غول زیبای کادیلاک با قلب آتشین!
اسکالید-وی جدیدترین شاسی بلند کادیلاک است که ترکیبی بی نظیر از زیبایی و قدرت را با یک برچسب قیمتی سنگین ارائه می کند.
عصر ایران: در بازار جهانی کلاس شاسی بلند آنچنان تنوع زیاد است که حتی توانایی مالی هم دردسر انتخاب یک محصول خوب و برتر را کم نمی کند! دقیقا به همین دلیل هم تمامی فعالان صنعت خودرو بخش مهمی از توانایی و ظرفیت های خود را به تولید گروه شاسی بلند اختصاص داده اند.
اما به رغم این توضیحات، می خواهیم بگوئیم که در این میان استثنا هم وجود دارد و یکی از شاخص ترین مواردی که می توان مثال زد، کادیلاک اسکالید است و البته تریم جدید آن یعنی اسکالید-V مدل ۲۰۲۳.
اسکالید-وی/ طراحی
اسکالید-وی مدل 2023 برابر با 2906 کیلوگرم وزن دارد. این را گفتیم تا مشخص شود با چه سازه عظیم و درشت اندامی سر و کار داریم. شاخص یدک کشی خودرو نیز 3175 کیلوگرم محاسبه شده است.
جزئیات طراحی دقیقا همان شرایطی را دارد که در مدل 2022 نیز دیده ایم که همچنان برای نمونه 2023 نیز جذابیت های خود را حفظ کرده است. چراغ های اصلی جلو باریک و بسیار مرموز در ترکیبی فوق العاده هماهنگ با جلوپنجره و مجموعه سپر که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان، جز برترین الگوهای طراحی طی سال های اخیر در کلاس شاسی بلند محسوب می شود.
رینگ های 22 اینچی آلومینیومی نیز جز بهترین آپشن استاندارد نمای ظاهری رده بندی می شود.
اسکالید-وی/ پیشرانه
در رابطه با پیشرانه هم اینجا سنگ تمام گذاشته شده زیرا تپنده 6.2 لیتری 8 سیلندر 682 اسب بخار خروجی و 885 نیوتن متر گشتاور دارد. این مجموعه با جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است.
خودرو با لانچ کنترل طی 4.4 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر برساعت می رسد که این آمار برای یک معماری نه چندان ائروداینامیک و سنگین وزن 7 نفره بسیار ایده ال است.
سامانه تمام چرخ محرک نیز در وضعیت فعال قرار دارد.
یکی از دلبری های کادیلاک در این قسمت به سیستم اگزوز مربوط می شود که دقیقا مشابه با سدان های اسپرت بلک وینگ خود انتخاب شده است. کافی است راننده مقدار کم پای خود را روی پدال گاز فشار دهد تا غرش های هیولای درون اسکالید آغاز شود.
سیستم تعلیق نیز بروزرسانی موفق را پشت سر گذاشته و در حالت تطبیقی تجربه بسیار نرمی را از سواری با اسکالید ایجاد می کند.
گفتنی است: با حضور سامانه لانچ کنترل توان بهینه از موتور و گیربکس دریافت میشود و بالاترین نیروی ممکن طوری به چرخها میرسد که میزان هرزگردی به حداقل رسیده و خودرو در لحظه شروع حرکت با توان و چسبندگی بالا به طی مسیر بپردازد. به عبارت دیگر؛ لانچ کنترل طراحی شده تا نهایت توان و کشش موتور به صورت هوشمند و با نظارت سامانههای کامپیوتری، به چرخها انتقال یافته و شتاب خودرو در لحظات ابتدایی تا حد ممکن سریع شود.
اسکالید-وی/ کابین
درباره کابین تصاویر کاملا گویای همه چیز هستند. جزئیات با بالاترین کیفیت کنار فناورانه ها صف کشیده اند. نمایشگر تنظیمات سیستم سرگرمی و اطلاعات کیلومتر داخل قابی یکپارچه قرار گرفته اند. سیستم صوتی حرفه ای AKG با بلندگوهای استریو، تریم چوب، آخرین نسخه از کروز کنترل تطبیقی کادیلاک و آخرین دستاوردها در بخش دستیار ایمنی خودرو اینجا حاضر هستند.
قیمت تریم پایه این خودرو 152990 دلار و در نمونه ای که تصاویرش برای مطلب حاضر استفاده شده با توجه به حضور آپشن برابر با 155490 دلار است.
نظر کاربران
بله واراداتش در ایران ممنوعه . درواقع ایران کشور ممتنوعه و فیلتره
انتشار این خبرها آخه به چه درد ما ایرانیها میخوره! ما که نه میتونیم واردش کنیم و با قیمت بین المللی بخریم و سوارش بشیم (البته بجز آقازادهها و افراد خاص) ، نه میتونیم عمرا" تولیدش کنیم و با قیمت مناسب توی کشور داشته باشیمش.
فقط تویوتا و نیسان
میتونیم بفهمیم که چه ظلمی داره بهمون میشه.قطع ارتباط با دنیا.
به این میگن صنعت خودرو سازي