کنایه علم الهدی به حداد عادل
علم الهدی امام جمعه جنجالی مشهد با کنایه به حداد عادل گفت: “مشکل این است که یک عده از خواص ما بیبصیرت هستند، ردپای دشمن را نمیبینند و مسائل را طوری تفسیر میکنند که این آشوبها فقط به خاطر مشکلات فرهنگی و ایجاد دوقطبی در جامعه است. کدام دوقطبی؟ “
آرمان شرق-گروه سیاست: علم الهدی امام جمعه جنجالی مشهد با کنایه به حداد عادل گفت: “مشکل این است که یک عده از خواص ما بیبصیرت هستند، ردپای دشمن را نمیبینند و مسائل را طوری تفسیر میکنند که این آشوبها فقط به خاطر مشکلات فرهنگی و ایجاد دوقطبی در جامعه است. کدام دوقطبی؟ “
علم الهدی امام جمعه جنجالی مشهد با کنایه به حداد عادل گفت: “مشکل این است که یک عده از خواص ما بیبصیرت هستند، ردپای دشمن را نمیبینند و مسائل را طوری تفسیر میکنند که این آشوبها فقط به خاطر مشکلات فرهنگی و ایجاد دوقطبی در جامعه است. کدام دوقطبی؟ “
مشکل این است که یک عده از خواص ما بیبصیرت هستند، ردپای دشمن را نمیبینند و مسائل را طوری تفسیر میکنند که این آشوبها فقط به خاطر مشکلات فرهنگی و ایجاد دوقطبی در جامعه است. کدام دوقطبی
۹۰ نفر از اساتید دانشگاه تهران هفته گذشته به بررسی موضوع اعتراضات اخیر ایران پرداختند. یکی از تبینهای پر اهمیت در این جلسه را غلامعلی حدادعادل طرح ریخت. به گزارش فرارو نماینده ادوار مجلس در این جلسه عنوان کرد: جامعه ما به سرعت به سمت دوقطبی شدن پیش میرود. یک عده حزب اللهی محض، یک عده هم ۱۰۰ درصد مخالف آنها.
اما این تبین حداد عادل بدون نقد نماند. عباس عبدی در این باره نوشت: واقعیت این است که آقای حداد عادل فرهنگیترین چهره اصولگرایان است. از ابتدا نیز در همین حوزهها مشغول فعالیت بوده و در مقطعی رییس مجلس بود؛ بنابراین انتظار میرود که به جای توصیف واقعه، قدری به تحلیل و تبیین و چرایی بروز این پدیده زیانبار میپرداختند. چرا تاکنون به آن توجه رسمی نمیشد؟ آقای حداد عادل که نخبه فرهنگی و فکری اصولگرایان است و همواره در میان چند مقام بالای سیاسی و فرهنگی جای داشته است، چرا متوجه این مساله نشده بود؟ حکومتداری مستلزم رویکرد آیندهنگرانه هست. نمیتوان فقط پس از اتفاق تحلیل کرد.
از سوی دیگر دو قطبی شدن جامعه در جریان نواصولگرا هم بدون پاسخ سیاسی نماند و علم الهدی امام جمعه جنجالی مشهد با کنایه به حداد عادل گفت: “مشکل این است که یک عده از خواص ما بیبصیرت هستند، ردپای دشمن را نمیبینند و مسائل را طوری تفسیر میکنند که این آشوبها فقط به خاطر مشکلات فرهنگی و ایجاد دوقطبی در جامعه است. کدام دوقطبی؟ ”
با همه اینها دو قطبی شدن جامعه ایران مساله جدیدی نیست. سوال اصلی این است که چه عواملی در این دو قطبی شدن نقش داشتهاند و چرا جامعه ایران را به این وضعیت کشانده اند؟ این سوال موضوع امروز کامنت است.
ارسال نظر