از شاهکار جدید لامبورگینی رونمایی شد
لامبورگینی هوراکان تکنیکا در حالی معرفی شده است که باید آن را یکی از جاه طلبانهترین محصولات اخیر این شرکت دانست. این محصول محور دیفرانسیل عقب یک گزینه کامل و عالی برای جاده و پیستهای اتومبیل رانی است.
فرارو: لامبورگینی هوراکان تکنیکا در حالی معرفی شده است که باید آن را یکی از جاه طلبانهترین محصولات اخیر این شرکت دانست. این محصول محور دیفرانسیل عقب یک گزینه کامل و عالی برای جاده و پیستهای اتومبیل رانی است.

هوراکان تکنیکا فاصله بین دو مدل دیگر یعنی هوراکان Evo و STO را پر خواهد کرد. برچسب قیمت ۲۰۰ هزار پوندی نیز چندان دور از انتظار نیست.

در حالت رانندگی استرادا شما تجربهای شبیه به مدل Evo خواهید داشت. در حال کورسا یا همان مسابقهای خودرو شبیه به مدل رده بالای STO خواهد شد.

در واقع تکنیکا همان کاری را میکند که ۹۱۱ GT۳ برای پورشه انجام میدهد.
یک خودروی کامل برای جاده و پیستهای اتومبیل رانی که اعتماد به نفس کامل را به راننده میدهد.
موتور V۱۰ به حجم ۵.۲ لیتر و حداکثر قدرت ۶۳۱ اسب بخار نیرو را توسط گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه و سیستم دیفرانسیل ضد لغزش الکترونیکی به چرخ های عقب ارسال میکند.
لاستیکهای نیمه اسلیک بریچستون پوتنزا با ابعاد ۳۰۵ میلی متر در چرخهای عقب و به سایز ۲۰ اینچ در این مدل استفاده شده است.
ترمزهای سرامیک کربنی نیز به صورت استاندارد در این مدل استفاده شده است.
گرچه جنس مواد به کار رفته در آن متفاوت از مدل STO است تا تجربه ترمزگیری بهتری در جاده های شهری به راننده بدهد.
در نتیجه این تغییر حجم ورودی صدا در دورهای متوسط و بالا تا مرز 8500 rpm غنیتر خواهد بود.
با وجود این که تکنیکا از نظر پهنا و ارتفاع مشابه با مدل Evo است اما طول کلی آن برابر با ۶۱ میلی متر کوتاهتر شده است.
این بخش باعث ارتقای هندلینگ و چابکی خودرو میشود. همچنین به کمک ترمز امکان کنترل گشتاور انتقالی به هر چرخ امکان پذیر است.
این بخش به طور کامل توسط رایانه و سیستم کاملا هوشمند آن کنترل میشود.
چیزی که تکنیکا به نسبت مدل STO کم دارد پکیج آیرودینامیکی آن است.

بال عقب به کار رفته در مدل تکنیکا در حدود 35 درصد نیروی رو به پایین بیشتری به نسبت مدل Evo تولید میکند. همچنین 20 درصد نیروی درگ یا مقاومت کمتری به نسبت هوا دارد.
سر اگزوزهای شش ضلعی با طراحی خاص باعث میشود تا گرما بهتر دفع شود و در نتیجه راندمان قوای محرکه افزایش پیدا کند.
درپوش موتور نیز از فیبرکربن ساخته شده است و ساختار مسطح آن باعث شده تا پنجره دید به عقب به صورت عمودی قرار بگیرد. این کار باعث میشود تا دید راننده بهبود پیدا کند.
در بخش عملکرد نیز لامبورگینی ادعا میکند این مدل برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به کمتر از ۳.۲ ثانیه زمان احتیاج دارد و برای رسیدن به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت نیز به تنها ۹.۱ ثانیه زمان احتیاج دارد.
همچنین حداکثر سرعت آن به ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت میرسد.
به طور کلی تکنیکا محصولی کاملا راننده محور است و در بخش زیبایی بصری و عملکرد چیزی از رقبای خود کم ندارد.
با این وجود رقبای جدید بشدت عملکرد عالی دارند که از جمله میتوان به پورشه ۹۱۱ GT۳، مکلارن آرتورا، مازراتی MC۲۰ و فراری ۲۹۶ GTB اشاره کرد.
یکی از مشکلات اساسی هوراکانها ارتفاع سقف بسیار پایین است به گونهای که عملا فضایی برای قرار دادن کلاه ایمنی وجود ندارد.
این سومین مدل محور متحرک عقب هوراکان است. پیش از این دو مدل Evo و STO توسط لامبورگینی به بازار عرضه شده بود.
لامبورگینی سالهاست سنت خود مبنی بر عرضه مدل های چهارچرخ متحرک را حفظ کرده است و مدل اولیه و پرفومنته هوراکان نیز به صورت چهارچرخ متحرک به بازار عرضه شده بود.
نظر کاربران
از تکنولوژی جدیدترین خودروهای دنیا نصیب ما ایرانیها فقط حسرت و آه
قیمت این ابر خودرو با قیمت تویوتای مدل 2015 در ایران برابری میکنه
لعنت به مافیای خودرو
والا مفته ،پول ۱۰ تا ۲۰۶ ه
اگر ایران خودرو و سایپا را کلا تعطیل کنیم و بجاش در کشاورزی و دامپروری سرمایه گذاری کنیم کشورمون گلستان میشه
اگر این ایرخودرو 200 هزار پوند قیمتشه
قیمت دنا پلاس توربو میشه 500 پوند نه 15هزار پوند
اگر اجازه واردات لامبورگینی به ایران داده بشه قیمتش از شاهین و دنا پلاس و ال 90 ارزونتر میشه