ادعای جنونآمیز درباره ابرخودروی ۱۵۰میلیاردی
آلینو (Alieno) یک تولیدکننده خودروهای هایپراسپورت در نزدیکی شهر اسلیون در بلغارستان است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده است.
همشهری آنلاین: آلینو (Alieno) یک تولیدکننده خودروهای هایپراسپورت در نزدیکی شهر اسلیون در بلغارستان است که در سال ۲۰۱۵ تاسیس شده است.
به نقل از موتور۱، حدود ۴ سال پیش، این شرکت رندرهایی از اولین محصول خود با نام «آرکانوم» (Arcanum) را منتشر کرد، اما در واقع این خودرو هرگز تولید نشد. اکنون آلینو رندرهای جدیدی دارد که مدل دوم خود را معرفی میکند که به نظر کاملا مجازی باقی خواهد ماند.
این خودرو که «اونوم» (Unum) نام دارد، از نظر ظاهر شبیه به یک هایپرکار الکتریکی با تأثیرات آشکار طراحی از لامبورگینی است.
نام این خودرو از کلمه لاتین "unum" گرفته شده که به معنای «یک» است. آلینو آن را به عنوان یک هایپرکار برقی روباتیک دو در و دو نفره توصیف میکند.
اونوم در دو نسخه پیشبینی شده است. اولین مورد THF نام دارد و دارای یک سیستم الکتریکی با باتری است. این نوع خودرو دارای چهار بسته است که هر کدام خروجیهای بسیار متفاوتی دارند. ۲۶۱۰ اسب بخار، ۳۴۸۲ اسببخار، ۴۳۵۱ اسببخار و نسخه پرچمدار، ۵۲۲۱ اسببخار.
اگر این ارقام به اندازه کافی چشمگیر نیستند و کاملاً مشکوک به نظر میرسند، سعی کنید آن را هضم کنید، زیرا این شرکت وعده سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر در ساعت را داده است!
انرژی الکتریکی از سلولها و ابرخازنهای LiPo گرافن با سه نوع موجود بسته به ظرفیت، ۱۸۰ کیلووات ساعت، ۱۲۰ کیلووات ساعت و ۶۰ کیلووات ساعت تامین میشود. معماری الکتریکی ۸۰۰ ولت تضمین میکند که شارژ از صفر تا ۱۰۰ درصد به ترتیب ۳۰ دقیقه، ۲۰ دقیقه و ۱۰ دقیقه در یک ایستگاه شارژ ۳۵۰ کیلووات طول بکشد.
در حالی که THF عجیب به نظر میرسد، اونوم TRS واقعیت را زیر سوال میبرد. ما مجبور شدیم بیانیه مطبوعاتی آلینو را دو بار بخوانیم تا بفهمیم دقیقا چه چیزی این وسیله نقلیه را نیرو میدهد و سادهترین توضیحی که میتوانیم در مورد آن فکر کنیم سیستمی متشکل از ۲۴ رانشگر هوای سرد است. آلینو این سیستم را «سیستم همافزایی اختاپوس» مینامد و میگوید که از انبساط گاز تحت فشار برای تولید نیروی رانش و نیرو دادن به هایپرکار استفاده میکند.
هیچ ارقامی از عملکرد در دسترس نیست، اما این شرکت میگوید که هوای فشرده تحت فشار تا ۷۰۰ بار در یک سیلندر هوای ساختهشده از مواد کامپوزیتی ذخیره میشود. یک کمپرسور الکتریکی داخلی یا یک کمپرسور خارجی سیلندر را شارژ میکند. از هوای کمپرسور یا سیلندر نیز میتوان برای خشک کردن جاده جلوتر از لاستیک خودرو در یک روز بارانی استفاده کرد.
فکر میکنیم شما هم در حال حاضر به همان چیزی فکر میکنید که ما میاندیشیم؛ چنین چیزی وجود خارجی نخواهد داشت و هرگز انجام نخواهد شد.
اما آلینو با افتخار میگوید که از قبل سفارشها را میپذیرد و اونوم را تنها با پیشسفارشهای مشتری میسازد. THF دارای قیمت پایه ۱.۸۴ میلیون دلار است، در حالی که TRS از ۳.۰۷ میلیون دلار شروع میشود. بسته به مشخصات، قیمت میتواند به ۴.۶۱ میلیون دلار برسد. زمان تحویل طبق گفته سازنده بلغاری بین ۱۸ تا ۳۰ ماه است.
ارسال نظر