تصاویر اولین خودروی ۸سیلندر تولیدشده در ایران
بیوک ایران محصول مشترک جنرال موتورز آمریکا و شرکت پارس خودرو فعلی بود که ۱۰ هزار و ۷۰۹ دستگاه از این خودرو در سال های ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۷ در ایران مونتاژ و روانه بازار شد.
عصر ایران: در موزه خودروهای پارس خودرو اولین خودرو ۸ سیلندر که در ایران مونتاژ و روانه بازار شده در معرض نمایش قرار گرفته است.
شرکت پارس خودرو در سال ١٣٣٥ تاسیس شد و در طى دو دهه پیش از انقلاب اسلامى، تولید و مونتاژ خودروهایی از محصولات AMC و جنرال موتورز را انجام می داد.
بیوک ایران از جمله خودروهایی است که در این شرکت مونتاژ و روانه بازار ایران شده و آنگونه که در معرفی این خودرو در نمایشگاه محصولات تولیدی پارس عنوان شده این محصول آمریکایی اولین خودرو 8 سیلندری است که در ایران مونتاژ و روانه بازار شده است.
این خودرو مجهز به موتور 5700 سی سی است که توان تولید 165 اسب بخار نیرو و 360 نیتون متر گشتاور را دارد و هم اکنون نیز می توان نمونه های سالم آن را در بازار پیدا کرد.
بیوک ایران محصول مشترک جنرال موتورز آمریکا و شرکت پارس خودرو فعلی بود که 10 هزار و 709 دستگاه از این خودرو در سال های 1355 تا 1367 در ایران مونتاژ و روانه بازار شد.
بیوک های موجود در کشور همگی از نوع سدان در پنج تیپ مختلف از B1 تا B5 را شامل میشوند که تفاوت میان آنها بیشتر در آپشنهای داخلی و رفاهی خودرو چون شیشه بالابرهای برقی یا دستی، صندلیهای یک تکه نیمکتی یا اسپرت تکی، جعبهدنده دستی یا اتوماتیک، شیفتر کنسولی یا فرمانی، و برخی جزئیات دیگر فنی چون تفاوت در سرسیلندر پیشرانه خلاصه میشد.
همچنین جیپ ویلیز، شهباز، آریا-شاهین، وانت سیمرغ، آهو بیابان، شورولت ایران(رویال)، شورولت نوا، وانت شورولت، و کادیلاک ایران(سویل) نیز مجموعه از خودروهاى آمریکایى دهه ٦٠ و ٧٠ میلادى بودند که در شرکت جیپ (جنرال موتورز ایران) و یا پارس خودروی فعلی تولید میشدند.
پس از انقلاب هم این شرکت به فعالیت خود ادامه داد و خودروهاى مختلفى را روانه بازار کرد که از جمله آن می توان به نیسان پاترول، سپند، سپند1 و 2 و PK، پیکاپ، ماکسیما، نیسان مورانو، قشقایی، تیانا، تندر90، مگان، ساندرو، پیک آپ ریچ، سرانزا، ون H2L و برلیانس اشاره کرد.
موزه دائمی خودروهای تولیدی پارس خودرو در محل این شرکت واقع در جاده مخصوص کرج واقع شده است.
نظر کاربران
وای
وای
خداییش حرف نداشت. بزرگ، نرم و ایمن
با احترام مردم اون موقع بیوک کادیلاک آمریکایی سوار میشدن
ایران چی بود چی شد میبینی دیگه خودت
الان خودروی فیک چینی به اسم داخلی دویست میلیون
یعنی فرغون تولید کرد
یعنی فرغون تولید کرد
از اینها رسیدیم به تولید خودرو های ۱۵۰۰ چینی که تو سر بالایی باید پیاده شب هلش بدی یا التماسش کنی بره بالا چقدر پیشرفت آخه
فقط کادیلاک خودم یه مدل 61داشتم سورمیه ای سلطنتی واقعا سالار بود یادش بخیر از شیراز تا بوشهر سه ساعت کمتر میرفتم یه بارم تو جاده زدم به گله گوسفند که دوتاش گشته شدن ولی فقط راهنمای سمت شاگرد شکست واقعا فولاد ومحکم
جیپ صحرای باحال....
یه لاستیکش میارزه همه خودروهای تولید الان ایران
بیوک بگردپرایدنمییادازنضرایمن سازی سرنشیننان پراید فوری روانی ان دنیامیشن وامابیوک زخمی هم نمیشن پس پرایدبهتراست برامردن
صنایع ایران ساخته شدن برای سرهم بندی محصولات دیگران !!!!!!
چی بودیم چی شدیم
واقعا ماشین بود نه ماشین مثل تانک بود
ناگهان ایران از ماشبن های آمریکایی و آلمانی به سوی آشغالترین های چینی سقوط کرد
این ماشین جان ادمیرامیخرد ایمن جادار عالی ای کاش ازهمون ماشینای قدیمیو دوباره تولیدمیکردن .
خدایی به کجا رسیدیم پس رفت داشتیم
ایران خودرو پس از انقلاب بی راهه رفته و به
انتقادات منطقی فراوان خود را دچار کرده
ساخت ماشین های امروزی شرکت ایران خود
رو ، به گرت ایمنی و راحتی و مقاومت و طول
عمر بیوک و شورلت نوا و گادیلاک نخاهد رسی
د ؛ دورود بر سازنده گان آمریکایی و اروپایی و
ژاپنی و سوعدی ایتالیایی آلمانی🇳🇴 🇺🇸🇬🇧🇯🇵
: 🌄🌈👨🎓🏆🎖️
دورود صد دورود بر سازنده ان
صد شرف به تمام خودروهای ایران خودرو و سایپا دارده
ایران چه بودوچه شد..ایران راویران کردند
دهه چهل وپنجاه هم درایران وجودداشت ارزان وشیک ومحکم
اون دوره رو با الان هیچ جوره نمیشه مقایسه کرد فقط آه
روحت شاد مرد بزرگ تمام این ملت به تو بدهکارن که دیر قدر همچین فرمانده هی رو متوجه شدن
آخ
آخ