آزمایش کامیون خودران ۱۸ چرخ در تگزاس
استفاده آزمایشی از کامیونهای ۱۸ چرخ در بزرگراههای ایالت تگزاس در جنوب آمریکا آغاز شد. این کامیونها که از رادار، اسکنهای لیزری، دوربین و آنتنهای «جی پی اس» استفاده میکنند با نرمافزار هدایتگر خود در تماس هستند. قرار است پیش از صدور مجوز برای حرکت این کامیونها در جادههای ایالت تگزاس چند آزمایش مختلف انجام شود تا مسئولان از ایمنی این کامیونها اطمینان حاصل کنند.
یورونیوز: استفاده آزمایشی از کامیونهای ۱۸ چرخ در بزرگراههای ایالت تگزاس در جنوب آمریکا آغاز شد.
این کامیونها که از رادار، اسکنهای لیزری، دوربین و آنتنهای «جی پی اس» استفاده میکنند با نرمافزار هدایتگر خود در تماس هستند. قرار است پیش از صدور مجوز برای حرکت این کامیونها در جادههای ایالت تگزاس چند آزمایش مختلف انجام شود تا مسئولان از ایمنی این کامیونها اطمینان حاصل کنند.
ایالت تگزاس طی سالهای گذشته به مرکز صنعت رو به رشد خودروهای بدون راننده در آمریکا تبدیل شده است. طرح استفاده از کامیونهای بزرگ خودران در تگزاس را شرکت ویمو (Waymo) وابسته به آلفابت، کمپانی مادر گوگل به اجرا گذاشته است.
پیر فرانسوا لوفو، مدیر واحد توسعه شرکت ویمو درباره استفاده آزمایشی از کامیونهای خودران میگوید: «هر بار که ما یک مایل یا یک کیلومتر در زندگی واقعی طی میکنیم با تغییر صدها شاخص در رایانه هزار موقعیت دیگر را شبیهسازی میکنیم.»
مرکز پشتیبانی شرکت ویمو در شهر دالاس، سومین شهر پرجمعیت تگزاس در راستای طرح استفاده از کامیونهای خودرو در دست احداث است. امبارک (Embark) و آرورا (Aurora) از دیگر شرکتهایی هستند که در زمینه ساخت کامیونهای خودران در تگزاس فعالیت میکنند.
یکی از دلایل فعالیت شرکتهای ساخت کامیونهای خودران در تگزاس آمار بالای رانندگان کامیون و مهندسان ماهر در این ایالت است. هوای آفتابی این ایالت بزرگ نیز زمینه مناسبی را برای استفاده از حسگر کامیونهای خودران فراهم کرده است. از سوی دیگر مکزیک ۸۵ درصد از کالاهایش را از راه زمینی و از مسیر تگزاس صادر میکند.
با این حال مهمترین دلیل جذب شرکتهای سازنده کامیونهای خودران به تگزاس قوانین آسانگیر آن برای خودروهای بدون راننده است. در قانونی که در سال ۲۰۱۸ در تگزاس تصویب شد عملا برای خودروهای بدون راننده موقعیتی مشابه خودروهای عادی در نظر گرفته شده است.
شرکت آرورا تخمین میزند که یک کامیون خودران میتوان مسیر بین لسآنجلس و دالاس را ۲۴ ساعته طی کند. این در حالی است که رانندههای کامیون هماکنون این مسیر را سه روزه طی میکنند. در مقابل تخمین زده میشود که هزینه استفاده از کامیونهای خودران نصف هزینه کنونی برای کامیونهای با راننده باشد.
ارسال نظر