۱۲۱۹۵۶۲
۱۰۰ نظر
۱۴۶۴۹
۱۰۰ نظر
۱۴۶۴۹
پ

دلار ۳۲هزار تومانی را باور ندارند و عصبانی هم می‌شوند

در حالی شرایط اقتصادی کشور در پی تدوام تحریم‌ها و تورم بی‌سابقه رو به وخامت گذاشته است که نامه سرگشاده ۶۱ اقتصاددان کشور به رئیسی و افزایش ناگهانی قیمت دلار تا ۳۲ هزار تومان خبرساز شده است.

برترین‌ها: در حالی شرایط اقتصادی کشور در پی تدوام تحریم‌ها و تورم بی‌سابقه رو به وخامت گذاشته است که نامه سرگشاده 61  اقتصاددان کشور به رئیسی و افزایش ناگهانی قیمت دلار تا 32 هزار تومان خبرساز شده است.

دلار ۳۲هزار تومانی را باور ندارند و عصبانی هم می‌شوند

ایران در آستانه تورم سه رقمی

* 61 اقتصاددان کشور در نامه‌ای سرگشاده به مردم ایران نسبت به شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور و سیاست جراحی اقتصادی واکنش نشان داده و ریشه مشکلات اقتصادی امروز را در عوامل غیر اقتصادی دانسته‌اند. بنابراین از دیدگاه امضاکنندگان این بیانیه، اصلاحات اقتصادی کشور نیازمند افق‌گشایی و بهبود حکمرانی است. در این بیانیه که به امضای برخی از چهره‌های آکادمیک اقتصادی نزدیک به نهادگرایان رسیده، نام محمد ستاری‌فر، اقتصاددان و رییس اسبق سازمان برنامه و بودجه، محمد حسین شریف‌زادگان استاد دانشگاه بهشتی و وزیر اسبق رفاه، بهروز هادی زنوز استاد دانشگاه علامه طباطبایی و حجت‌الله میرزایی از همین دانشگاه نیز دیده می‌شود.

* امضاکنندگان این بیانیه عنوان کرده‌اند در آغاز سال 1401، روند آشفتگی اجتماعی و نگرانی عمومی مردم از تامین معیشت و پایداری کسب‌وکارهای خود، به مرحله انفجاری رسیده است. از نظر آنها، چیزی که «جراحی اقتصادی» نامیده شده افزایش نرخ ارز و شوک‌های متعدد و تشدید بی‌ثباتی اقتصادی است و این جراحی در شرایطی رخ داده که «درباره آغاز و پایان، دامنه و چارچوب و عمق این جراحی و گام‌های بعدی یا پیامدهای این جراحی با مردم صحبت نشده است.»

* اقتصاددانان امضاکننده این بیانیه معتقدند: «مقدمات اجرایی لازم برای جبران خسارت تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان بسیار شتابزده اجرا شده و فقط یک اقدام موقت برای حل مشکل عاجل کسری بودجه در شرایط تحریم و بحران جهانی قیمت مواد غذایی است و آن را نمی‌توان برنامه اصلاحات اقتصادی نامید.» به گفته آنها «مارپیچ افزایش نرخ ارز- تورم، کشور را در معرض خطر بروز تورم سه رقمی و افسار گسیخته قرار داده است.»

* ضمن آنکه «فساد گسترده و سقوط سرمایه اجتماعی، تقویت مناسبات رانتی به ویژه در عرصه تجارت خارجی و بازارهای مالی، افت شدید سرمایه‌گذاری در طول دو دهه گذشته همراه با تورم شدید، چشم‌انداز آینده اقتصاد ایران را تیره کرده و به خروج ناگزیر فزاینده، خسارت‌بار و غیرقابل جبران سرمایه‌های مالی و فکری به کشورهای مختلف جهان انجامیده است.» از دیدگاه این اقتصاددانان «وضعیت اقتصادی ایران براساس مجموعه گسترده‌ای از شواهد، بسیار نگران‌کننده است و چشم‌اندازی برای بهبود و برون‌رفت از آن نیز وجود ندارد.»

دلار ۳۲هزار تومانی را باور ندارند و عصبانی هم می‌شوند

در بخشی دیگری از این نامه آمده:

* ای کاش رییس محترم جمهوری می‌دانستند که سیاست‌گذاری اقتصادی، عرصه کارآموزی و آزمون و خطا و تصمیمات شتابزده و دستکاری‌های نااندیشیده قیمت‌ها و مولفه‌های کلیدی و پرتاثیر نیست، برخورداری از اعتماد و پشتیبانی روانی و سرمایه اجتماعی مناسب، برخورداری از فضای باثبات و مبتنی بر همزیستی و همکاری بین‌المللی و بالاخره برخورداری از دیوانسالاری قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری روز، برخی از ضرورت‌های اصلاحات یا به تعبیر آنان «جراحی اقتصادی» است. 

* در پایان ضمن تاکید چندباره بر انگیزه امضا‌کنندگان این نامه مبنی بر کمک به اصلاح آشفتگی و نابسامانی موجود به سود مردم و درخواست توجه منصفانه به نقدهای کارشناسی داریم.

دست خدا با مردم است.

فردا که پیشگاه حقیقت شود پدید

شرمنده رهروی که عمل بر مجاز کرد

حمله شدیدالحن به اقتصاددان منتقدِ رئیسی

انتشار نامه اقتصاددانان به رئیسی با خشم رسانه های نزدیک به دولت و جناح اصولگرا همراه شده است.

دلار ۳۲هزار تومانی را باور ندارند و عصبانی هم می‌شوند

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان با انتقاد تند از این نامه ضمن حمله به امضاکنندگان نوشت:

* گروهی ۶۱ نفره که بیش از ۴۰ تن از آن‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ از حسن روحانی حمایت کرده بودند در بیانیه‌ای در پوشش اقتصاددان با انتقاد از شرایط اقتصادی کشور نسخه شکست خورده برجام را راه‌حل مشکلات فعلی دانستند.

* نگاهی به فهرست امضاکنندگان بیانیه فوق نشان می‌دهد اغلب آنان حامی دولت قبل بوده یا در آن دولت مسئولیت داشته‌اند.

*  آن‌ها پس از سیاه‌نمایی وضعیت کشور- که خود از مسببان آن به شمار می‌روند- باز هم بر همان ادعا‌های نخ‌نما تأکید کرده‌اند که برای حل مشکلات کشور باید برجام و FATF را بپذیریم.

دلار ۳۲هزار تومانی را باور ندارند و عصبانی هم می‌شوند

روزنامه ایران، ارگان مطبوعاتی دولت هم با اعتراض به نامه سرگشاده اقتصاددانان به رئیسبی آن را «خودزنی» توضیف کرد و آورده است:

* درحالی امضاکنندگان این نامه سرگشاده بر غیرسیاسی بودن متن و کارشناسی بودن آن تأکید کرده‌اند که نگاهی به آن از دو جنبه قابل تأمل است. اول اینکه با وجود اختصاص بخش اعظم نامه به توصیف شرایط و وضعیت اقتصادی کشور و مشکلات ریز و درشت آن، نمودی از راهکار کارشناسی درآن دیده نمی‌شود. هرچند درانتهای بیانیه پنج راهکار ارائه شده است، اما همین راهکارها نیز بیش از آن‌که راهکاراقتصادی و زیرساختی باشد، سیاسی است.

* همان‌گونه که درجای جای این نامه بارها تأکید شده، نویسندگان راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی را غیراقتصادی و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای و تعامل با غرب دانسته‌اند. یعنی همان راهکارهایی که امضاکنندگان پیش از این به دولت قبل نیز داده بودند و بخش عمده آنها در دوره فعالیت دولت قبل به اجرا درآمده بود، اما نتیجه آن شده که هم اکنون در شاخص‌های کلان اقتصاد ایران دیده می‌شود.

دلار ۳۲هزار تومانی را باور ندارند و عصبانی هم می‌شوند

روزنامه جام جم، رسانه نزدیک به صداوسیما هم در نقد نامه مذکور نوشت:

* اقتصاد ایران، انباشت چالش‌هایی است که ما در دهه‌های گذشته دچار آن شدیم و در دولت‌های گذشته راهکار اجرایی برای آن تدبیر نشد. واقعیت این است که برخی نویسندگان این نامه در دهه ۹۰ در دولت پیشین مسؤولیت داشتند و متاسفانه در این دهه هیچ‌گونه اصلاحی در ساختار اقتصاد ایران صورت نگرفت و حتی آن ۱۲.۵درصد رشد سال ۹۵ یا ۹.۵درصد تورم سال ۹۵ به واسطه اصلاحات ساختاری نبود.

* این اتفاق نتیجه توافقی بود که به واسطه بحث برجام به صورت مصنوعی رخ داد. به عبارتی، آمار و ارقامی که دولت گذشته نسبت به آن خوشبین بود، در نتیجه یک اتفاق واقعی یا اصلاحات ساختگی نبود و صرفا یک مرحله گذرایی بود که به صورت مصنوعی این اعداد ثبت شد و فایده‌ای هم نداشت.»

دلار ۳۲هزار تومانی را باور ندارند و عصبانی هم می‌شوند

شوک بی‌سابقه دلار به بازار ارز

همزمان با اعتراض و حمله رسانه های حامی دولت به منقدان اقتصادی رئیسی، افزایش نرخ دلار تا 32 هزار تومان بمب خبری روز گذشته بود که بازار ارز را دچار شوک آنی کرد.

روزنامه همدلی در این رابطه نوشت:

* ارز 4200تومانی حذف شد تا با تحمیل گرانی‌های عجیب به کالاهای اساسی، شاید بساط رانت برچیده شود، اما داستان دیگری در اقتصاد و بازارها شکل گرفت؛ داستانی که در یک‌طرف آن دلار چهارراه استانبول و در طرف دیگر آن نرخ دلار نیمایی قرار دارد؛ دلار نیمایی که بعد از حذف ارز ترجیحی مبنای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته می‌شود، اما این‌همه ماجرا نیست. قیمت هر قطعه اسکناس آمریکایی صبح دیروز از زمان بازگشایی بازار، هر ساعت یک درصد افزایش یافت و از 32هزار و 580به 32هزار و 630 تومان در برخی از ساعات روز رسید تا اختلاف دلار آزاد و نیمایی در نهایت به 30درصد برسد. این یعنی فاصله بین دلار آزاد با نیمایی هر روز در حال بیشتر شدن است.

*  در حالی پیش‌بینی فعالان اقتصادی حکایت از رسیدن دلار به کانال 50هزارتومانی در بازار آزاد دارد که نرخ دلار نیمایی در کانال 24هزار تومان قرار دارد و هر روز فاصله عمیقی بین این دو نرخ ایجاد می‌شود. کارشناسان اقتصادی بر این باور هستند که اگر دلار در ورود به کانال 33هزار تومان مقاومت نکند، به‌صورت شتابان تا کانال 37هزار تومان جهش خواهد کرد و به‌این‌ترتیب گپ بین دلار آزاد و نیما بیشتر هم خواهد شد.

* شکاف میان دلار بازار آزاد و نیمایی به دنبال تحولات سیاسی، هر روز در حال افزایش است معه فعالان بازار ارز نسبت به این تحولات خطناک هشدار داده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
کیف پول من

فروش همستر کامبت
کی بود می‌گفت پول نمیشه!

چیزی تا لیست شدن همستر نمانده، شما با طی کردن مراحل زیر می‌توانید ارز خود را از همه زودتر به فروش برسانید:

۱ - ثبت نام کنید و لینک رفرال خود را کپی کنید.
۲ - با لینک رفرال خود، دوستانتان را دعوت کنید.
۳ - به ازای دعوت از هر دوست، تون کوین رایگان دریافت کنید.
۴ - با دعوت از تعداد بیشتری از دوستان، شانس خود را برای برنده شدن در قرعه کشی کیف پول من بیشتر کنید.
۵ - پس از لیست شدن همستر، ارز خود را به راحتی نقد کنید.

لیست جوایز قرعه‌کشیemoji

آیفون ۱۶

اپل واچ سری ۱۰

پلی استیشن ۵

و ...

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتی ۹/۸ ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    نظر کاربران

    • ناشناس

      روزنامه شیشه پاک کن معرض ضد ملت

    • ناشناس

      آقای شریعتمداری شما ازعلم اقتصاد چه میدانی که خودت رانخودپای همه اش میکنی

    • ناشناس

      حالا معلوم است کیهان که مشکل این ملت شماییدنه دیگران

    • ناشناس

      حالا اقتصاددانان میفهمن یا تو ؟؟؟؟؟

    • مش قاسم

      اقتصاد دانان آقای رییس‌جمهور کجا هستند تا به خط شوند و مشکلات را حل کنند .

    • ناشناس

      شیشه شور دشمن ملت
      کیهان ...

    • ناشناس

      بخدا این اقتصاددانان هم بیکارن
      آقا بذارید کار خودشونو سریع تر بکنن
      مرگ یه بار شیونم یه بار

    • شهین مزارعی

      خدایا کی از دست کیهان نجاتمون میدی یه کشور باید در دست یه روزنامه نگار باشه ؟

    • ناشناس

      چون طرفدار دولت قبل بودند انتقادشان از وضع اسفناک اقتصادی که کودک 6 ماهه هم متوجه میشه بد است ولی کیهان متوجه نمیشه یا خودش را بخواب زده

    • ناشناس

      شیشه پاکن وضعیت مردمو نمیبینی

    • محسن

      کیهان راست گفته تا میشه از ملت خودمون کند چرا با دنیا دوست بود عاقلانه گفته کیهان جان

    • ناشناس

      قبل ازسیلاب چندساله بایدسیلاب بندی کردی دیگه سیل همجای ایران ویران کرد

    • ناشناس

      مردم دیگه تحمل ندارند البته اگر نظر مردم مهم باشه

    • ناشناس

      کیهان چی میزنی که تو فضا سیر میکنی!
      یه قدری بیا پایین اوضاع جامعه را ببین

    • ناشناس

      تا وقتی تریبون دست امثال روزنامه کیهان هست وضعیت مردم همینه

    • سمی خلیل زاد

      واقعا که به نوک انگشت نگاه میکنن نه ماه

    • ناشناس

      عقل چهل نفر از یک نفر بیشتر است

    • گل آقا

      مرد حسابی خجالت بکش.کم از ظالم دفاع کن
      وضع زندگی مردم را نمیبینی

    • بینام

      جوکر سال

    • ه

      همون موقع هم شماها خراب کدین باکارشکنیاتون

    • ناشناس

      هیچوقت با مردم نبوده

    • ناشناس

      دقیقا

    • ناشناس

      این همون روزنامه اس ک شب عید برای شیشه ها میخریم؟

    • ع،ر

      خدائیش‌کاری‌به‌این‌همه‌بدبختی‌ومصیبتهایی
      که‌حاصل‌سیاستهای‌اشتباه‌مسئولان‌است‌کاری
      نداریم‌واقتداروقمپوز‌درکردنشون‌ازهمه‌
      مصیبتها‌بدتره

    • ناشناس

      هیس اقای ریسی خوابه

    • امین

      چرا ی اتم نمیزنید راحت شیم بابا

    • ناشناس

      تا رابطه با جهان و مجامع بین المللی همچنین کشورهای همسایه و منطقه اصلاح نشه وضع کشورمون روز به روز بدتر خواهد شد

    • ناشناس

      کی گفته تورم سه رقمی میشه مگه اقای رییسی نگفتند اول نیم بعد میریم یک رقمی

    • ناشناس

      اصلا نگران نباشین به زودی رییس محترم جمهور و وزیر اقتصاد طی یک دستور دلار و مجبور میکنن و وقت میدن تا آخر ماه بشه ۴۲۰۰

    • ناشناس

      کیهان خجالت نمی‌کشی چاپ میشه وقتی که همه میگن شیشه پاک کن

    • ناشناس

      شریعتنداری آخرتتو به دنیا نفروش

    • علی

      وقتی دولت جلوی رشد بورس را گرفته و اخبار دم مالیات از حسابهای بانکی میزند باعث هجوم نقدینگی به سمت دلار و طلا طبیعی است و مقصر اصلی دولت است ...........

    • ناشناس

      مسخره کردن خودشون رو خجالت هم نمیکشن

    • ناشناس

      تصمیم گیرنده نخوایم کی رو ببینیم

    • ناشناس

      نمیشه که بازندگی ونون مردم بازی کردواسمشوجراحی اقتصادی گذاشت...آیاازمریض که همون مردم هستن رضایت گرفته اند؟

    • هیچکس

      روحانی رفت و تموم شد.شما چی دارید؟؟هنوز فکر میکنید تو دوران تبلیغات ریاست جمهوری هستید؟؟شعار میدید!!!!

    • ناشناس

      وای به کجارفتیم

    • بدون نام

      حسین تو خودت حقوقت ماهی۳۵۰ ملیونه چی از درد مردم میفهمی

    • بدون نام

      بابا یکی نیست دهن شریعتمداری ببنده؟

    • ناشناس

      کیهان بجای جواب فرا افکنی و حواله دادن به روحانی وغیره میکند .گناه این مردم مستضعف چیه که هر روز شاهد گرانی وتیره روزیه

    • بدون نام

      شریعتمداری جان چرا هر کس انتقاد میکند ربط میدهید به دولت قبل اینکه 61اقتصاد دان و80میلیون نفر ایرانی همه دروغ میگویند فقط جنابعالی وکیهان راست بهتر است یک نظر سنجی در کل جامعه بگذارید شما مگر برای خرید به بازار وخیابان نمی روید هرکس هرحرف حق وحقیقت بزند آدم بدی است

    • ناشناس

      شما اقتصاددانهای محترم هم سرکار بودین و هیچ کار نکردین

    • ناشناس

      وارد کننده که ارز نیمایی می‌گیرد، فقط کسی که میخواهد دلار خرج تفریح کند بایست ارز آزاد تهیه نماید

    • م بهرامی

      دیدگاه روز نامه کیهان کاملا درست است

    • ناشناس

      اقتصاددانا زودتر باید هشدار میدادن همه شون با مسئولین بیسوادن

    • ناشناس

      اخه یه پیر مرد که خودش کامل تو رفاه است نمیدونه مردم دارن چه میکشند

    • دوچرخه دسته ۳

      روزنامه شیشه پاکن

    • ****Reza#sss****

      این مردک چکاره مملکته و با چه پشتوانه ای برای کشور نسخه میپیچه ؟!؟

    • ابدا@

      اقای شمخانی هم دقیقا مثل رضایی میماند
      حرف های او را جدی نگیرید

    • ناشناس

      دولت دروغگو

    • ناشناس

      مگه کسی هنوز کیهان میخونه خخخ

    • ناشناس

      اقتصاددانانمیگن صدهامیلیارددلاربه جز ملیونها غلامون درسال باعث کسری بودجه بی ارزشی پول تورم گرانی میشن

    • ناشناس

      ۶۱ اقتصاددان کمه
      اگر
      ۶۱ میلیون اقتصاددان نظر بدن باز هم نظر چناب چرتمداری صحیح تر است

    • ناشناس

      باید با کمبودها وحداقل ها در نمام زمینه ها عادت کرد

    • ناشناس

      کیهان مسبب همه ی بدبختیهای مردم!

    • ناشناس

      اصلا نیازی ب اقتصاد دان نیست برید چندجا و چند صنف خرید کنید قشنگ مشخصه چه خبره چقدر گرونی زیاده و کمر شکن

    • ناشناس

      جراحی به دست غیر جراح یا همان آش و لاش کردن اقتصادی به دست غیر اقتصاد دان معلوم است که نتیجه ای جز فاجعه نخواهد داشت .

    • ناشناس

      چرا نمی خواهند بفهمند بی سواد هستند . دلیل حمایت روزنامه کیهان از وضع آشفته باز چیست

    • ناشناس

      اقتصادان دان محسن رضایی کجایی بیا وسط

    • ناشناس

      کیهان خدایی قضاوت درست کنید دلار ٣٣هزاز سکه ١٦ ملیون فرافکنیه?

    • ناشناس

      چرا دلار رو واحد پول ملی نمیکنن. اگر کمبود ذخایر ارزی هست چرا دلار توی صرافی ها خرید و فروش میشه

    • ناشناس

      خدایا بخیر بشه

    • بدون نام

      به عمل کار برآید
      به سخن‌دانی نیست.!!!

    • ناشناس

      خب راست میگن تنها راه برون رفت همکاری در برجام و ب سرانجام رسوندش بلد نیستید برید کنار

    • ناشناس

      رییسی مثل احمدی نژاد اقتصاد دانانی که بهش نامه زده بودن رو اخراج نکنه شانس آوردیم

    • قاسم

      به قول خودشان همه چی عالی ولی تور م بالا حقوق بازنشستگان فقط ده درصد اضافه شده وقیمت کلیه اجناس
      صد برابر شده شاید ما جایی دیگر زندگی می کنیم خبرنداریم

    • رزمنده دیروز

      واقعا کیهان تو خوشت میاد بهت ناسزا بگن

    • مریم

      مگر میشود دولت در حال فروش نفت 124 دلاری باشد بعد دلار به 33 هزار برسد این تنها دلیلش مدیریت احمدی نزادی و عدم توجه به زندگی مردم است

      پاسخ ها

      • ناشناس

        نفت دارن بشکه ای 124 دلار میفروشند این قیمت نفت بی سابقه است
        اینها دلارها برای اهداف خودشان ذخیره میکنند وگرنه با تزریق 300 میلیون دلار قیمت دلار به 15000 تومان میرسد

    • ناشناس

      لعنت به تو کیهان
      از جان ملت چه می خواهی؟؟؟؟

    • باشه تو درست میگی

      خوب شد نبود تا دلار 5تومنی نبینه

    • بدون نام

      خدا به داد ملت ایران برسد

    • کاربر

      آقای سید رییسی هم دروغ گفت

    • ناشناس

      سید محرومان متشکریم.

    • بی نام

      این شریعتمداری چیکاره مردمه که خودشو نخود هر آشی میکنه از قدیم گفتن سیر خبر از گشنه نداره این آقا انگار تو این مملکت زندگی نمیکنه درد مردم بیچاره را نمیفهمه

    • شهاب

      آقای شریعتمداری! سرت رو از زیر برف بیار بیرون. وقتی میاری که دیگه خیلی دیر شده.

    • م بهرامی

      از این همه حمله به کیهان توسط جریاناتی حاص معلوم می شود کیهان درست می گوید

    • ناشناس

      کیهان همه کاره این مملکت شده

    • ناشناس

      شریعتمداری حیا کن کم ازدزدها دفاع کن

    • ناشناس

      محسن رضایی کجاست که جوابگو باشه.

    • ناشناس

      یارو الکی نرفته اقتصاددان بشه.لابد یه چیزیی می دونه.

    • ناشناس

      درود بر سید محرومان

    • ناشناس

      شما که خیلی ادعا تون میشه هشت سال در زمان روحانی نتونستید کاری کنید اقتصاد رو نابود کردید حالا رئیسی چه جوری گند کارای شما رو در مدت کوتاه درست کنه ....
      بله در مرحله حرف شما اقتصاد دان خوبی هستید اگر راست میگید توانای رو در عمل اثبات کنید والا حرف بی حرف

    • ناشناس

      شما اصلاح طلبا هیچی نگید بهتره شما همه چی رو خراب کردید حالا فقط حرف می زنید

    • سرباز وطن

      آقای شریعتمداری همیشه دنبال نخود میگرده، یه نخود، دو نخود، شش نخود و...

    • ناشناس

      نون اونم تو این دیگه
      وصله

    • ناشناس

      تازه فهمیدی؟!!!!

    • ناشناس

      اینها خودشان جز بانیان وضع موجودند وازطرف داران روحانی هستند حالا هم میخواهنددوباره نسخه فرسوده قبل راتکرار کنند اینها که اقتصاد دان نیستند

    • محمد رضا عباسی

      امروز عصری از 33 هزارتومان هم گذشت علی برکت الله

    • ناشناس

      این کیهان امکانات مفت بهش برسد.به بدبختی مردم ومملکت کاری نداره اگر امورات ایران به کیهانی ها واگذار شود حاضرند از یمن ملت جایگزین ایرانیها بکنند حالا چه دشمنی با ایران وایرانی دارد خدا عالم است.

    • ناشناس

      این آقای شریعتمداری چیکاره این مملکته که اینقدر تو امور دخالت میکنه
      ماشاالله از سیاست داخلی تا بین الملل از بازار و اقتصاد ودین و مذهب و.....
      همه چی هم سررشته داره

    • ناشناس

      تنها راه برون رفت ازاین وضعیت تعقیر سیاستهای کلان و اشتباه حکومت هست و تعامل و صلح با دنیا و قطع کردن کاسبان تحریم که دست درخون این مردم دارن

    • ناشناس

      واقعا کشور داری اینجوری هست بداد کارگران ومردم برسید دلار که گران بشه همچی داره دوباره گران میشه

    • ناشناس

      امثال شریعتمداری کیهان نون ونمک ملت ایران رو میخوره نمکدان هم میشکنه این ادم هرکجا ایران وایرانی منافعی داشته باشه مخالف سر سخته .خونوادش چی میکشن از دستش.

    • ناشناس

      روزنامه کیهان پدرم برای سفره استفاده میکردوهمیشه رادیوبی بی سی گوش میکرد

    • ناشناس

      مرگ بر انگلیس و روسیه

    • ناشناس

      کاش برایمان روشن می‌شدکه این شریعتمداری درکجادرس خوانده که نسبت به همه علوم اطلاعات جامع وکامل پیداکرده وهرچه راافرادآگاه وباتجربه بیان میکنندبلافاصله ردکرده وعلم مخالفت خودرابرافراشته میکندخداازبانیان تفرقه نگذرد

    • امیر

      یعنی وظیفش از اول همین شعرارو میگفت

    • محمد مردانی

      متاسفانه نتیجه این لجبازی و ناکارآمدی فقط گریبان قشر ضعیف جامعه را خواهد گرفت و کیهان و بقیه حق دارن بی‌خیال باشن

    • ناشناس

      اقتصاد و سیاست به هم وابسته اند قطعا راه حل اقتصاد ایران سیاسی است به جناح و دسته و حزب هم ربطی ندارد کیهان هم که معلومه ابشخورش کجاست؟ زیاد بهش اعتنا نکنید

    • فهیمی فر

      درود بر شریعمتداری شجاع و البته هوشیار و موقعیت سنج و بصیر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج