روابط عمومی کارآمد، همگام با استانداردهای جهانی
وبینار «مدیریت استراتژیک روابط عمومی در اکوسیستم ایران با استاندارد جهانی» طی روزهای ششم و هفتم دیماه ۱۴۰۰ به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو-ایران و با ارائه حمید شکری خانقاه برگزار شد.
برترینها: وبینار «مدیریت استراتژیک روابط عمومی در اکوسیستم ایران با استاندارد جهانی» طی روزهای ششم و هفتم دیماه ۱۴۰۰ به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو-ایران و با ارائه حمید شکری خانقاه برگزار شد.
دکتر حمید شکری خانقاه، با اشاره به اینکه این دوره در جلسهای تعاملی با حضور مدیران و علاقهمندان روابط عمومی با طرح آخرین دستاوردها در زمینه روابط عمومی مورد بحث قرار گرفت، گفت: «روابط عمومی راهبردی در مسیر جهانی قرار دارد و استاندارد های جهانی بر روابط عمومی کلیشهای و بومی غلبه می کند.»
دبیر کل همایش استانداردهای جهانی روابط عمومی ادامه داد: «تعاملی شدن، بر خط بودن، کنشگری و همهگیری ارتباطات ، تسهیل گری روابط مردم و سازمان را سرعت می بخشد. معیارهای جهانی روابطعمومی در سازمانها به یک «پاندمی روابط عمومی یکپارچه» جهانی تبدیل می شود. روابطعمومی آینده به معیارها و استانداردهای جهانی نزدیکتر می شود.
شکری خانقاه نویسنده کتاب روابط عمومی ایرانی با استانداردهای جهانی اظهار داشت: «در این وبینار تخصصی شش ساعته، آخرین دستاوردها و پژوهشهای تحقیقاتی در حوزه «روابط عمومی با استانداردهای جهانی» برای توانمندسازی شرکتکنندگان به ارائه برنامه راهبردی ارتباطی برای تضمین موفقیت روابطعمومی سازمانهای شرکت کننده به اشتراک گذاشته شد.»
وی بیان داشت: «در این دوره مراحل پنجگانه فرآیند مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک، چگونگی تبیین ماموریت و چشم انداز، تعریف جدید سواد از نظر یونسکو، مدل روابط عمومی سه سطحی، اصول و مراحل طراحی و تدوین یک برنامه راهبردی ارتباطی در روابط عمومی بود.»
دکتر حمید شکری خانقاه با اشاره به مفهوم تازه «سواد» تصریح کرد: «در تعریف جدید یونسکو، توانایی ایجاد تغییر، ملاک باسوادی قرارگرفته است؛ لذا در روابطعمومی نیز شخصی باسواد تلقی میشود که بتواند با استفاده از دانش و آموختههایش و با بهرهگیری از تاکتیکها و تکنیکهای اقناعی و رسانهای، تغییری در زندگی خود و دیگران ایجاد کند.» این استاد دانشگاه در تاکید بر این نکته گفت : «صرف دانستن یک موضوع، به معنای عمل به آن نیست. روابطعمومی مدیریت هوشمندانه ارتباطات انسانی است که با مهارتها و دانش آموخته شده، باعث ایجاد تغییر معنادار و موثر در زندگی دیگران شود؛ در چنین شرایطی میتوان گفت این روابطعمومی خود را با استانداردهای جهانی منطبق کرده و اثرگذاری و کارآمدی لازم را دارد.
نویسنده کتاب استانداردهای جهانی روابط عمومی، با توجه به تعاملی بودن این دوره، در آن مطالب و سوژههای متنوعی را مطرح کرد و به پرسشهای شرکتکنندگان پاسخهای مفصل و تخصصی داد.
حاضران
در این وبینار تخصصی چهرههای شناختهشدهای از روابط عمومیهای برتر کشور حضور داشتند که اسامیشان را مرور میکنیم:
لیلا زرین کفش از وزارت علوم، رامین امینی از بانک کشاورزی، هادی آخوندی از بیمه مرکزی، جواد کریمیان از تامین اجتماعی اصفهان، سمیه مسلمی از پژوهشگاه رنگ وزارت علوم، سامان خدایاری از دانشگاه علامه طباطبایی، منصوره رئوفی و محمود عباس نژاد از دانشگاه خوارزمی، سحر مغفرت از دانشگاه آزاد تبریز، فرزین وفائی نژاد از دانشگاه صنعتی اراک، افسانه علیپور از دانشگاه تربت حیدریه، روح الله زیدآبادی نژاد دانشگاه صنعتی سیرجان، الهه علی بیگی نژاد از گمرکات استان هرمزگان، مسعود ابراهیمی راد و حبیب فریدابراهیم نیا از پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی، اکبر منتشلو از صندوق احیا و بهرهبرداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، مصطفی دهدشتیان از نوسازی مدارس استان بوشهر، فرحناز بازگیر از پزشکی قانونی لرستان، رضا پورتیمور و محمد بهارمست از پژوهشکده امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، مریم شکری رفسنجانی از شرکت رادین یزد و مرتضی جوادی از پایگاه خبری برترینها.
ارسال نظر