۱۲۴۰۱۳
۱۰ نظر
۵۰۰۴
۱۰ نظر
۵۰۰۴
پ

آمارهای تکان دهنده جذب نیرو در دولت قبل

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار سازمان بر خلاف قانون در دولت‌های گذشته ایجاد شدند، گفت: از طرف دیگر در دولت گذشته حدود ۴۲۲ هزار نفر بدون رعایت هر گونه تشریفات مانند آگهی استخدامی و برگزاری آزمون استخدام شدند.

خبرگزاری خانه ملت: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ۲۰۰ هزار سازمان بر خلاف قانون در دولت‌های گذشته ایجاد شدند، گفت: از طرف دیگر در دولت گذشته حدود ۴۲۲ هزار نفر بدون رعایت هر گونه تشریفات مانند آگهی استخدامی و برگزاری آزمون استخدام شدند.

غلامعلی جعفرزاده‌ایمن‌آبادی در گفت‌وگویی، در تشریح گزارش عسگری‌آزاد جانشین معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور در نشست غیر علنی امروز مجلس، گفت:‌ بر اساس این گزارش ۲۰۰ هزار سازمان بر خلاف قانون در دولت‌های گذشته شروع به فعال کرده‌اند، همچنین ۶۵۰ هزار نفر در چند سال گذشته استخدام شده‌اند که جذب حدود ۴۵۰ هزار نفر از آن‌ها بدون ضوابط و بر اساس رابطه‌ بوده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: همچنین بر اساس این گزارش حدود ۱۰ درصد از بیمه شدگان باید قراردادی می‌شدند که در این رابطه بخش های صنعت و معدن حدود ۷۹۰ درصد، ریاست‌جمهوری ۵۰۷ درصد، تعاون ۳۳۶ درصد و جهاد کشاورزی۱۰۳ انحراف دارد.

وی افزود: دولت گذشته بر اساس قانون باید حدود ۱۲۵ هزار نیروی قراردادی جذب می‌کرد اما این تعداد به ۵۴۸ هزار نفر در شرایط کنونی رسیده است، از طرف دیگر ۴۲۲ هزار نفر بدون رعایت هر گونه تشریفات مانند آگهی استخدامی و برگزاری آزمون استخدام شدند.

جعفرزاده گفت: از طرف دیگر ۲ درصد از ۷۶ هزار نفری که در دو سال گذشته در وزارت آموزش و پرورش استخدام شدند، بی‌سواد هستند، ۱۴ درصد تحصیلاتی تا مقطع ابتدایی، ۱۹ درصد راهنمایی، ۱ درصد دیپلم و ۳۳ درصد بالاتر از دیپلم هستند که نشان‌دهنده بروز فاجعه در این حوزه است.

وی ادامه داد: بر اساس این گزارش از سال ۸۳ تا ۹۱ حدود ۳۳۲ هزار نفر در آموزش و پرورش استخدام شده‌اند، از طرف دیگر درباره پرونده مهرآفرین هم‌اکنون حدود ۳۹۲ هزار نفر در انتظار استخدام بر اساس طرح مهرآفرین هستند که تا سه برابر این افراد بازنشسته نشوند امکان جذب این افراد وجود ندارد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، ادامه داد: متأسفانه در دولت گذشته عمده اطرافیان و خانواده‌های مسئولان، فرمانداران، استانداران و وزرا بدون هیچ قانونی استخدام شدند، به طوری که دختر یکی از فرمانداران که الفبای زبان عربی را بلند نبود در آن دوران به‌عنوان معلم عربی استخدام شد و هم‌اکنون در حال تدریس درس جغرافیا است، از این‌رو باید تخلفات دولت گذشته در مراجع قانونی و قضایی پیگیری شود تا هیچ دولت دیگری دست به چنین اقداماتی نزند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • بدون نام

      در شرکت ما نیروی رسمی 500 نفر بود .(الان 400 نفر ) شاید حدودا بیش از 800 نفر بدون هیچ تشریفاتی فقط با سلیقه شخصی و بده بستانهای سیاسی مدیران وقت وارد سیستم شدند و اکنون که تبدیل به بخش خصوصی شده ایم خود به معظلی بزرگ تبدیل شده بطوریکه هر روز بیشتر از دیروز زیانده تر میشویم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        براي كشف اقيانوس هاي پهناور بايد شجاعت ترك ساحل آرام خود را داشته باشيم!!!!
        همين امثال شما هستن كه به ارگان هاي دولتي ايراد ميگيزن بعد كمي به مشكل بر ميخورن ميزنن زير حرفشون

    • پذیرفته شده آزمون استخدامی

      دولت و مجلس باید یه تصمیم واقعی بگیرن و این 422هزار نفر را اخراج کنه و کسانی که در آزمون شرکت کردن و منتظر استخدامن را استخدام کنه

      پاسخ ها

      • حق شناس

        هر کسی روزی خودش را میخورد به قطع روزی دیگران دل مبند خدا برای تو هم خواهد رساند!!!

      • تنگ طه

        حق شناس جان اگر مانند اسمت حق را بشناسي هيچوقت اين حرف را نمي زني از قديم گفته اند حق گرفتني است . حق افرادي مانند اين بزرگوار را عده اي از خدا بيخبر با بي عدالتي گرفته اند آيا او هم بايد دست روي دست بگذارد ؟ چرا همين افراد وقتي مي خواستند حق ديگران را بخورند به فكر قطع روزي ديگران نيفتادند ؟ اگر اشتباه نكنم تو خودت هم از همين گروه هستي .

      • حق شناس

        جناب تنگ طه اتفاقا جنابعالی کاملا اشتباه میکنید بنده خودم یکی از قربانیان بازخریدی (بازفریبی) در دوران سازندگی کشور در مخابرات هستم که با وعده وعیدهای کذایی من و خیلی از همکاران را وادار به بازخرید شدن نموده ودر عوض خیلی از آشناها و فامیلهایشان را استخدام نمودندوتا این لحظه ما نیز صورتمان را با سیلی سرخ نگه داشته ایم وبا این حال وروزگار راضی به بیکار شدن هیچ کسی نیستیم چون خودمان زجر این روزها را کشیده ایم آری اینچنین بود برادر !!!!

    • مهدی

      واقعا" فاجعه رخ داده. مثلا" باورتون میشه توی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز که چند استان مجاور هم زیر نظرش هستند، لیسانس کشاورزی دانشگاه آزادی صرفا" بخاطر روابط فامیلی با مسئولین این مرکز و بدون هیچگونه صلاحیتی استخدام شده و دارن کار دارویی میکنن!!! در حالیکه اونجا فوق العاده حساسه و نیروهای رسمیش جزء نخبه های دانشگاه علوم پزشکی هستن. این جذب نیروهای دیمی کاملا" باعث بی نظمی و عدم تعادل در سازمانهای مختلف شده ضمنا" اینکار با عدالت مغایرت داره. عدالت یعنی اینکه هر کی سر جای خودش باشه.

    • محمد

      دولت قبل عملا یک دولت بی قانون بود زیرا مصوبه مجلس رو که قانون استخدام مهندسین ناظر کشاورزی بود را اجرا نکرد ولی تا تونست با زیر پا گذاشتن قانون پارتی دار ها و سفارش شده ها رو استخدام کرد

    • مراد بیک

      اخراج بدون قیدوشرط تمام مستخدمین بدون امتحان در دولت احمدی نژاد تا درسی شود برای دولت های بعدی که فله ای استخدام نکنند فک وفامیل خود را.

    • سیروس

      خدایــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا بیا و ببین چه بسر این مملکت اومده ولی هیچکس نمیتونه .... .توبداد ما برس

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج