آیا کرونا، آرایشها را غلیظتر کرد؟
لورآل، شماره یک جهان در صنعت لوازم آرایشی، روز چهارشنبه از ثبت رکوردهای تازه سودآوری و فروش در سال ۲۰۲۱ خبر داد؛ اما با وجود محدودیتهای کرونایی از جمله اعمال قرنطینه، رواج دورکاری و استفاده مستمر از ماسک که موجب کاهش مصرف لوازم آرایشی شده، این صنعت چگونه وارد دوره تازهای از رونق شده است؟
یورو نیوز: لورآل، شماره یک جهان در صنعت لوازم آرایشی، روز چهارشنبه از ثبت رکوردهای تازه سودآوری و فروش در سال ۲۰۲۱ خبر داد؛ اما با وجود محدودیتهای کرونایی از جمله اعمال قرنطینه، رواج دورکاری و استفاده مستمر از ماسک که موجب کاهش مصرف لوازم آرایشی شده، این صنعت چگونه وارد دوره تازهای از رونق شده است؟
بر پایه این بیانیه گردش مالی برندهای زیر مجموعه این گروه از جمله گارنیه (Garnier)، لورآل پاریس (L'Oréal Paris)، لانکوم (Lancôme) و میبلین (Maybelline) در سال ۲۰۲۱ به ۳۲.۲۸ میلیارد یورو رسید که حاکی از افزایش ۱۵.۳ درصدی است. این در حالی است که نتایج تازهترین بررسیها نشان میدهد که شیوع همهگیری کرونا تاثیر منفی بر مصرف محصولات آرایشی داشته و اهمیت آرایش در مقایسه با دوره پیش از شیوع بیماری کووید-۱۹ کاهش یافته است.
اما در عین حال، نتایج این بررسیها نشان میدهد که پس از طی دوره قابل توجهی از استفاد از ماسک و نیز محصولات ضدعفونی نیاز مردم به مصرف محصولات مراقبت از پوست افزایش یافته و به بالاتر از سطح پیش از همهگیری رسیده است. استفاده طولانی مدت از ماسک، بسیاری از مردم را دچار جوش، لک و آکنه صورت کرده و پوست دستان عده قابل توجهی نیز از فرط استفاده از ژلهای ضدعفونی و شستشوی بسیار دچار خشکی و اگزما شده است.
بر همین اساس، مصرف انواع سرمها و کرمهای مراقبت از دست دست و صورت افزایش یافته و به سطحی بالاتر از پیش از همهگیری کرونا رسیده است. چنان که نتایج بررسی منتشر شده در نشریه اسپرینگراوپن(SpringerOpen) نشان میدهد که با وجود تفاوت الگوی تغییر مصرف لوازم آرایشی همچون رُژ لب، مداد چشم و کرم پودر در مناطق مختلف جهان ولی رشد مصرف محصولات مراقبت از پوست در تمامی بازارهای عمده از الگوهای مشابهی پیروی میکند؛ تغییری که موجب جبران تاثیر کاهش مصرف لوازم آرایشی شده است.
ارسال نظر