۱۲۰۲۷۱۵
۵۸۵۶
۵۸۵۶
پ

زلنسکی، آمار تلفات نیروهای روسیه را اعلام کرد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه تاکنون بیش از ۱۶ هزار نیروی خود را در اوکراین از دست داده است.

ایرنا: ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که روسیه تاکنون بیش از ۱۶ هزار نیروی خود را در اوکراین از دست داده است.

از "سی ان ان"، زلنسکی در یک پیام ویدئویی که روز جمعه منتشر شد گفت: تلفات نیروهای روسیه از ۱۶ هزار نفر گذشته است. درمیان این تلفات فرماندهان ارشد نظامی روسیه وجود دارد.

زلنسکی، آمار تلفات نیروهای روسیه را اعلام کرد

این درحالی است که وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی این کشور در اوکراین یک هزار و ۳۵۱ نیروی نظامی این کشور کشته شده‌اند.

به گزارش ایرنا، براین اساس در حالی که تلفات نیروهای روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین برابر با یک هزار و ۳۵۱ نفر و تلفات نیروهای نظامی اوکراین نیز بیش از ۱۴ هزار نفر بوده است.

دو مقام ناتو پیش از این ادعا کرده بودند که بر اساس تخمین ناتو، روسیه از زمان آغاز جنگ در اوکراین بین ۷ تا ۱۴ هزار نیروی خود را از دست داده است.

وزارت دفاع روسیه هشدار داده که هرگونه تلاش برای برقراری منطقه پرواز ممنوع و بستن حریم هوایی اوکراین با واکنش فوری این کشور مواجه خواهد شد.

ولودیمیر زلنسکی بارها از کشورهای غربی خواسته است بر فراز اوکراین منطقه پرواز ممنوع ایجاد کنند اما کشورهای اروپایی، ناتو و آمریکا با این خواسته مخالفت کرده و اعلام کرده‌اند انجام این کار به معنی ورود به جنگ مستقیم با روسیه است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

وی سه روز پس از آن (۵ اسفند) آغاز عملیات نظامی ویژه علیه اوکراین را اعلام کرد و روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضع داد.

درگیری‌ها در اوکراین و نیز واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت برترین ها هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج