۱۲۳۷۳۰۵
۱۵۴۲
۱۵۴۲
پ

اعتراض شدید کاندید انتخابات ۹۲ به رئیسی

بعد از یک سال اصلاح‌طلبان از موضع سکوت خارج‌شده‌اند و به‌طور صریح از ضعف دولت در اداره امور جامعه انتقاد می‌کنند. دیروز محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و همچنین حزب اتحاد ملت هرکدام به‌طور جداگانه دراین‌باره با صدور بیانه‌ای از دولت انتقاد کردند.

همدلی: بعد از یک سال اصلاح‌طلبان از موضع سکوت خارج‌شده‌اند و به‌طور صریح از ضعف دولت در اداره امور جامعه انتقاد می‌کنند. دیروز محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان و همچنین حزب اتحاد ملت هرکدام به‌طور جداگانه دراین‌باره با صدور بیانه‌ای از دولت انتقاد کردند.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به سوءقصد به مرحوم علی محفوظی و افزایش جرائمی همچون زورگیری تأکید کرد: «متولیان نظم و امنیت جامعه وظایف اصلی خود را به گشت ارشاد و برخورد با نهادهای امنیتی تقلیل ندهند.»

او نوشت: «جدای از برخی دلایل جامعه‌شناختی همچون مشکلات معیشتی و اقتصادی، نشان از این دارد که متولیان نظم و امنیت کشور به‌جای تقلیل برخی وظایف محوله به موضوعاتی همچون گشت ارشاد و برخورد با فعالان مدنی باید در حفظ و ارتقای امنیت جامعه و شهروندان بیش از گذشته هوشیار باشند.

 البته معنای هوشیار بودن امنیتی کردن فضای کشور نیست بلکه همه نهادهای مسئول با کمک و همراهی مردم، اقدامات پیشگیرانه را موردتوجه قرار دهند. حفاظت از امنیت جامعه، نتیجه شناخت همه‌جانبه مؤلفه‌های بحران‌ساز و اقدامات اساسی است. امنیت جامعه با امنیتی سازی و نگاه‌های امنیتی حاصل نمی‌شود.»

همچنین حزب اتحاد ملت با صدور بیانه‌ای اعلام کرد: «اکنون‌که یک سال از عمر این دولت می‌گذرد متأسفانه شاهد افزایش نرخ تورم به دلایل مختلف ازجمله اصلاح قیمتی نابهنگام و نامناسب، عدم کنترل نقدینگی، به نتیجه نرسیدن توافق برجام، ضعف مدیریت اقتصادی دولت، افزایش نرخ جهانی تورم، تجاوز نظامی روسیه به اوکراین و درنتیجه افزایش نرخ برخی کالاها و خدمات هستیم.»

این حزب اصلاح‌طلب گفته: «از منظر اقتصاد سیاسی هم به نظر می‌رسد حاصل سیاست‌های اتخاذشده دولت در حوزه اقتصاد در یک سال گذشته، توزیع ثروت، قدرت و منزلت را در نظام اجتماعی ایران بیشتر به سمت اقتصاد سیاسی رانتی اقتدارگرا، غیر شفاف، غیر عدالت مدار و غیر مشارکت‌جو و در نتیجه دولت و جامعه‌ای ضعیف‌تر رهنمون کرده است.

 به بیان بهتر، دولت آقای رئیسی اگر در تحقق وعده‌های خود به مردم موفقیتی نداشته است، در مقابل با دست‌کاری‌های اقتصادی و اجتماعی و سیاستی و ... به برهم زدن ثبات حداقلی معاش ایرانیان، نظم و آرامش خانواده‌ها، تخریب بنیان‌های جامعه مدنی و فرسایش بیش‌ازپیش زیرساخت‌ها و منابع و سرمایه‌های اجتماعی جامعه ایران پرداخته است.»

حزب اتحاد ملت در بیانیه تحلیلی خود متذکر شده است: «نتیجه یک سال فعالیت دولت سیزدهم در حوزه اقتصاد، بریده شدن نان مردم و کوچک شدن سفره‌ها بوده است. از منظر اسناد بالادستی نظیر قانون اساسی و برنامه چشم‌انداز کشور هم عملکردها با اهداف اسناد یادشده تطابق چندانی ندارد، اگرچه فرصت یک‌ساله زمانی کاملاً مناسب برای ارزیابی نهایی عملکرد دولت نبوده اما جهت‌گیری‌ها سیاست‌ها و برنامه‌هایی که تهیه و تنظیم‌شده جهت کار و برنامه عملیاتی نامناسب دولت را در سال‌های آتی مشخص می‌کند. ما کماکان منتظر می‌مانیم و عملکرد دولت را رصد می‌کنیم تا در موقعیتی دیگر بازهم به بررسی کارکرد این دولت در حوزه اقتصاد بپردازیم.»

 

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج