جازاری تصریح کرد: در دانشگاه سوربن ۷ مدرسه عالی وجود دارد و در تمام این مدارس قرآن پژوهان و اساتید قرآن شناسی حضور داشته و به فعالیت علمی میپردازند.
خبرگزاری حوزه: جازاری تصریح کرد: در دانشگاه سوربن ۷ مدرسه عالی وجود دارد و در تمام این مدارس قرآن پژوهان و اساتید قرآن شناسی حضور داشته و به فعالیت علمی میپردازند.
حجت الاسلام و المسلمین سعید جازاری، در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان بیستمین جشنواره ملی پایاننامههای برتر دینی و قرآنی دانشجویان کشور که در دانشگاه بینالمللی اهل بیت علیهم السلام برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند متعال در سوره ص درباره قرآن میفرماید این کتاب مبارکی است که برای دو دسته برکت دارد؛ یک دسته آنهایی که به دنبال فهم قرآن و دسته دیگر آنهایی که در پی تذکر قرآنی هستند.
رئیس دانشگاه بینالمللی اهل بیت علیهم السلام ادامه داد: این آیه بیانگر این مفهوم است که قرآن برای مؤمن و غیر مؤمن برکت است. بحث قرآن شناسی یکی از رشتههای حساس و اساسی در حوزه علوم انسانی است. در غرب دانشگاهی در حوزه علوم انسانی وجود ندارد که بخشی را به حوزه علوم قرآنی اختصاص نداده باشد.
جازاری با اشاره به قدمت ترجمه قرآن به زبانهای مختلف عنوان کرد: اولین ترجمه قرآن همراه با شرح و نقد آن کمتر از ۱۷۰ سال بعد از ظهور اسلام صورت گرفته است. هر چند متن این ترجمه در دست نیست، اما رفرنسهای آن موجود است. ترجمههای متقدم قرآن سندی بر گستردگی علوم قرآنی است.
رئیس دانشگاه بینالمللی اهل بیت علیهم السلام ادامه داد: پس از آن در سال ۱۱۴۱ قرآن در اسپانیا توسط کشیش کلیسای مادرید ترجمه شد و در همان کلیسا شرح و ترجمه قرآن مورد مطالعه قرار گرفت.
وی افزود: حوزه علوم قرآنی حوزه گستردهای است. خداوند متعال در سوره ص قرآن را اینگونه معرفی میکند: این کتابی مبارک است هم برای آنهایی که میخواهند به فهم قرآن دست پیدا کنند و هم برای آنهایی که در پی تذکر نفس هستند.
جازاری با بیان اینکه علوم قرآنی رشتهای است که هرگز تمامی نخواهد داشت، تصریح کرد: نفس اعجاز قرآن در تمامی نداشتن آن است. در دانشگاه سوربن ۷ مدرسه عالی وجود دارد و در تمام این مدارس قرآن پژوهان و اساتید قرآن شناسی حضور داشته و به فعالیت علمی میپردازند.
رئیس دانشگاه بینالمللی اهل بیت علیهم السلام ادامه داد: در سال ۲۰۱۷ یکی از مهمترین مراکز قرآن شناسی در جهان افتتاح شد. در حوزه علوم قرآنی هر قدر که پژوهش صورت بگیرد باز هم کم است. کسی نمیتواند با قرآن کار کند و با محتوای باطنی قرآن مأنوس بشود و با معنویت فاصله داشته باشد چرا که قرآن آثار وضعی و ملکوتی دارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازهترین اخبار و تحلیل رویدادهای ایران و جهان
اپلیکیشن برترین ها
را نصب کنید.
ارسال نظر