کمیسیون تلفیق واردات خودرو را تصویب کرد
بک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از تصویب مجدد موضوع واردات خودرو از محل ارز غیرصادراتی با اعمال اصلاحاتی در جلسه این کمیسیون خبر داد.
ایسنا: بک عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۱ از تصویب مجدد موضوع واردات خودرو از محل ارز غیرصادراتی با اعمال اصلاحاتی در جلسه این کمیسیون خبر داد.
محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به جلسه کیمسیون تلفیق برای بررسی موارد ارجاعی بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی از صحن علنی گفت: در این جلسه کیمسیون تلفیق بند الحاقی ۱ تبصره ۷ را اصلاح و تصویب کرد.
به گفته وی، متن مصوبه کمیسیون تلفیق به شرح زیر است:
« به منظور تامین مالی شبکه راه آهن کشور و ایجاد خطوط ریلی مورد نیاز اعم از قطار عادی، برقی - پرسرعت و قطار شهری و تکمیل طرح های نیمه تمام در خطوط ریلی و اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده ها، توسعه فرهنگ حمل و نقل و ارتقای مدیریت و عبور و مرور ناوگان حمل و نقل، به دولت اجازه داده می شود در سال ۱۴۰۱ و با رعایت سیاست های کلی نظام نسبت به صدور مجوز واردات به صورت ذیل توسط بخش خصوصی اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی از محل ارز غیرصادراتی(خود و دیگران) با تعرفه ورودی که به تصویب هیات وزیران می رسد، اقدام و درآمد ناشی از آن را پس از گردش خزانه کل کشور به حساب ردیف جداول شماره ۵ این قانون واریز نماید.
اقلام وارداتی عبارت است از:
۱-تعداد ۵۰ هزار دستگاه خودروی سواری و ۲۰ هزار دستگاه خودروی سواری دوگانه سوز(هیبریدی) و برقی
۲- تعداد ۱۰ هزار دستگاه کامیون، تریلی، تریلی یخچال دار و کشنده
۳- تعداد ۱۰ هزار دستگاه اتوبوس برون و درون شهری
۴- تعداد یک هزار دستگاه واگن و واگن یخچالدار
۵- تعداد ۵ هزار دستگاه ماشین آلات سنگین معادن و راهسازی اعم از نو ساخت یا حداکثر پنج سال ساخت.»
نظر کاربران
تنها راه وادار کردن خودروسازان یا به عبارتی( قاتلان جان ومال مردم )به ارتقاء کیفیت خوددو واردات خودرو است وبس ،
پاسخ ها
به هیچ وجه نباید به خودروسازان اجازه ورود به عرصه واردات خودروی خارجی را داد چون کلا بحث رقابت بی معنا می شود و اساسا به زیان مردم است.
ملت خر کنی جدید .
اینا همش چرت زیادی هست..هیچکس چاره ایران خودرو نخواهد کرد..
میره بابا..
یکرو ز ممنوع میشه یک روز آزاد میشهاگر بنفع دلالان بود رای میاره اگر نبودنه
اقلام رو ببین همه برای خودشون
وقتی هپکو هست ، چرا باید ماشین آلات راهسازی وارد بشه؟؟؟!!!
پاسخ ها
جناب هپکو تراک معدن میسازه؟! شاول و بیل مکانیکی معدن میسازه؟ بولدوزر و گریدر تولید می کند؟ هپکو غلطک و وسایل سبک راهسازی و معدنی میسازد نه غول پیکر و نیاز معادن به دستگاه های روز دنیاست
وارادات رو بستن انحصاری کردن بعد سرزده میره کارخونه امروز خخخخ
پاسخ ها
خوب که چی
کاش غیرت داشتید این قیمتا نمیخریدین سایپا ایران
احسنتم
طیب الله
الکی میگه!!!
اگر نظارت بشی و با کنترل خوب شاخ ماشينهاي داخلی شکسته می شود
خودروساز داخلی نمیتونه تولید کنه باز کنید مرزارو حتی نمیتونه ناوگان داخلیو پوشش بده به طور مثال اتوبوس رانی و حتی ارگانا حیاتی مثله بیمارستانا و کلانتریا پس بیخودی حمایت نکنید مرزارو باز کنید بزارید ماهم خودرو برقی سوار شیم هوا کشورم بیخودی الوده نشه دولت باید حمایت کنه
بازم شروع شد خخخ
هنر کردید ،پنجاه هزارتا ،هه
قطعا باعث میشه ماشین گرونتر بشه
چون ماشین مدل 2022 آنچنان قیمت نجومی داره که مردم میبینن همون قبلیها رو سوار بشن به صرفه تره و این باعث میشه دست دومها قیمتش بکشه بالا
با 50 هزارتا اصلا نمیشه بازار رو کنترل کرد و فقط قیمت میلیاردی این تعداد کم خودرو قیمت کلی ماشین رو میبره بالا
دست مسوولین درد نکنه
پاسخ ها
تازه این ۵۰ هزارتا هیچ نمایندگی هم ندارند
خون همه درگذشتگان حوادث جادهای به گردن مسوولان است ،،خواه از خودروی بیکیفیت داخلی با قيمت نجومی و همردیف ماشین های مدرن و باکیفیت خارجی خواه از جاده های غیر استاندارد کشور
با تعرفه گمرگ دوبرابر همین قیمت الان میشه
این تعداد را که فقط به خودتون میرسه ۵۰ هزار ماشین عددی نیست .باید ملت را از دست مافیای خودرو نجات داد
الان فردا دوباره میزنن زیرش خودروسازا نمیذارن
50 هزار دستگاه خودرو سواری چطوری میتونه تاثیری تو بازار داخلی خودرو بگذا ه مخصوصا اگه وارد کننده اش از خودشون باشه
اگر راست بگن کامیون هم وارد کنن 100درصد قیمتها میاد پایین خداکنه این بار راست بگن
خداوکیلی تا اینجا با اخبارهای جوروواجور اقتصاد را کنترل کردید ولی این نمی تواند دایمی باشد
خدا خیرتون بده که توفکرجون مردم هستند یادتان نرودمسولین این دو شرکت خودرو نمایندگی واردات نباشن .گروه ماشینهای که وارد کنند خیلی ازقطعاتش مفقود میشه آن موقع خارج ازکشوراست دزدنگرفته کلاهم سرمان رفته ادعای خسارت میکنن
مدل ماشین آقازادهها کمی قدیمی شده،تعدادی ماشین وارد کنید که آقازاده ها جدیداش رو سوار بشن
مافیای خودرو ساز به هیچ وجه نمی گذارند خودرو وارد شود وهیچ کس حریفشان نمی شود چندتا قاضی تاکنون از پارکینک خودروز بازدید کردند اخر چه شد هیچکدام حریفشان نمی شوند
این تعداد فقط می توانند مسولان و دلالان بیاورند مردم عادی .یا خارج نشینان چه
اینا توافق کردن و مجبورند جای طلبشون ماشین وارد کنند . وگرنه تا میتونستند ماشین بنجل بخورد مردم میدادند
تنها راه تنظیم قیمت وکیفیت بازار خودرو شکستن کمر اربابان ومافیای گردن گلفت تولید خودرو ، بودن رقیب واردکردن خودروهای با کیفیت وارزان قیمت است .پراید ۱۸ میلیونی ۱۸۰ میلیون ؟؟؟؟
خودرو وارد کنند سایپا وایران خودرو کلی کارگر اخراجی دارن چون هیچ ایرانی دیگه اشغالهای اینها نمیخرن به این میگن سیاست
تصمیمات این کمیسیون حباب روی آبه مثل جریان خرید سربازی که بایک نهیب خنثی شد.