه شدند عباس ۳۳ ساله به‌علت اصابت چند ضربه چاقو جانش را از دست داده‌است.

در ادامه با ردیابی خون مقتول آن‌ها به در خانه‌ یکی از اهالی رسیدند، اما خون‌ها در آن‌جا شسته شده بود. با توجه به این‌که کسی در آن خانه نبود با تحقیقات بیشتر خانه‌ یکی از اقوام آن‌ها شناسایی و دختر جوانی که در خانه محل شستن خون ها سکونت داشت بازداشت شد.

او در تحقیقات مدعی شد عباس برای او ایجاد مزاحمت کرده، اما برادرش که معروف به شاه اینستاگرام در مشهد است وقتی این صحنه را می‌بیند بدون هیچ حرفی با چند ضربه چاقو عباس را به قتل می‌رساند. 

او ادامه داد با توجه به این‌که محل خلوت بود ما با صحنه‌سازی قصد داشتیم ردی از خودمان بر جای نگذاریم. سرانجام بعد از شش ماه فرار شاه اینستاگرام، او در یک قرار صوری در خانه خواهرش بازداشت شد و به قتل اعتراف کرد.

پسر جوان در بازجویی‌ها گفت: وقتی دیدم مرد همسایه مزاحم خواهرم شده بدون این‌که کلمه‌ای از او بپرسم با چاقو او را سلاخی کرده و فرار کردم. وقتی مأموران خواهرم را بازداشت کردند و به زبان محلی به من فهماند که فرار کنم،به‌همین خاطر من نیز به فرارم ادامه دادم تا اینکه بالاخره در یک قرار صوری دستگیر شدم.

قتل به خاطر اتاقک پشت بام 

پاییز سال ۹۶ مأموران کلانتری یوسف آباد در جریان درگیری خونین در خانه‌ای در محله امیرآباد تهران قرار گرفتند. با حضور ماموران آن‌ها با جسد غرق خون مرد میان‌سالی روبه‌رو شدند که از ناحیه سینه مورد اصابت چاقو قرار گرفته بود.

تحقیقات اولیه نشان می‌داد همسایه طبقه چهارم با مرد ساکن در طبقه‌ اول درگیر شده و آن‌ها به‌صورت خانوادگی مرد میان‌سال را مورد ضرب‌وشتم قرار داده و پسر جوانی به نام اشکان با ضربه چاقو مرد همسایه را به قتل رسانده و متواری است.

بلافاصله برادر و خواهر زاده اشکان به اتهام ایجاد درگیری و ضرب‌وشتم دستگیر شدند. تحقیقات بیشتر نشان می‌داد این دو همسایه به خاطر ساخته شدن  اتاقکی در پشت‌بام درگیر بودند تااینکه ساعتی قبل جلسه‌ای در طبقه اول برگزار می‌شود، اما این دو بار دیگر با هم به اختلاف می‌خورند و دعوایشان تا پارکینگ ادامه دارد. در جریان درگیری نیز پسر جوان او را با چاقو به قتل رسانده و متواری می‌شود.

مهمترین پرونده‌های همسایه‌کشی در ایران

پنج ماه بعد اشکان در مخفیگاهش در تهران شناسایی و دستگیر شد. او با قبول اتهام قتل گفت: سر ساخت یک خرپشته مشکل داشتیم، اما مرد همسایه کوتاه نمی‌آمد، روز حادثه نیز درگیر شدیم و من از روی عصبانیت با چاقو یک ضربه به او زدم نمی‌خواستم او را بکشم و قتلش اتفاقی بود.

قتل مرد همسایه به خاطر دیوار

مرداد ماه سال گذشته بود که وقوع قتل مرد پژو سواری در خیابان کشمیری مشهد به پلیس اطلاع داده شد. با حضور مأموران در محل آن‌ها با جسد خونین مرد جوانی در کنار خودرو پژو اش و یک دیوار تخریب‌شده روبرو شدند.

در تحقیقات اولیه مشخص شد مقتول با همسایه‌اش بر سر ملک اختلاف داشته، اما همسایه به دور از چشم او شروع به دیوارچینی کرده‌ است.  مرد پژو سوار نیز  بعد از اطلاع از موضوع عصبانی‌ شده و با خودرو محکم به دیوار کوبیده و بخشی از آن فرو ریخت.

در این هنگام خانواده پسر جوان با مرد همسایه درگیر شده و او را با ضربات چاقو به قتل رساندند. با شناسایی پسر ۲۶ ساله به‌عنوان قاتل تحقیقات برای دستگیری او ادامه داشت تا اینکه شش ماه بعد در بابل شناسایی و دستگیر شد.

قاتل در تحقیقات اعتراف کرد که قتل را به‌خاطر اختلاف با همسایه در تعیین محل دیوارچینی انجام داده‌ است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج