وقتی یک ایرانی برای غول لامبورگینی برنامه دارد
منصوری در سال ۲۰۰۱ نخستین کارخانه تولیدی خود را، راهاندازی کرد تا اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی کند.
عصر ایران: اگر بخواهیم فقط ۳ تیونر برجسته در جهان را نام ببریم قطعا یکی از گزینه ها به منصوری اختصاص دارد. منصوری شرکت خودروسازی لوکس آلمانی-سوئیسی مستقر در آلمان است، که در زمینه تیونینگ و سفارشی سازی خودرو فعالیت می کند. شرکت منصوری در سال ۱۹۸۹ توسط یک مهاجر ایرانیتبار، بنام کوروش منصوری تأسیس شد.
منصوری در سال 2001 نخستین کارخانه تولیدی خود را، راهاندازی کرد تا اقدام به تولید قطعات و تجهیزات مورد نیاز تیونینگ خودروهای سفارشی کند. این شرکت هماکنون دارای 2 کارخانه در کشورهای آلمان و سوئیس است و دفاتر بینالمللی آن در شهرهای اوساکا، سئول، لس آنجلس، ابوظبی و سنگاپور فعال هستند. برخی از شرکتهایی که منصوری تاکنون با آنها مشارکت داشته، عبارتند از: استون مارتین، لامبورگینی، مرسدس بنز، فراری، آئودی، رنجرور، پورشه، مازراتی، رولز-رویس موتور کارز و بنتلی.
منصوری در یکی از جدیدترین برنامه های خود سراغ غول ایتالیایی ها یعنی لامبورگینی اوروس رفته است. اولین چیزی که توجه مخاطب را جلب می کند؛ جزئیات فراوانی است که به در قالب کیت بدنه به خودرو اضافه شده است. از درپوش موتور فیبرکربن تا ادامه آن در جلوپنجره، سپر اصلی جلو و بخش های تخصصی تر مانند لیپ، اسپویلر و کانارد که چیزی شبیه لباس سامورایی ها را شکل داده است!
ادامه تغییرات را باید با آبشش روی قسمت بالایی گلگیرها، خط شانه و رکاب دنبال کرد. رینگ های آلومینیومی تیره با طراحی اختصاصی در اندازه 24 اینچی انتخاب شده اند که عمق رینگ در محور جلو 10 اینچ و در قسمت عقب 12 اینچ است.
اطلاعات در رابطه با پیشرانه دقیق نیست اما ظاهرا 900 اسب خروجی و 1100 نیوتن گشتاور برای آن تعریف شده است. این آمار در مقایسه با اعداد استاندارد که به ترتیب 641 اسب بخار و 850 نیوتن متر است، ارزش کار تیونر را به خوبی نمایش می دهد. جالب آنکه رویکرد منصوری در رابطه با این پروژه حتی از اوروس قبلی این کمپانی که 820 اسب بخار خروجی داشت هم بهتر و موفق تر بوده است.
خودرو طی 2.9 ثانیه از حالت توقف به سرعت 100 کیلومتر برساعت می رسد که برای این کلاس یعنی شاسی بلند و شرایط ائروداینامیک موجود بسیار چشمگیر ارزیابی می شود. بیشینه سرعت نیز برابر با 323 کیلومتر برساعت محاسبه شده است.
متاسفانه فقط یک تصویر از داخل کابین توسط منصوری منتشر شده اما قطعا اینجا هم تیونر سنگ تمام گذاشته و البته این ادعا با توجه به سابقه موفق منصوری قابل طرح است.
منصوری اشاره می کند که تنها 10 دستگاه از این اوروس را تحویل مشتریان خواهد داد و بدین ترتیب با یک تولید محدود ناب سر و کار داریم.
نظر کاربران
بی شک هزاران منصوری ازین مملکت فراری دادن تا امروز صنعت خودروسازی در دست کسانی باشه که فقط از رانت آن استفاده میشه تا تکنولوژی ش برای مردم ایران
جای تاسف داره امثال منصوری ها چقدر زبادند ولی تو مملکت خودشون نمیتونند کار کنند
درود. احسنت واقعا گل گفتی
اگه جوانان که در سیستم قدیم تربیت شدند در کشور میماندند الان کله سیاره زمین به اسم نادریها منصوریها بود خدایا گناه ما چه بود با این قضبت