نظم و کیفیت بالای خط تولید یک خودروی جذاب
روند مونتاژ این خودرو که با یک پوسته آغاز می شود و با خارج شدن محصول نهایی از خط تولید پایان می یابد، دو روز طول می کشد.
عصر ایران: ساخت پورشه ۹۱۱ کار کوچکی نیست و روند مونتاژ این خودرو که با یک پوسته آغاز می شود و با خارج شدن محصول نهایی از خط تولید پایان می یابد، دو روز طول می کشد. شرکت پورشه به تازگی و برای نخستین بار ویدیویی تایم لپس را ارائه کرده که کل فرآیند تولید را با تمرکز بر یک دستگاه ۹۱۱ جیتی۳ خاص، بخشی از برنامه "رنگ به نمونه" (Paint to Sample)، به تصویر می کشد.
با ده ها گزینه مختلف برای انتخاب، طیف وسیعی از ترکیب های ممکن به معنای آن است که مشاهده یک جفت خودرو 911 مشابه بسیار نادر است. انتخاب رنگ نقش بزرگی در سفارشیسازی خودروهای پورشه بازی می کند.
برای پاسخگویی به تقاضای فزاینده و بهبود سهولت دسترسی برای مشتریان، برنامه Paint to Sample پورشه در اواخر سال 2021 بروزرسانی شد تا ظرفیت آن افزایش یابد. اکنون بیش از 160 گزینه رنگ از پیش تایید شده در کاتالوگ فعلی پورشه موجود است.
کارخانه زوفنهاوزن، جایی است که مدل های 911، 718 و تایکان از خط تولید پورشه خارج می شوند. پیش از مونتاژ 117 مرحله ای، شاسی 911 بیش از یک روز را برای آماده سازی در بخش های بدنه و سالن رنگ سپری می کند.
پیش از ورود به سالن رنگ، بدنه چربیزدایی شده، یک پوشش فسفاته دریافت کرده و یک فرآیند الکتروشیمیایی را سپری می کند که بیشتر برای محافظت در برابر خوردگی کاربرد دارد. طی فرآیند اعمال پوشش، بدنه در حوضچه ای که با رنگ الکتروفورتیک و آب دیونیزه پر شده غوطهور می شود. برای رسیدن به پوشش مطلوب بدنه حول محور خود چرخش می کند.
سپس، پرایمر، پوشش پایه، و پوشش شفاف روی بدنه و پنل ها اعمال می شود، این در شرایطی است که رنگ استاندارد با استفاده از حدود 4 لیتر مایع در سه مرحله اعمال می شود. پرایمرها بر اساس رنگ نهایی انتخاب می شوند و رنگ های روشن نیازمند پرایمر روشن و رنگ های تیره نیازمند پرایمر تیره هستند. لایه رنگی که رنگ درخواستی را ارائه می کند تا 30 میکرومتر ضخامت دارد.
پوشش شفاف، لایه نهایی و ضخیمترین لایه است که بین 30 تا 50 میکرومتر ضخامت دارد. خودرو رنگ شده سپس در بیشینه دمای 200 درجه سلسیوس برای بیش از دو ساعت و 30 دقیقه خشک می شود.
پورشه 17 رنگ استاندارد را برای نمای بیرونی پورشه 911 ارائه می کند. اما با برنامه Paint to Sample بیش از 100 رنگ از پیش تایید شده اضافی جدا از گزینه های استاندارد برای مدل های 911 یا 718 در دسترس هستند.
اگر مشتری به دنبال رنگی جدید و خاصتر باشد می تواند از طریق برنامه Paint to Sample Plus تقاضای خود را ارائه کند. این برنامه در حال حاضر فقط برای خودروهایی که در کارخانه زوفنهاوزن پورشه تولید می شوند – 911، 718، تایکان – در دسترس است و توسعه رنگ حداقل پنج ماه زمان می برد.
پس از آن، مشتری و رنگ درخواستی وی در پایگاه داده رنگ پورشه ثبت می شوند و رنگ جدید به گزینه های از پیش تایید شده در برنامه Paint to Sample اضافه می شود.
نظر کاربران
خیلی نامرد هستید پس چرا ما اینجوری شما اونجوری
دیدن این فیلم چقدر آدم رو یاد سالن های مونتاژ ایران خودرو و سایپا میندازه!!! هرچند، خیلی مونده تا اونا به ما برسن...
هرچیزی با شرایط و مشخصات محیط پیرامونی خودش تناسب داشته باشه
کارخونه ی اینطوری باید با سطح همون کشورها همخوانی داشته باشه، با سطح فرهنگ مردم اون جوامع، و از همه مهمتر با لیاقت و شایستگی مردم اون جامعه همخوانی داره
نظم و وجدان کاری اخلاق مسئولیت پذیری فقط در غرب
پاسخ ها
مفت نخوردن و کار کردن و ول نشگتن در مجازی فقط در غرب
واقعا
بارالها به منفی دهندگان یکدستگاه خودروی وطنی که با نهایت وجدان کاری ساخته شده عنایت بفرما.
سایپا ایران خودروی داغون چی میگن این وسط
سلام.این گزارش را به مدیر سای پا نشان بدهید وبگویید خجالت را می فهمی؟
یاد بگیرید ماشین سازی را نصف شما هستند
چقدر تجهیزات عالی کلا ماشینی بود همه چیز
غرب عالیه بسوزید غرب ستیزان بدبخت