۱۱۸۰۱۰۴
۲۴ نظر
۵۰۰۲
۲۴ نظر
۵۰۰۲
پ

علت حادثه برخورد قطار‌های متروی تهران اعلام شد

شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در اطلاعیه‌ای دلیل حادثه برخورد دو قطار مترو در روز گذشته را شرح داده و گفته است که فرسودگی و ضعف تجهیزات باعث اتکای غیرمعمول بر عوامل انسانی و افزایش خطر بروز خطا در این شبکه شده است.

اسکان نیوز: شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه در اطلاعیه‌ای دلیل حادثه برخورد دو قطار مترو در روز گذشته را شرح داده و گفته است که فرسودگی و ضعف تجهیزات باعث اتکای غیرمعمول بر عوامل انسانی و افزایش خطر بروز خطا در این شبکه شده است.

روز گذشته دو قطار مترو تهران حدود ساعت هفت صبح به وقت محلی در حوالی منطقه چیتگر تهران به هم برخورد کردند و از خط خارج شدند. این حادثه چند زخمی برجای گذاشت.

علت حادثه برخورد قطار‌های متروی تهران اعلام شد

مترو تهران در بیانیه خود گفته است که بررسی‌های کارشناسی به این نتیجه رسیده است که "علت‌العلل حادثه متروی تهران-کرج در صبح روز یک دی ماه، ضعف ناوگان، فرسودگی در سیستم سیگنالینگ و تجهیزات، تشخیص داده شد.

" براساس این بیانیه، مشکلات فنی شبکه مترو "به ایجاد خطاهای متعدد در سیستم اتوماتیک حمل و نقل ریلی و در نتیجه افزایش تکیه سیستم به عوامل انسانی خارج از پروتکل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در سال‌های اخیر منجر شده است‌."

شرکت مترو تهران گفته است که در سال‌های اخیر "اقدام کافی برای توانمند‌سازی و ارتقا و ارزیابی نیروی انسانی متروی تهران انجام نشده و با فرسودگی و عدم اورهال زیرساخت‌ها، فشار کاری نیز به این کارکنان زحمت‌کش دو چندان شده است."

این بیانیه امکانات فنی شبکه مترو تهران را همتراز امکانات مورد استفاده در کشورهای پیشرفته ندانسته و گفته است که "امروزه در مترو‌های پیشرفته‌ی دنیا، مراکز فرمان و سیستم سیگنالینگ از مهمترین بخش‌های مورد توجه محسوب می‌شود که متاسفانه در تهران حدود بیست سال از نوسازی این مراکز حیاتی می‌گذرد‌."

به گفته شرکت بهره‌برداری مترو تهران، کمیسیون عالی سوانح و بازبینی ظهر روز گذشته در محل حادثه در ایستگاه چیتگر تشکیل جلسه داد و با بررسی مکالمات مرکز فرمان و تصاویر دوربین‌های نظارتی تشخیص داد که "قطار جانبی بدون داشتن سیگنال و مجوز عبور از ایستگاه، ۷۰۰ متر مانده به محل حادثه سیستم اتوماتیک قطار را بدون رعایت پروتکل و بدون هماهنگی با مرکز فرمان غیر فعال کرده" که به برخورد قطار جانبی به قطار تندرو منجر شد.

شرکت بهره‌برداری مترو تهران در بیانیه خود از تمام مقامات مسئول خواسته است نوسازی شبکه مترو تهران و حومه را در اولویت قرار دهند.

طرح احداث مترو تهران در سال ۱۳۵۰ برای اولین بار به طور جدی مطرح و از سال ۱۳۵۶، عملیات احداث آن آغاز شد. به دلیل شیوه ساخت شهر تهران، از جمله نبود شبکه فاضلاب و استفاده از چاه‌های خانگی برای دفع فاضلاب، این طرح با مشکلات خاصی همراه بود و نیاز به بررسی‌های ویژه داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با 15 سال گارانتی 10/5 ميليون تومان

>> ویزیت و مشاوره رایگان <<
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

نظر کاربران

  • احمد

    کار اسرائیله
    ولاغیر
    خخخخخ

  • بدون نام

    نه بابا اشتباه میکنید مقصر امریکاست

  • نیما

    خوبکه نگفتین علت العلل این حادثه آمریکا و اسرائیل است....

    پاسخ ها

    • بدون نام

      فرسودگی بخاطر تحریمهاست دیگه وگرنه واگن نو می آوردیم پس بله علت العلل امریکاست و اسرائیل

  • ادمیت

    اینم تقصیر دولت قبل ! دیگه فقط مونده اب و هوا

    پاسخ ها

    • بدون نامتر

      سلام ،دولت قبل مقصره ،چه خوشت بیاید وچه نیاید

    • بدون نام

      دولت قبل ؟ استاد ، شهرداری قبل نه دولت قبل. شهرداری زیر مجموعه دولت نیست.

    • بدون نام

      پرفسور !! تقصیر دولت های قبل است که تجهیزات را نوسازی نکردند,منجمله هشت سال لعنتی.

  • علی رضا

    دولت بودجه سالانه ای به این امر اختصاص داده شود.

    پاسخ ها

    • بدون نام

      آری بدهد

  • بدون نام

    یکی از مسئولین امروز دلیل اصلی حادثه را عدم حظور به موقع مرحوم ریز و علی خواجوی پیش از حادثه اعلام کرد

    پاسخ ها

    • sami52

      اتفاقا یکی از مسئولین میگفت که مقصر نیروی انتظامی هستش که ریز علی را هنگام انجام وظیفه اش دستگیر کرده و به گفته شاهدان عینی زمانی که ریزعلی لباس خودش را کامل در میاره چونکه روز بوده به لباس بیشتری برای روشنایی داشته تا هشدار دهد که توسط نیروی انتظامی به اشتباه بدلیل سوژه جدید برهنگی در کشور بازداشت شده

  • بدون نام

    زاکانی همه رو میخواد مسافر شایدم مقیم بهشت کنه

  • کارمند مترو

    هنوز بگید تحریمها تاثیری در زندگی ما ندارن،

    پاسخ ها

    • بدون نام

      جناب کارمندمترو، بنظرشما چه تاثیری برمسولین وخانواده هایشان دارد؟ آنهاکه باهواپیما ویاماشین دولتی جابجامی شوند. هرچه تاثیرداردبرای مردم عادی است.بقول پاسخ یک فردمعتادکه گفت: دولت خریدوفروش تریاک وحقه وبافور را آزادکند ، بقیه به جهندم (جهنم)

    • بدون نام

      یکی که اصولگرایان عاشقش بودن و از مسببین بدبختی مردم ایرانه میگفت تحریم ها کاغذ پارست و اصولگرایان هم تکرار میکردن

  • شاپور بختيار

    كم به مردم دروغ بگيد بابا چه خبرتونه

  • بدون نام

    عجب!

  • بدون نام

    مترو رو تعطیل کنید بودجه شو بدید صداوسیما!!!

  • بی نام باشه

    حتما مقصر آمريكاست

  • بدون نام

    سالهاست که شورای شهر و شهرداری‌ها برای بخور بخور با مترو دستشون تو یه کاسست. ببینید سهامداران شرکتهای پیمانی در مترو چه کسانی هستند.!؟؟ سهامداران واحد فروش یا همان شرکت توسن شورای شهری و مدیران شهرداری هستند که درحال چاپیدن می‌باشند.

  • ف

    این را که دیروز شهردار بعد ازبازدید درمحل حادثه مطرح کرد

  • بدون نام

    الان اینکه گفتی یعنی ممکنه باز هم این اتفاقات بیافته دیگه؟؟؟؟

  • بدون نام

    چرا میذارین تجهیزات فرسوده بشن چرا تعویض نمیکنین اگه طبق معمول تقصیرا رو میخوایین بندازین گردن تحریم ها. پس جمله آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه چی میشه؟

ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج